دنیای اقتصاد نوشت:

ارزان‌ترین واحد مسکونی که روز گذشته به بازار مسکن عرضه شد مربوط به یک واحد مسکونی 47 متری 12 سال ساخت در خیابان جیحون (خیابان 16 متری امیری) بود.

قیمت پیشنهادی هر متر این واحد یک میلیون و 800 هزار تومان از سوی مالک عنوان شده است. واحد مسکونی مذکور از پارکینگ و بالکن برخوردار است.

یکی دیگر از فایل‌هایی که قیمت فروش آن پایین‌ تر از ارزش واقعی منطقه تعیین شده، واحدی نوساز به متراژ 50 متر مربع در خیابان نظام‌آباد (خیابان مدنی) است.

3 میلیون و 100 هزار تومان قیمت برآورد شده در ازای هر متر از سوی فروشنده برای این واحد مسكوني است.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی از واحدهای مسکونی که متراژ آنها کمتر از 50 متر مربع است، پرداخته است.

قیمت‌های پیشنهادی گزارش امروز نبض بازار در دو جدول جداگانه، با عناوین «ارزان‌قیمت» و «قیمت منصفانه» تقسیم‌بندی شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، اکثر واحدهای مسکونی که قیمت پیشنهادی فروش آنها کمتر از ارزش واقعی است، چند سال ساخت است و شاید تعداد واحدهای نوساز تازه‌‌ساخت زیر قیمت به تعداد انگشتان دست به بازار فروش عرضه شوند.

به همین خاطر نوسازهای ارزان‌قیمت، اکازیون‌های بازار مسکن هستند که مصرف‌کننده‌های واقعی با خرید این دسته از واحدها، خرید موفقی از بازار انجام داده‌اند.

برای مثال، فروشنده‌ای قیمت هر متر از واحد 45 متري نوساز خود را 8 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرده است. این واحد مسکونی در خیابان بهارستان واقع در محله پاسداران است.

طبق بررسی کارشناسان سایت املاک ایران فایل این قیمت پیشنهادی کمتر از قیمت واقعی منطقه عنوان شده چراکه هر متر مربع آن به میزان 350 هزار تومان از تخفیف برخوردار شده است. قیمت پیشنهادی هر متر از واحد مشابه بین 8 میلیون و 749 هزار تا 10 میلیون و 186 هزار تومان است.


22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =