پیام همدردی رایزن فرهنگی عراق در ایران/هنوز قربانیان عراقی حزب بعث از گورهای دسته جمعی بیرون نیامدند

مهر نوشت:

در پی تشییع باشكوه ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، رایزن فرهنگی عراق در ایران با انتشار پیامی به ابراز همدردی با ملت شهیدپرور ایران اسلامی پرداخت.

 «مظفر الربیعی» در این پیام با بیان اینكه به دنبال حاكمیت رژیم بعث در عراق با گذشت ۳۵ سال، هنوز اجساد بسیاری از شهیدان عراقی از درون گورهای دست جمعی بیرون نیامده‌‌اند، آورده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ

صدق الله العلی العظیم

آزادگان جهان، ملت‌های مسلمانی كه برای عزت و كرامت خود مبارزه می‌كنید، ملت‌های برادر عراق و ایران

شهداء سرمایه‌ها و مشعل‌های فروزانی هستند كه به وسیله آنان در برابر ظلم و استبداد در جهان می‌ایستیم. چنانچه دنیای اسلام نیز از ابتدا و از آغاز پیدایش خود به دست مبارك رسول الله (ص) از این نعمت برخوردار بوده است.

طرح‌های استكباری كه برای تشتت امت اسلامی برنامه‌ریزی شده‌اند، همچنان وجود خواهند داشت؛ مادامی كه شیطان بزرگ آمریكا و اسرائیل وجود دارند.

امروز وقتی كه ما شهدای‌مان را تشییع می‌كنیم، این پیام را به جهانیان ابلاغ می‌كنیم كه گذشته می‌تواند نقطه حركتی برای آینده باشد و فریادهایی كه در تشییع شهدای ایرانی (كه به دست بعثیان كافر ناجوانمردانه به شهادت رسیدند) سرداده شد، همانا فریادهایی است كه بر علیه ظلم و هر گونه طرحی كه می‌خواهد مانع رسیدن ملت‌های آزاد به كرامت و عزت باشد، سرداده می‌شوند.

برادران و خواهران ایرانی‌ام

در عراق قربانیان آزاده بسیاری هستند كه بیش از ۳۵ سال به دست طاغوت حاكم بر این كشور به شهادت رسیده و اجساد آنها هنوز از درون خاك و گورهای دسته‌جمعی بیرون نیامده است و كماكان عراقی‌ها شهدایی را در مسیر مبارزه با تروریسم وهابی این طرح صیهیونیستی كه همه ملت‌های مسلمان و امنیت و آرامش آنها و نیز روابط دینی‌شان را هدف قرار داده، تقدیم می‌كنند.

برادران و خواهران

برای شهداء نباید اندوهگین بود و گریست چرا كه آنان براساس آیه كریمه «فرحین بما آتاهم الله» به انتظار آزادگان جهان نشسته‌اند تا به آنان ملحق شده و به رحمت واسعه الهی در بهشت برین واصل شوند؛ هدیه‌ای كه خداوند خاص شهداء قرار داده است.

همان‌گونه كه امام حسین (ع) و یاران باوفایش را خطاب قرار می‌دهیم، به شهدایمان كه شهدای اسلام ناب محمدی(ص) هستند نیز می‌گوییم: «یا لیتنا كنا معكم فنفوز فوزاً عظیما»

والسلام علیكم و رحمه الله و بركاته

مظفر الربیعی
رایزن فرهنگی عراق در تهران
۱۷/۶/۲۰۱۵

 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمهدی کاظمی A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    2 3
    سپاس فراوان جناب الربیعی، کاملاً با شما احساس همدردی می کنم. بعثیان ملعون باعث جنایت های بی شمار علیه هر دو ملت ایران و عراق شدند.