آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در پی درگذشت دکتر صادق آیینه وند، پیام تسلیتی صادر کردند.

به گزارش خبرآنلاین متن پیام های تسلیت رئیس جمهوری و رئیس تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت دانشمند سختکوش و اندیشمند فروتن، دکتر صادق آیینه‌وند، ضایعه‌ای سنگین برای فرهنگ و جامعه دانشگاهی کشور است. او آثار فراوان و ماندگاری در عالم تفکر، تحقیق و تدریس خلق کرد و امید می‌رفت که فرصت آفرینش‌های جدید علمی را داشته باشد که به ناگاه از میان ما رفت و به حق پیوست.

این استاد برجسته تاریخ اسلام، با گنجینه‌ای از دانش و بصیرتی ژرف، افق‌های تازه‌ای در نشر معارف، فرهنگ اعتدال و خردورزی بازگشود. این ضایعه را به خانواده محترم ایشان، استادان، محققان، دانشجویان و همکارانش تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای او رحمت و رضوان و برای بازماندگان شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران»

متن پیام تسلیت آیت الله هاشمی رفسنجانی:

«درگذشت دکتر صادق آیینه وند، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، موجب تالم خاطر گردید. ایشان چهره ماندگاری بود، که تحصیل و تدریس تاریخ اسلام را، با نگاهی آکادمیک شروع و با تربیت شاگردان مبرز و خلق آثاری عمیق در دانشگاه های کشور نهادینه کرد. با آرزوی علوّ درجات برای ایشان، این مصیبت را به خانواده محترم داغدار، مردم، جامعه دانشگاهی ایران و همکارانش در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تسلیت می گویم.

اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام»

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =