۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۹

سیدمحسن هاشمی

اقدام و ابتکار تازه سازمان زیباسازی شهرداری تهران در شهری بدون تبلیغات خود به خود شایسته ستایش است. حال جای نمایش تبلیغات به تماشای شاهکار های هنری جهان و ایران نشستن تشویق و تقدیر مضاعفی را بهمراه دارد.

نگارنده هماره از اینکه نگاه مدیریت شهری بر تقدم خودرو و غلبه اقتصاد معطوف بوده در نوشته هایم گلایه کرده ام. شهر چیزی جز انسان و آنچه باید در خدمتش باشد نیست. الویت بخشیدن طرح های عمرانی برای تسهیل عبور و مرور خودرو ها یی که پایانی هم بر آن متصور نیست شهر ها را انسانی تر نمی کند بلکه با گرفتاری های جدیدی چون آلودگی هوا و عصبیت مردم مواجه می کند.

برگزاری نمایشگاه اثار هنرمندان جهان و ایران در بیش از سیصد و سی و نه بیل بورد به مساحت سیزده هزار و شصد و سه مترمربع از فضا ی تبلیغاتی شهری کاری شجاعانه و خلاقانه است.پیش از این در سال 1385 نمایشگاه عکس حج با ابعاد دو در سه متر با استفاده از نرده های دانشگاه تهران به تعداد شصت عکس برگزار شد. شاید آن نخستین نایشگاه خیابانی در ابعد شهری بوده باشد.

از دکتر جمال کامیاب مدیر عامال سازمان زیبا سازی دانش آموخته دانش سیاسی از پاریس همین انتظار می رود. او به خوبی می داند که شهر با مردم و آفرینش های هنری شکل می گیرد. همو پیاده محوری در تهران را در راس برنامه های توسعه شهری اش در پهنه یخیابان انقلاب و ناصر خسرو نهاده است. امید می رود این شجاعت در اقدام با همسویی سایر نهادها و مدیریت شهری قرار گیرد تا بخشی از حال عمویم مردم خوب شود.

کد خبر 416455

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =