5 همایش ملی در بخش فرهنگ و هنر به میزبانی البرز / افتتاح اولین هنرستان دخترانه هنر‌های زیبا در کرج

نشست خبری مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با حضور اصحاب رسانه و با محوریت اعلام برنامه های طراحی شده در سال 94 برگزار شد.

مریم پورابراهیم خبرآنلاین - البرز: سید موسی حسینی کاشانی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ابتدای سخنان خود با اشاره به برنامه های کلی این سازمان در سال 94 بیان داشت: در سال جاری عملی کردن چندین برنامه کلی را پیش بینی کرده ایم که به سه قسمت ملی، استانی و شهری تقسیم شده است.
حسینی کاشانی با اشاره به برنامه های ملی افزود: برنامه های ملی ما شامل 5 برنامه می باشد که شامل موارد زیر می باشد:
1- همایش ملی خوشنویسان در اواخر شهریورماه به میزبانی طالقان را در پیش داریم وهمان گونه که مستحضر هستید استان البرزمهد خوش نویسی ایران است به همین دلیل با همایش های دیگر خوشنویسی که تا به حال داشته ایم متفاوت است و.
2- المپیاد هنرجویان و هنرستان ها و انجمن های مهارت آموزی کل کشور را می خواهیم میزبانی کنیم که اسفند ماه قراره برگزار بشه و کل هنرجویان هنرستان های کل کشور قراره فراخوانی بدهیم که در یک جشنواره ای برترین های هنرستان ها را داشته باشیم
3- جشنواره حکمت های رضوی که در سطح کل کشور و 70 کشور دیگر غیر از ایران به صورت بین الملی برگزار می شود که هر استانی یک قسمت از برنامه را میزبانی می کند که استان البرز میزبانی نهضت کتابخوانی را بر عهده دارد و قرار است مرداد ماه برگزار شود.
4- شعر انجمن های ادبی به میزبانی استان البرز که از هر استان نمایندگان انجمن ها در این مراسم حضور خواهند داشت که حدودا آذر ماه سال جاری برگزار می شود.
5- جشنواره داستان نویسی شمس آل احمد که با پیگیری با وزارت خانه اعتبار این برنامه دریافت شده است و بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در برنامه های استانی سعی بر این بوده که کل استان در اجرای این برنامه ها دخیل باشند این برنامه ها را اینگونه معرفی کرد:
1- نمایشگاه کتاب که طبق تفاهم نامه ای که با وزارت خانه داریم قرار است آذر ماه برگزار شود ولی با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی بر این داریم تا اواخر مهر ماه برگزار شود.
2- جشنواره مطبوعات در 17 مرداد
3- جشنواره تئاتر در نیمه اول شهرویر ماه
4- جشنواره فیلم کوتاه با موضوع پیشگیری از اعتیاد با همکاری انجمن سینمای جوان در اواخر دی ماه
5- نمایشگاه قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان
6- برنامه سوگواری وفا (تعزیه) در آبان ماه به میزبانی مشترک ساوجبلاغ و طالقان
7- جشنواره هنرهای تجسمی در شهریور ماه با میزبانی شهرستان فردیس
8- همایش مهدویت با محوریت بنیاد مهدوی با مبحث فرقه های متفاوت استان در دی ماه
9- همایش فراخوان آثار قرآنی، فرهنگی و هنری قدمای استان البرز به میزبانی اشتهارد
حسینی کاشانی همچنین به 12 برنامه دیگر که شامل 4 برنامه قرآنی، 4برنامه فرهنگی و 4برنامه هنری می باشد، اشاره کرد و افزود: این برنامه ها توسط موسسات مختلف و با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه در سال گذشته خیرین در زمینه های مختلف فرهنگ نزدیک به 500 میلیون تومان کمک مالی کرده اند و برنامه هایی که قرار است اتفاق بیوفتد با کمک خیرین است. و فردا بعد از 20 سال اولین هنرستان دخترانه هنر‌های زیبا کرج با حضور مراد خانی معاون وزیر افتتاح می شود که اتفاق بسیار خوشایندی است.
حسینی کاشانی با اشاره به بودجه های عمرانی این سازمان اظهار داشت: در زمان شروع خدمت من در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، بودجه عمرانی مبلغ ناچیزی بالغ بر 70 میلیون تومان بود که با کمک همکاران و مساعدت استاندار سال گذشته به 400 میلیون تومان و در سال جاری به 1 میلیارد تومان رسید و به واسطه بودجه ی خوبی که در اختیار داریم شاهد اقدامات خوبی از جمله ترمیم و تقویت زیرساخت های فرهنگی خواهیم بود و از این بابت از مساعدت استانداری و فرمانداری کمال تشکر را داریم.
وی در ادامه با ارایه یک سری آمار و ارقام در ارتباط با پرکردن ساعات بیکاری با برنامه های فرهنگی افزود: روزانه 20 میلیون نفر ساعت بیکاری وجود دارد که با برنامه های فرهنگی باید پر شود که متاسفانه در استان حدودا 7الی 8 میلیون ساعت نفر کم داریم و این مساله متاسفانه مشکل ساز است؛ چرا که وقتی جوانان برنامه ای برای پر کردن زمان خالی خود نداشته باشند به سراغ خیلی از مسائل دیگری که در جامعه معضل محسوب می شود می روند.
حسینی کاشانی با اشاره به اینکه اگر نتوانیم زیرساخت ها را تقویت کنیم با معظلات اجتماعی رو به رو می شویم افزود: از زمان شروع فعالیتم در استان البرز مجوز مهارت آموزی و آموزشگاه ها را راحت تر صادر می کنیم به گونه ای که از میان 200 مجوز صادر شده حدود 70 الی 800 عد ان در زمان فعالیتم صادر کرده ام، چرا که بر این موضوع اعتقاد دارم که با مشارکت بیشتر مردم بیشتر در زمینه فرهنگ پیشروی می کنیم.
این مسئول به جشنواره رضوی که در سال گذشته برگزار شده بود اشاره کرد و افزود: کتاب هایی تحت عنوان حکمت های رضوی چاپ و تکثیر کردیم که نمود کشوری پیدا کرد و کتاب مرجع در ارتباط با اما رضا محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه صدور کارت خبرنگاری به کلیه استان‌ها تفویض شده است، بیان کرد: این امر در استان البرز نیز اجرا می‌شود که نیازمند همکاری همه‌ جانبه خبرنگاران اسو علاقه مندان و واجدان شرایط باید تقاضای نامه ی موجود در سایت این اداره را پر کنند.
حسینی کاشانی در آخر سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه شورای شعر شاعران استان البرز تشکیل شد، گفت: خرداد ماه سال جاری اعضای شورای شعر شاعران استان در مراسم شعرخوانی معرفی می‌شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =