مهر نوشت:

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: اینکه همه دشمنان اسلام از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی، رژیم آل سعود وغیره علیه اسلام ناب هم پیمان شده‌اند نشان می‌دهد مقاومت اسلامی در حال پیشروی و پیروزی است.
 سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در جمع دانش آموختگان دوره آموزشی شهید عبدالله میثمی که در دانشکده شهید مطهری بسیج برگزار شد، حضور یافت و با تبریک عید نیمه شعبان گفت: انتظار منجی اگر با آگاهی و بصیرت همراه باشد مفهومی سازنده و ارزشمند خواهد بود.

سردار فضلی با اشاره به وقایع بزرگی که در طول انقلاب در روزهای خرداد ماه رخ داده تأکید کرد: در دوران انقلاب تا امروز، روزهای خرداد حوادث بزرگی را به خود دیده است. حوادثی که وقوع هریک برای به چالش کشیدن یک حاکمیت قدرتمند کفایت می کند.


وی با تأکید بر اینکه حوادث خردادماه تحولات بزرگی را در پی داشته است ادامه داد: منافقین، معاندین، ضد انقلاب و دشمن بعثی در جریان حوادث مهم این ماه تکلیفشان روشن شد و حتی کار برخی جریانات یک سره شد.


جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نام دوره، خطاب به پایوران حاضر در دوره گفت: این دوره با نام شهید بزرگوار عبدالله میثمی مزین شده است و جا دارد با تأسی به روحیات و شخصیت این شهید شاخص و بزرگوار، راه وی را با تمام قوت ادامه دهید.


وی ادامه داد: هر چه در وجنات و شخصیت شهید میثمی جستجو کردیم جز اخلاص و معامله با خدا چیزی نیافتیم. در یک جمله مختصر شهید میثمی را "امام خط مقدم جبهه ها" لقب داده بودند.


سردار فضلی در ادامه به حماسه بزرگ سوم خرداد و آزادی خرمشهر در پی عملیات بزرگ و بی نظیر بیت المقدس اشاره کرد و مفصلاً این عملیات را تشریح کرد.


فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج دستیابی به اهداف فیزیکی و جغرافیایی عملیات بزرگ بیت المقدس را پیروزی اولیه دانست و افزود: پیروزی بزرگتر در این عملیات، وحدت و همدلی و تبلور روح ایمان و اعتقاد راسخ به خدای بزرگ بود که باعث توفیق در حصول اهداف جغرافیایی عملیات بیت المقدس شد.


وی فرمانبرداری محض رزمندگان اسلام از فرمان امام راحل در این عملیات را نکته کلیدی آن دانست و اظهار داشت: فرمان صریح امام امت این بود که « ید واحده باشید و وحدتتان را در میدان عمل پیاده کنید». ولایت‌پذیری رزمندگان اسلام بود که امداد الهی در مقاطع حساس و حیاتی عملیات، باعث نجات و پیشرفت در دستیابی به پیروزی های مکرر آنها می شد.


سردار فضلی برپایی نماز در هر شرایطی را از بزرگترین و مهم ترین دستاوردها و آرمان های دفاع مقدس معرفی کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که اقامه نماز در هر شرایطی حتی زیر گلوله باران دشمن از خصوصیات رزمندگان اسلام و آرمان های دفاع مقدس بود.


جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تشریح پیروزهای عملیات بیت المقدس گفت: روز قبل از فتح خرمشهر در اجلاس اپک برای تعیین قیمت نفت تنها نماینده ایران حق رأی نداشت و دقیقاً پس از فتح خرمشهر بود که نماینده ایران در اپک به تنهایی قیمت نفت را تعیین و اعلام کرد که اینها از ثمرات ایستادگی، پایمردی، اخلاص و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام بدست آمد.


وی حمله رژیم کودک کش صهیونیستی به جنوب لبنان را در آن برهه تاریخی برای انحراف افکار عمومی جهان از پیروزی رزمندگان اسلام دانست و گفت: دشمن برای اینکه از اهمیت و بزرگی واقعه فتح خرمشهر بکاهد، در یک اقدام هماهنگ افکار عمومی جهان را به لشکرکشی رژیم صهیونیستی به مناطق جنوب لبنان معطوف کرد.


سردار فضلی ادامه داد: البته نطفه شکل گیری نیروی مقاومت حزب الله در جنوب لبنان، از مقاومت ضاحیه در طول همین حمله شکل گرفت و این از اولین نشانه های مقاومت، پایداری و بیداری جهان اسلام بود.


وی به کلام نوارنی امام خمینی (ره) در روز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: امام راحل آن روزها بیداری جهان اسلام در مقابل ظلم و ستم استکبار و طاغوت زمان را می دیدند و نوید پیروزی های آن را در فتح خرمشهر به همه مسلمانان دادند.


فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور، مقاومت ملت ایران در برابر زیاده خواهی های استکبار در طول انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس را الهام بخش توصیف کرد و گفت: امروز ملت های آزادیخواه با تأسی و الگوگیری از شهدای دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران در برابر استکبار و طاغوت ها بپاخواسته و در مقابل آمریکا و قدرت های شیطانی و استکبار قیام کرده‌اند و انشاء‌الله این قیام تا ظهور منجی عالم بشریت و پیروزی نهایی و فتح بیت المقدس تداوم خواهد داشت.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه امروز همه دشمنان اسلام از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی، رژیم آل سعود و تروریست‌های تکفیری با هم علیه اسلام ناب هم پیمان شده اند دلیل روشنی است بر آنکه مقاومت اسلامی با الگوگیری از دفاع مقدس در حال پیشروی و پیروزی است.


سردار فضلی درخاتمه خطاب به دانش آموختگان دوره شهید میثمی گفت: امروز شما در سازماندهی ارتش ده ها میلیونی جایگاه مهمی بر عهده دارید؛ بسیجیان در دوران دفاع مقدس با عشق و اخلاص آمدند و هر کار نشدنی را شدنی کردند. شما هم با الگو گیری از آنها و با تآسی به ولایت قدردان نعمت ولایت باشید.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 423495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =