استان البرز به عنوان سی و یکمین استان کشور در زمره مناطق مستعدی است که در عرصه ورزش می تواند یک قطب مهم تلقی شود و بازوی پرتوانی برای ورزش این مرزو بوم باشد .

مهرداد تیموری خبرآنلاین-البرز: خوشبختانه استعداد  در این خطه موج می زند و حضور نوجوانان و جوانان مشتاق و پراشتها برگ برنده استان البرز است که بالطبع اگر مسوولان عنایت ویژه ای به این قشر آتیه دار داشته باشند ، بی گمان می توان به فضای جامعه این دیار گرمی و روشنا یی مضاعفی ارزانی کرد .

علاقه مندی مقامات ارشد این استان   و دیگر مسوولان کارخانجات صنعتی به ورزش ، مایه دلگرمی است که اسباب  خوشحالی اهالی  البرز به خصوص نسل بالنده جوان را فراهم کرده اما واقعیت این است که امکانات و فضاهای ورزشی پاسخگوی این همه اقبال نیست .
باتوجه به پتانسیل و ظرفیت بی پایان استعدادهای اعلا در کرج به عنوان مرکز استان و دیگر شهرستانهای تابعه ، شک نداریم اگر سرانه فضاهای ورزشی گسترش یابد ، استان البرز به عنوان معدن جوانان آتیه دار می تواند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.
توجه داشته باشیم که مهاجرت هموطنان از اقصی نقاط کشور به ویژه کلانشهر تهران به این خطه و افزایش جمعیت طی سالهای اخیر موجب شد تا البرز به عنوان یک استان مهم مطرح شود و در این رهگذر نقش ورزش در بالندگی این دیار رل اساسی بازی خواهد کرد.  
 باور داشته باشیم که عنایت خاص به ورزش همگانی و همچنین ورزش قهرمانی به عنوان دو آیتم مهم ، نیاز حیاتی استان البرز به شمار می رود و بر مسوولان از نان شب هم واجب تر می نماید تا در این زمینه اهتمام کنند و سیاست گذاریهای کلان را جانشین رویکردهای جزء نگرانه نمایند.
برای تحقق این آمال ، عقل سلیم حکم می کند که مسوولان در سایه همگرایی و تبادل اندیشه با کارشناسان حاذق ، در این مسیر سازنده گام بردارند و آن را قطب نمای حرکت خود در سالجاری و سالهای آتی کنند.
فوتبال ، کشتی ، والیبال ، بسکتبال ، ورزشهای رزمی از جمله رشته هایی است که ورزشکاران استان البرز به کرات شایستگی و لیاقت خود را در عرصه رقابتهای قهرمانی لیگ و همچنین تیم های ملی به رخ کشیده اند اما همانطوریکه پیشتر تاکید کردیم ، اقبال توده های وسیعی از مردم به خصوص نسل جوان به ورزش ، بسط و گسترش فضا و امکانات ورزشی را طلب می کند.
اگر بخواهیم منطق را چاشنی کار نماییم و کلاهمان را قاضی کنیم ، باید بپذیریم که فضاهای موجود اصلا جوابگو نیست و نمی توان با وعده و وعید به این همه استقبال پاسخ داد بلکه باید با برنامه های راهبردی به هدف رسید.
بهره گیری از دانش و تجارب گرانسنگ کارشناسان اکتیو ،افراد متمول و علاقه مند و همچنین کارخانجات اطراف در این راه می تواند فرمولی موفقیت بار و اکسیری شفابخش باشد.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =