تهدیدهای آمریکا تنها یک بلوف سیاسی است/تحت راهبرد "ایران هراسی" تروریسم شکل گرفت

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: تهدید‌های آمریکا بیش از آنکه در حوزه عمل مورد توجه باشد، در حوزه بلوف سیاسی ارزیابی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با فارس کرمانشاه در رابطه با اتفاقات رخ داده در مذاکرات هسته‌ای گفت: مجموعه اتفاقاتی که درحال رخ دادن است از شاخص‌های جدی‌تر شدن مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 است.

وی افزود: مخالفت‌های به‌وجود آمده از آخرین مخالفت‌های صورت گرفته توسط مخالفان توافق است و مخالفت‌های شکل گرفته در کنگره آمریکا، بیشتر در راستای ایجاد مانع برای توافق یا تحمیل توافق موردنظر کنگره است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه آن‌چه در مذاکرات مهم است، در واقع در خود مذاکره شکل می‌گیرد، تاکید کرد: اگر اراده دوطرفه برای توافق وجود داشته باشد، شانس توافق به نسبت گذشته بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: تهدید‌های صورت گرفته در واقع یک بلوف سیاسی است و این تهدید‌ها بیشتر از آن‌که در حوزه عمل مورد توجه باشد، در حوزه بلوف سیاسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گفته استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران، آمریکا از توان جنگ با سوریه هم برخوردار نبود و رئیس‌جمهور آمریکا با‌ توجه به هزینه‌های تحمیل شده در جنگ‌های دوران جورج بوش، به‌شدت از گرفتار شدن در یک جنگ تازه نگران است.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: گرفتن نتیجه مطلوب در مذاکرات برای آمریکا اهمیت بسیار زیادی دارد و ممانعت از نوسان در موضع‌گیری‌ها و چینش سیاسی و دیپلماتیک ایران برای ما از حساسیت بالایی برخوردار است.

نماینده سابق مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی درباره افکار عمومی نسبت به مواضع ایران در مذاکرات، گفت: از سال 2004 میلادی یک راهبرد با عنوان "ایران‌هراسی" به منطقه تحمیل شده است.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل تصریح کرد: زیر این پوشش ایران‌هراسی عارضه‌های مختلفی همچون تروریسم و قتل دموکراسی در تبانی بین برخی دستگاه‌های اطلاعاتی غربی و کشورهای مرتجع عربی شکل گرفته است.

نماینده سابق مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو استراتژی منطقی جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاکرات و شفاف‌سازی در جامعه جهانی را عاملی برای تضعیف جایگاه راهبرد دشمنان عنوان کرد.

وی ادامه داد: دشمنان سنتی ایران که به‌صورت متحد این دشمنی را شکل داده بودند، اکنون با یکدیگر دچار چالش شده‌اند و رابطه آمریکا و رژیم صهیونیستی دچار نوسانات جدی است.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر کشورها با آمریکا دچار چالش منافع و مواضع شده‌اند، متذکر شد: این مواضع ناشی از سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است و دنیا دیگر ایران را یک تهدید نمی‌داند، بلکه تهدید واقعی را همان نظام‌های استکباری می‌داند.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =