همراه اول اعلام کرد گران فروختن سیم کارت هایی که شماره رند دارد و پیش از این مورد اعتراض مردم بود، با مجوز رگولاتوری بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از اینکه برخی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم ابراز ناراحتی کردند که با وجود گران فروشی سیم کارت ها در بازار، کسی نظارت نمی کند و این گرانفروشی همچنان ادامه دارد، روابط عمومی همراه اول در این باره واکنش نشان داد.

روابط عمومی همراه اول در پاسخ به اینکه چرا سیمکارت با شماره رُند گرانتر است؟ گفت که همراه اول یا سایر اپراتورها، مسئول قیمت گذاری روی سیمکارتهای واگذار شده (دست دوم) نیست. در ادامه گفتگوی ما را با روابط عمومی همراه اول می خوانید:

چرا سیم کارت هایی که شماره رُند دارد را در بازار گرانتر عرضه می کنید؟
سیستمهای فروش ما کاملا مشخص است. ما از طریق سایت همراه اول و دفاتر خدمات ارتباطی، سیم کارت را با قیمت مصوب می فروشیم.

ولی در بازار می بینیم که سیم کارتها، قیمتی چند برابر نرخ مصوب دارند؟
اگر کسی در سیستم بازار دست دارد و در بازار سیم کارت خود را می فروشد، مسئولیت این خرید و فروش با فروشنده خریدار است. ما در این میان کاره ای نیستیم و چیزی را تضمین نمی کنیم.

چطور سیم کارتی که فعال نشده، سند نخورده و بدون نام است، در بازار دارد به چند برابر قیمت به فروش می رسد و شما می گویید ارتباطی با همراه اول ندارد؟
ما سیمکارت را یک بار به متقاضی می فروشیم. با قیمت مصوب هم عرضه می کنیم. یک نفر این سیمکار می خرد و مانند هر کالای دیگر می تواند آن را به دیگری منتقل کند. سیم کارت مانند اتوموبیل است. وقتی از کارخانه تحویل گرفتید می توانید هر قیمتی خواستید یا بازار اجاره داد، بفروشید و اگر شماره رند باشد طبعا می توانید گرانتر بفروشید و این کالا، ممکن است خریداران بیشتری در بازار داشته باشد و این مسایل ارتباطی با اپراتورها از جمله همراه اول پیدا نمی کند.

اپراتورها بارها برای مزایده سیم کارت های رُند اقدام کرده اند و هر کس قیمت بیشتری می داد، به او می فروختند. چطور می شود انتظار داشت این مزایده ها در بازار سیم کارت و افزایش نرخ آن تاثیر نگذارد؟
این مزایده ها کاملا قانونی است. رگولاتوری سال گذشته مصوبه ای را به ما ابلاغ کرد و طبق این چهارچوب اپراتنورها مجازند سیم کارت های خود را به صورت مزایده عرضه کنند.

 


45231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =