ایسنا نوشت:

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران اظهار کرد: افزایش مبلغ وام مسکن با توجه به این‌که در سال آینده پرداخت می‌شود ممکن است در این حوزه راهگشا باشد.

محمدمهدی مافی، افزود: دیگر طرح‌ها مانند طرح حساب امانی پیش‌فروش مسکن می‌تواند تامین‌کننده مالی و ناظر خوبی برای پروژه‌ها باشد.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان این‌که مشکلات ساختاری در بخش مسکن وجود دارد، افزود: میان قیمت تمام شده ساختمان و توان خریداران این حوزه فاصله زیادی وجود دارد که به کمک این طرح‌ها پر نمی شود.

مافی در ادامه گفت: اگر فاصله‌ای میان توان خریداران و قیمت‌ها را چندین متر در نظر بگیریم اجرای این قبیل طرح‌ها فقط چندین سانتی‌متر از این فاصله را پر خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که در یک بازه متوسط بحث‌های بالا‌دستی از قبیل اشتغال، افزایش خرید و پایین‌آمدن هزینه‌های ساخت‌وساز تنها می‌تواند فاصله عمیق میان تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان را از بین ببرد تصریح کرد: آن چه که رونق را به بازار مسکن باز می‌گرداند اجرای طرح‌های بالادستی است.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران با اشاره به افزایش وام خرید مسکن گفت: با توجه به بهره‌ بالای میزان وام‌ها و نبودن توان بازپرداخت آنها برای مصرف‌کنندگان این طرح در بازه زمانی میان‌مدت مشکلات بخش مسکن را حل خواهد کرد.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران گفت: فاصله میان قیمت تمام شده ساختمان‌ها و قدرت خرید مردم یکی از مشکلات ساختاری در بخش مسکن محسوب می‌شود که با مبالغ تسهیلات فعلی این مشکل حل نخواهد شد.  

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    1 0
    فاصله قیمت تمام شده ساختمان و توان خریداران مردم نه درستش این است فاصله میان سود دلالان مسکن و قدرت خرید مردم
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    1 0
    موافقم