۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۶

طرح ادغام وزارت رفاه و تامین اجتماعی با وزارت کار و اموراجتمامی هفته آینده برای تصویب به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

سلیمان جعفرزاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگوبا فارس با اشاره به یک فوریت طرح مشاغل خانگی برای طرح در مجلس، اظهار داشت: این طرح یکی از سیاست‌های دولت و وزارت کار برای ایجاد اشتغال است که به نظر می‌رسد با توجه به بررسی لایحه بودجه دولت این طرح تا پایان سال به صحن علنی مجلس نرسد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم کمیسیون اجتماعی طرح ادغام وزارت رفاه و تامین اجتماعی با وزارت کار و امور اجتماعی است که یکشنبه یا سه‌شنبه هفته آینده برای تصویب در صحن علنی مطرح خواهد شد و به نظر می‌رسد مشکلی برای تصویب نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از بزرگترین دغدغه‌های مسئولان در کشور بحث ایجاد اشتغال و تامین رفاه مردم در سطح جامعه است، ادغام این دو وزارتخانه با رویکرد و هدف ایجاد و توسعه اشتغال و کاهش مشکلات اجتماعی مردم است.

کلیات ادغام 11 وزارتخانه در کمیسیون‌ها بررسی و نهایی شده است 

عضو کمیسون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کلیات ادغام 11 وزارتخانه در کمیسیون‌ها بررسی و نهایی شده است، خاطرنشان کرد: در راستای کوچک‌سازی دولت و اینکه در حال حاضر وزارتخانه‌های متعددی مسئول ایجاد اشتغال هستند و در عمل متولی ایجاد اشتغال به طور مستقیم وجود ندارد با ادغام وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی مسئولیت ایجاد اشتغال و سیاست‌گذاری در این بخش برعهده وزارتخانه جدید ادغام شده خواهد بود.

به گفته جعفرزاده سعی مجلس بر این است که تا پایان بررسی لایحه بودجه دولت طرح ادغام دو وزارتخانه کار و امور اجتماعی با رفاه و تامین اجتماعی تصویب شود.وی در مورد طرح مشاغل خانگی گفت: این طرح کارایی لازم را برای ایجاد اشتغال ندارد و فقط ساماندهی مشاغل خانگی موجود را برعهده دارد و به همین علت کمیسیون اجتماعی کمیته‌ای را برای بررسی مشاغل خانگی در کشورهای پیشگام در این مشاغل تشکیل شده تا با مطالعه و ایجاد قانون جامع بتواند هزینه رقابت و تولید را با استفاده از خانگی کردن صنایع سبک، تولید را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی افزود: با تصویب طرح مشاغل خانگی در سال آینده مسئله فرهنگ‌سازی و رونق مشاغل خانگی ترویج می‌شود و با بررسی ضعف‌ها و مشکلات قانون جامعی در این خصوص تصویب می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 41999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =