رئیس کل بانک مرکزی از آغاز بررسی بسته سیاستی نظارتی سال آینده از فردا در جلسه شورای پول و اعتبار خبر داد.

محمود بهمنی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارگروه ها و کمیته های کارشناسی بانک مرکزی از 2 ماه گذشته بررسی محورهای بسته سیاستی نظارتی سال آینده را آغاز کرده اند، گفت:‌ این بسته هم اکنون به صورت تقریبی نهایی شده است و بررسی آن از فردا در جلسات شورای پول و اعتبار آغاز خواهد شد.

ویژگیهای بسته سیاستی سال جدید

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تفاوتهای بسته سال آینده با بسته اجرا شده در سالجاری، اظهار داشت: تفاوت این بسته بیشتر در محور های اصلی مانند نرخ سود تسهیلات بانکی، نسبت های قانونی، بخشهای اقتصادی و مسائلی که با توجه به شرایط روز و تاثیرگذار بر سیاستهای پولی متمرکز شده ‌است.

اسکناس شب عید

بهمنی در خصوص تامین نقدینگی شب عید بیان داشت: بانک مرکزی در این زمینه با مشکلی مواجه نیست و هم اکنون به میزان کافی اسکناس در خزانه وجود دارد و به میزان نیاز بانکها نیز اسکناس در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

موسسات غیرمجاز

وی همچنین در خصوص وضعیت موسسات غیرمجاز، از اتمام زمان قانونی برای دریافت مجوز که پایان آذر ماه سالجاری بوده است سخن گفت و افزود: به این موسسات و همچنین تعاونیها فرصت داده شده بود که اقدامات خود را با مجوز بانک مرکزی انجام دهند و از این پس ملاک ما برای فعالیت آنها مجوز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 41177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =