جایزه جشنواره فیلم لومیر به مارتین اسکورسیزی اهدا خواهد شد

کارگردان «گاو خشمگین» و «گرگ وال استریت» جایزه جشنواره فیلم لومیر را دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٬ در هفتمین دوره جشنواره فیلم لومیر٬ از مارتین اسکورسیزی به خاطر«عشق به فیلم‌سازی٬ مبارزه خستگی‌ناپذیر برای صیانت از سینمای گذشته٬  فیلم‌های آینده‌اش٬  مستندهایش٬ عشقش به موسیقی و برای مهربانی او نسبت به فیلم‌سازان جوان در سراسر جهان» تقدیر به عمل خواهد آورد. جشنواره فیلم لومیر از سال ۲۰۰۹ و با تمرکز بر فیلم‌های کلاسیک تاریخ سینما٬ اکتبر هر سال در شهر لیون فرانسه برگزار می‌شود. این جشنواره توسط رئیس جشنواره کن تیری فریماکس و کارگردان مطرح فرانسوی برنارد تاورنیه بنا نهاده شده است.

اسکورسیزی کارکرد جشنواره لومیر را بسیار ارزشمند خواند و گفت :« این باعث افتخار من است که جایزه لومیر را دریافت کنم.» کوئنتین تارانتینو٬ کن لوچ و کلینت ایستوود از جمله کسانی هستند که جایزه این جشنواره را دریافت کرده‌اند.

مارتین اسکورسیزی خود از دوستداران میراث سینما است٬ او در سال ۱۹۹۰ بنیادی را در آمریکا تاسیس کرد. این بنیاد از زمان تاسیس تا کنون چندین اثر مهم تاریخ سینما را بازیابی و ترمیم کرده است.

اسکورسیزی رابطه نزدیکی با جشنواره کن دارد. او در سال ۱۹۷۶ نخل طلای جشنواره را برای فیلم «راننده تاکسی» از آن خود کرد٬ او در سال ۱۹۹۸ نیز ریاست هیات داوران جشنواره بر عهده داشت.

به علاوه ۲۳ فیلم بلند٬ اسکورسیزی چندین مستند را نیز کارگردانی کرده٬ مستندهای او نشانگر شور و اشتیاقش به سینما و موسیقی است. این کارگردان پرآوازه در سال ۲۰۰۷ جایزه اسکار بهترین کارگردان را برای فیلم «رفتگان» کسب کرد. او به تازگی کار ساخت آخرین فیلم خود «سکوت» را به انتها رسانده است.

جشنواره فیلم لومیر ۱۶ اکتبر ۲۰۱۵ برگزار خواهد شد.

منبع :‌ ورایتی / ۱۸ ژوئن

۲۴۱

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 427468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =