سخنگوی وزارت امورخارجه می گوید که هیچ شاهدی برای ادعای انگلیسی وجود ندارند.

پس از آنکه جان ساورز سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد گفت که ایران در سال ۲۰۰۵ پیشنهاد کرده بود در مقابل کاهش مخالفت های غرب با برنامه غنی سازی اورانیوم این کشور، حملات به نیروهای بریتانیایی در عراق را متوقف کند. سحنگوی وزارت خارجه کشورمان به این اظهارات واکنش نشان داد.

 حسن قشقاوی سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اظهارات نماینده بریتانیا در سازمان ملل اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنگ در افغانستان و عراق برای بازگشت صلح و ثبات و ایجاد آرامش در این کشور ها فعالیت داشته و در این زمینه گفتگوها و همکاری های منظمی را با نیروهای بین المللی داشته است.

وی درباره اظهارات جان ساورز تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سمینارها و کنفرانس های بین المللی درخصوص افغانستان وعراق حضورفعال داشته ودائما بر ضرورت بازگشت صلح و ثبات به این کشورها تاکید نموده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران به دفعات اظهار نموده اند که ایران هیچگونه دخالتی در حملات داخلی علیه نیروهای آمریکایی و انگلیسی نداشته و هیچ قرائن و شواهدی نیز بر این ادعاهای بی اساس وجود ندارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =