۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۶

علی کفاشیان معتقد است تیم ملی با افشین قطبی به موفقیت می‌رسد و نیازی به ایجاد تغییرات در کادرفنی تیم ملی نیست.

درحالی که مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون فوتبال دغدغه‌های زیادی درباره شرایط تیم ملی دارد و حتی در یک برنامه زنده تلویزیونی حرف از ضرورت استخدام یک مربی بزرگ برای پیشرفت فوتبال زده بود و تأکید داشت هر لحظه که چنین مربی‌ای را برای تیم ملی یافتیم حتی نباید لحظه‌ای درنگ کنیم، علی کفاشیان در مقام رئیس فوتبال می‌گوید: «نه بابا کدام مربی خارجی؟ اگر مشکل مربی خارجی است که همین قطبی خودمان 50 درصدش خارجی است دیگر. مگر مشکل تان این نیست که خارجی باشد؟ قطبی هم ایرانی است و هم خارجی. ما به او اطمینان کامل داریم و افشین با قدرت به کارش ادامه می‌دهد.»

او همچنین درباره اینکه مربیان داخلی می‌گویند قطبی باید از مربیان ایرانی عذرخواهی کند هم گفت: «به نظر من افشین حرفی نزده که بخواهد عذرخواهی کند. او چیزی به یاوری نگفته بود که بخواهد چنین کاری کند. با صحبت‌های انجام شده یاوری هم متقاعد شد و در جلسات حضور خواهد داشت. در جلسه بعدی کمیته فنی این دو مربی صحبت‌هایی را با یکدیگر خواهند داشت.»

به رغم این گفته‌ها اما سه مربی سرشناس لیگی از شرکت در کمیته فنی تیم‌های ملی خودداری کردند. این اتفاقی بود که کفاشیان درباره‌اش می‌گوید: «ما مشکلی نداریم. فکر می‌کنیم با حرف‌هایی که زدیم آنها را متقاعد کردیم که قطبی قصد توهین به کسی را نداشته است اما در صورتی که آنها نخواهند در جلسات کمیته فنی حاضر شوند با انتخابات نفرات جایگزین برایشان معرفی می‌کنیم. این نشست‌ها فضایی است تا طرفین در کنار هم بنشینند و حرف بزنند تا این مسائل به صفحات روزنامه‌ها کشیده نشود. فضا قرار است تعاملی باشد.»

این درحالی است که افشین قطبی هفته قبل و ساعاتی قبل از سفر به هلند درباره بحث انتقادات مربیان از او گفته بود: «من اصلاً قصد نداشتم که از کسی انتقاد کنم، من می‌گویم از این زمان استفاده کنیم که چهارچوب بهتری برای فوتبال‌مان بسازیم، خودمان را پرورش بدهیم، آموزش بدهیم و خودمان را حاضر کنیم که زمانی که آن صندلی فراهم شد برای کسی حداقل تجربه‌اش را داشته باشیم در فوتبال‌سازی نه حاشیه‌سازی که بتوانیم موفق باشیم. همه به هم کمک کنیم که شرایط فوتبال مان بهتر شود. هر صندلی مربی را بعد از یک مدتی اشخاص مختلفی خواهند گرفت، چرا باید یک صندلی بسازیم که آنقدر پایه‌هایش ضعیف باشد؟ آخرش چه کسی می‌بازد؟ فوتبال ما می‌بازد، تیم ملی ما می‌بازد، باشگاه‌های ما می‌بازند، هواداران ما می‌بازند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 41171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =