دبیر شورای نگهبان در دیدار با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، از لزوم ارائه الگوی مدون اقتصاد اسلامی با تشکیل ستادی در سه قوه سخن گفت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله جنتی با بیان اینکه مسائل اقتصادی از پیچیده‌ترین مسائل همه‌ کشورهاست و ما از مشکلات کشور مطلع هستیم، گفت: باید کسانی که در مورد مسائل اقتصادی اظهارنظر می‌کنند از تجربیات بسیار بالایی برخوردار باشند.

وی افزود: باید خدا را شکر کنیم که علی‌رغم مشکلات موجود توانسته‌ایم انقلاب را حفظ کنیم چون نه تنها مجلس و نه تنها دولت و حتی قوه قضاییه نمی‌تواند به تنهایی کارها را انجام دهد بلکه یک همت بلند و تلاش مستمر لازم است.

آیت‌الله جنتی عنوان داشت که یکی دیگر از مشکلات ما این است که مطالبی در دانشگاه‌های اقتصاد تدریس می‌شود که برگرفته از فرهنگ غرب است و ما هنوز نتوانسته‌ایم الگوی مدون اقتصاد اسلامی را در کشورمان ارایه کنیم. بر همین اساس نیز پیشنهاد کرد که نمایندگانی از سه قوه یک ستادی را تشکیل دهند و در آنجا این مسائل و مشکلات پیگیری شود زیرا تنها یک قوه نمی‌تواند این مسائل را پیگیری و حل کند.

وی از نمایندگان مجلس حاضر در این جلسه خواست که از تریبون مجلس از مسوولان بخواهید تا نسبت به مشکلات پاسخگو باشند و دستورات و تاکیدات رهبری را به ویژه در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی اجرایی کنند. البته جنتی عنوان کرد که در میان قوا، قوه مجریه اثرگذارتر است، زیرا اختیارات در دست اوست اما نمایندگان می‌توانند با نظارت و قانونگذاری قوه مجریه را کمک کنند.

توصیه دیگر دبیر شورای نگهبان به نمایندگان این بود که نسبت به مسایل سیاسی غافل نباشند زیرا مسایل سیاسی به همه چیز اثر مستقیم دارد و در این بعد باید بیشترین بهره را در اصلاح امور از تریبون و امکانات مجلس ببرند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 41233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =