طرح تکمیل موزه مشروطیت جونقان استان چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت .

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از دفترامورفرهنگی وارتباطات اداره کل میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری :معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري پس از بازدید از قلعه سردار اسعد بختیاری جونقان دارای شماره ثبت 1548 از طرح تکمیل موزه مشروطیت جونقان خبر داد و اظهار داشت: این طرح تا کنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمدحسن طالبیان با بیان اینکه 25 درصد دیگر این طرح شامل محوطه سازی، تکمیل حصار و تکمیل موزه مشروطیت می باشد افزود: 50 درصد تخصیص های اعتباری مربوط به پروژه های تعمیر و مرمت و ساماندهی آثار تاریخی استان چهارمحال و بختیاری را در دستور کار سازمان قرار می دهند و 50 درصد دیگر از اعتبارات استانی جهت اجرای طرح در نظر گرفته می شود.

طالبیان در ادامه گفت: در جهت تامین اشیاء موزه مشروطیت و دریافت آثار مربوط به مشروطیت از دیگر استانها به این استان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی در پایان از موزه صنایع دستی در این قلعه بازدید کرد و گفت:طرح جامع قلعه جونقان با هماهنگی مسئولین شهر جونقان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تکمیل و به سازمان مرکزی جهت تخصیص اعتبار و انجام مراحل بعدی ارسال شود.

گفتنی است شهرستان جونقان در 40 كيلومتري مركز استان واقع گرديده است.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =