می خواهیم با ساز و دهل دریاچه ارومیه را سیراب کنیم!

خوشبحال دل بی دلواپسی مسئولان ما!

دیدن بنر جشنواره موسیقی دریاچه ارومیه باعث مکث چند ثانیه ای من در کنار خیابان شد، جشنواره موسیقی برگزار می کنیم تا دریاچه بیمار ما سیراب شود!
مسئولان در تمامی جلسات و کارگاه های هم اندیشی از فرهنگسازی برای روستاییان دم می زنند که باید آموزش ببینند تا آب را درست مصرف کنند در حالی که این مسئولان در مصرف هزینه های احیای دریچه ارومیه خودشان نیاز به آموزش دارند.
حقآبه کشاورزان را کم کرده اند تا دریاچه سیراب شود ولی قطره ای به آن افزوده نمی شود و معلوم نیست این حقآبه به کجا می رود و آنگاه کشاورز نجیب استان ما باز هم با این وضعیت کم آبی به کشت مشغول است و انگ بی فرهنگی می خورد و ما شهریان با فرهنگ برای احیای دریاچه ارومیه آواز می خوانیم.
خوشبحال دل بی دلواپسی مسئولان ما!
مانده ام در کجای دنیا برگزاری جشنواره موسیقی باعث احیای دریاچه و یا رودخانه ای شده است که این هم دومین باشد.
در شعاری که در این بنر نوشته شده گفته اند: «نغمه هایمان را برای احیای دریاچه ارومیه هم صدا کنیم»
ستاد احیای دریچه ارومیه گویا از لحاظ روحی تضعیف شده اند که می خواهند با نغمه های سنتی و فولکلور بار دیگر شادمان و مسرور از خشکی دریاچه شوند.
حرکت های نمادین برای بازگو کردن بحران همیشه کارساز بوده است، مثل چالش سطل نمک و بازدید از دریاچه خاموش ولی دیگر برگزاری جشنواره موسیقی و به صدا در آوردن ساز و دهل در پارک و فضای آزاد واقعا قابل تامل است.
پیرمردی در کنار بنر ایستاده و سرشان تکان می داد، نزدیک تر شده و پرسیدم: به نظرتان برگزاری اینگونه برنامه ها تا چه حد ضرورت دارد؟
نفسی تازه کرد و گفت: جمع کردن یک عده مردم بیکار که خشک شدن و یا نشدن دریاچه ارومیه فرقی به حالشان نمی کند چگونه می تواند برای دریاچه ضرورت داشته باشد، کاش به جای هزینه ای که برای برگزاری این جشنواره مصرف شده است چند تانکر آب به صورت نمادین به دریاچه خالی می شد.
پیرمرد راست می گفت، این برنامه نه نمادین است و نه ضروری بلکه فقط سرگرمی چند ساعته برای چندین نفر بیکار است که عصر تابستان خود را در پارک قدم می زنند و باز هم دریاچه ما عطش مانده و نفس نفس می زند.
اگر دریاچه گریه کردن می دانست امروز باید های های به حال مسئولان ستاد احیای دریچه ارومیه گریه می کرد.
مسئولان در شعار های خود فریاد زدند که شهید موسی کلانتری دریاچه ارومیه را موسی گونه شکافت و برادرش عیسی کلانتری می خواد عیسی گونه زنده اش کند!
حال من می پرسم که آیا برگزاری جشنواره موسیقی دریاچه ارومیه را احیا خواهد کرد؟!

منبع : شبستان

کد خبر 424254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =