حذف یارانه بگیران، سانتافه، بنزین، ساخت یک متر ساختمان و چند عکس دیدنی

اگرچه حذف افرادی که یارانه نقدی دریافت می کنند از روزهای پایانی سال 1393 خبرسازی کرد و با ابهام روبرو بود اما در نهایت معیار حذف یارانه بگیران مشخص شد.

معیار حذف  یارانه بگیران با استقبال زیاد مخاطبان در روز سه شنبه مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین درست در روزی که سامانه ثبت و رسیدگی به اعتراضات حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی باز شد و حذف‌شدگان توانستند شکایت خود را در این رابطه ثبت کنند، معیار حذف یارانه بگیران مشخص شد.   

با آغاز ثبت اعتراض نسبت به چرایی حذف یارانه نقدی و درخواست بازگشت آن مشخص شد که وضعیت اشتغال، خودرو، معاملات و دارایی تمامی اعضای خانواده ملاک حذف یارانه بگیران بوده است. اینجا را ببینید. 

ساخت یک متر ساختمان در تهران چقدر آب می خورد؟

بر اساس برآوردهای صورت گرفته سال گذشته به طور متوسط 30 درصد هزینه های ساخت افزایش پیدا کرده است و نمی توان در حال حاضر با هزینه ای کمتر از متر مربعی یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تومان در تهران خانه قابل قبولی از نظر کیفیت مصالح و استانداردها ساخت و تحویل خریدار داد. برای خواندن جزییات بیشتر این محاسبه اینجا را ببینید.

سانتافه تا لب مرز، 74 میلیون تومان

خبرهای مربوط به خودرو که همیشه با واکنش های زیادی همراه است در روز سه شنبه نیز بار دیگر با اظهار نظر های مختلفی روبرو شد. این اظهار نظر ها در واکنش به گزارش گمرک بود که نشان می‌دهد قیمت وارداتی هر یک از حدود 70 سانتافه‌ای که در نخستین ماه سال جاری از امارت به کشور وارد شده‌، حدودا 74 میلیون تومان بوده‌است. اینجا را ببینید. 

بنزین؛ بهایی که باید پرداخت

با وجود گذشت حدود دو روز از تک نرخی شدن قیمت بنزین اما همچنان اخبار مربوط به این بخش با هیجان زیاد پیگیری می شود. موضوعی که در روز سه سه شنبه در یادداشت علی دادپی، اقتصاد دان و استاد دانشگاه کلایتون مورد توجه قرار گرفت. دادپی در بخشی از یادداشت خود نوشت: « بعد از سالها کلنجار رفتن در نهایت این تقدیر دولت تدبیر و امید بود که بهای حاملهای انرژی مثل: بنزین، گازوییل و سوخت هواپیما را افزایش دهد و آماده افزایش قیمت گاز طبیعی در کشور شود. تصمیمی که هم حکایت از شجاعت دولت دارد و هم نشانه سختی چالشهای اقتصادی پیشروست.» اینجا را ببینید. 

گزارشی تصویری از تخریب اراضی که برخی در آن ساخت و ساز کردند/تونل ۶۴۰۰ متری آزادراه تهران - شمال

با صدور حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی اراضی دولتی که برخی سودجویان در آن اقدام به ساخت و ساز کرده بودند تخریب و به دولت بازگردانده شد. برای تماشای عکس های این اتفاق می توانید اینجا را ببینید. در کنار این گزارش تصویری در میان دیدنی های روز سه شنبه عکسی از تونل ۶۴۰۰ متری آزادراه تهران - شمال با استقبال زیادی مواجه شد که می توانید این عکس را اینجا مشاهده کنید. 

تکلیف بدهی رژیم صهیونیستی به ایران چه می شود؟

مقامات رژیم صهیونیستی می گویند از اجرای حکم دادگاهی در سوئیس مبنی بر پرداخت بدهی یک میلیارد و 100 میلیون دلاری خود به ایران خودداری می کنند. بر اساس گزارش ها، رژیم صهیونیستی این مبلغ را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 و به سبب مشارکت در طرح احداث خط لوله مشترک به ایران بدهکار است. جزییات بیشتر این خبر را اینجا ببینید. 

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =