۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۰
کارمندان آستین ها را بالا بزنند

ایرنا نوشت:

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز غربالگری فشار خون کارمندان از امروز در سراسر کشور خبر داد و گفت: این برنامه تا دوم خرداد ماه امسال ادامه دارد.

دکتر احمد کوشا از تمام وزارتخانه ها و ادارات خواست تا وزارت بهداشت را در اجرای این برنامه کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: از تمام معاونان واحدهای بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز خواسته شده است تا طبق مصوبات پیشین نسبت به انجام غربالگری فشارخون کارمندان اقدام کنند.

وی این مطلب را هم یاد آوری کرد که آموزش پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی جزو آموزش های ضمن خدمت کارکنان بوده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت به کارشناسان بهداشتی یا دست اندرکاران سازمان ها و نهادهای مختلف که اقدام به غربالگری فشارخون می کنند ،توصیه کرد که در صورت بالا بودن فشارخون کارمندان ، به آنان مشاوره های لازم را ارایه و تحت درمان قرار دهند.

کوشا گفت: هفدهم ماه می هر سال میلادی از سال 2005 به نام روز جهانی فشار خون بالا نام گذاری و شعار امسال آن با عنوان «آیا فشار خون گرفته ایم یا نه» تعیین شده است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تمام افراد 30 سال به بالا باید اقدام به گرفتن فشارخون خود کنند.

کوشا تصریح کرد: قرار نیست در این روزها کارشناسان بهداشتی به تمام ادارات مراجعه کنند بلکه پروتکلی به ادارات داده شده است که دست اندرکاران نهادها با توجه به آن می توانند اقدام به غربالگری فشارخون کارمندان کنند . این کار به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و در حقیقت پشتیبانی فنی آن برعهده وزارت بهداشت است.

وی یادآور شد: نظام سلامت فقط تا 25 درصد در حفظ و ارتقای سلامت مردم نقش دارد و 75 درصد آن مربوط به مردم و مشارکت نهادهای دیگر است.

به گفته مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، 70 درصد علت مرگ و میرها مربوط به بیماری های غیرواگیر از جمله فشارخون و بیماری های قلبی و عروقی است.

کوشا افزود: فشار خون بیماری بدون علامتی به شمار می آید. بنابراین مردم باید نسبت به آن حساس باشند و فشارخون خود را کنترل کنند تا از آمار مرگ و میرها و سکته های ناگهانی قلبی و مغزی پیشگیری شود.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =