آیین رونمایی از بازی ایرانی «ارتش‌های فرازمینی» با استقبال فعالان و علاقه‌مندان هنر-صنعت بازی‌سازی کشور و با حضور قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در فرهنگ‎‌سرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، قائم مقام بنیاد ملی بازی رایانه‌ای پس از خیر مقدم به علاقه‌مندان هنر-صنعت-رسانه بازی‌های رایانه‌ای گفت: خوشحال‌ام که پیش از شروع فصل تابستان جشن رونمایی از یکی از بهترین بازی‌های ایرانی برگزار می‌شود. خوشبختانه ظرفیت‌های بسیاری در سایر نهادهای مختلف کشور وجود دارد.

کریمی‌قدوسی خطاب به تمامی نهادهای تاثیرگذار در این عرصه گفت: لطفا این بازی را جدی بگیرید، لطفا نقش اقتصادی بازی‌های دیجیتال را جدی بگیرید، لطفا بازار 20 میلیون بازی‌کننده ایرانی را جدی بگیرید. لطفا فروش 10 هزار میلیاردی بازی‌های دیجیتال در کشور را جدی بگیرید. به سهم کم‌تر از 1 درصد بازی‌های ایرانی و سهم 10 درصدی بازی‌های مجاز دقت کنید که لطمه‌ای جبران ناپذیر خواهد زد. لطفا بازی‌سازان این کشور که از نخبه‌های فنی و هنری دانشگاه‌های ما هستند را جدی بگیرید.

وی ادامه داد: برای موفقیت صنعت داخلی بایستی حداقل پنج سال با قدرت از بازی‌های داخلی حمایت کنیم. در حالی که کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری هنگفتی روی این هنر-صنعت-رسانه کرده‌اند، عدم عزم جدی نهادهای مرتبط در این حوزه برای حل مشکلات بازی‌های دیجیتال در کشور، باعث ایجاد بحران در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به پتانسیل‌های بازی ارتش‌های فرازمینی اشاره کرد و درباره بسته حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای این بازی گفت: بازی ارتش‌های فرازمینی به عنوان اولین بازی ایرانی از بسته حمایتی جهت تبلیغات این بازی به ارزش 150 میلیون تومان برخوردار خواهد بود. هم‌چنین از تیم تولیدکننده برای نمایش بازی به ناشران خارجی در نمایشگاه گیمزکام آلمان حمایت خواهد شد.

در ادامه این مراسم که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، دکتر مرتضی موسویان ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: صنعت بازی در دنیا به سمتی پیش رفته که متوسط سن بازی‌کننده‌ها به 51 سال رسیده است و این نشان می‌دهد که صنعت بازی به یک محور توسعه برای کشورهای در حال توسعه تبدیل خواهد شد.

لازم به یادآوری است که جشن رونمایی از بازی ارتش‌های فرازمینی که در تیرماه سال جاری در سراسر کشور منتشر خواهد شد، روز سه‌شنبه در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 426872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    12 0
    فکر می کنم سالها ست که این درخواست غیر منطقی اجرا شده و شماها کاری از پیش نبرده اید با بودجه های آنچنانی . چند میلیون دلار بازی صادر کرده اید؟ بازار هدف شما چه بوده است؟ یک موتور بازی نتوانسته اید بسازید. همه کپی کاری می کنند و هزاران معضل دیگر. اصلا مگر بازی سازان موفق در عرصه جهانی پشتشان به دولتشان گرم است که شما حمایت می خواهید؟ نبوغ اگر باشد و افق جهانی بازی ساز، قطعا گیم موفقی خواهد ساخت و پولش هم بیشتر از همه فروش ها در داخل
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    7 1
    این کارا حاشیه است تعرفه واردات مانیتور اگه کم بشه خیلی خوبه
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 0
    20 میلیون؟
  • گيم باز تير A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 0
    نه واقعا حركتهايي كرده اند اما توان فني شون بيشتر ازين نيست. ما كلا مردم كپي كاري هستيم و مولد نيستيم واسه همين وقتي مثلا تبليغات تلويزيوني رو نگاه مي كنيم مي بينيم همش كپي از شبكه هاي خارجيه. دو هفته قبل يكي از مجري هاي سوسول تلويزيون اومد گفت يه برنامه جديد داريم كه دكورش تو دنيا واسه اولين بار درست شده و تكه. بعد كه برنامه شروع شد مردم ديدن كپي از يكي از شوهاي خارجيه. دروغ و كپي ماري چقدر؟ جلف كاري چقدر؟ حالا اميدوارم گيم هاي ايراني توليدي واقعي بشن