ایرنا نوشت:

یک زن جوان در کوهدشت لرستان به همراه دختر هشت ساله اش قربانی اسید پاشی برادر شوهر شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان روز پنجشنبه با تایید این خبر گفت: این زن جوان و دختر هشت ساله اش عصر چهارشنبه به دلیل اسید پاشی به بیمارستان شهدای خرم آباد انتقال یافتند.

هوشنگ بادپی افزود: زن جوان علاوه بر اینکه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود از ناحیه صورت نیز در اثر اسیدپاشی دچار جراحت شده اما بنا بر نظر اولیه پزشکان، بینایی وی دچار مشکل جدی نشده است.

وی اظهار داشت: کودک هشت ساله وی نیز از ناحیه دست و پا دچار سوختگی شده بود که پس از اقدامات اولیه در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد، برای ادامه درمان به بیمارستان شهید مطهری تهران اعزام شدند.

برخی منابع محلی کوهدشت هم گفتند مردی که دچار بیماری روحی بوده به برادرزاده هشت ساله خود اسیدپاشی کرده و زمانی که مادر کودک برای دفاع از فرزند خود اقدام کرده علاوه بر ضرب و شتم مادر، به صورت وی نیز اسید پاشیده است.

اسیدپاش بازداشت شد

آنا نوشت: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از دستگیری و بازداشت فرد اسیدپاش به کودک 8 ساله کوهدشتی و مادرش خبر داد و گفت: اسیدپاشی مجازات سنگینی دارد اما در این زمینه خلاء قانونی نداریم.

الهیار ملکشاهی در خصوص حادثه اسیدپاشی عصر چهارشنبه در کوهدشت استان لرستان اظهار کرد: «فردی که به زن برادر و برادرزاده 8 ساله خود اسید پاشی کرده از نظر روحی و روانی مشکل داشته و خوشبختانه هم اکنون در بازداشت بسر می‌برد. البته این فرد پیش از این نیز با این خانواده اختلاف جزئی داشته‌ است.»

وی در پاسخ به اینکه آیا راه و روشی برای ممنوعیت فروش اسید و قانونمند شدن فروش این ماده خطرناک در جامعه برای پیشگیری از اسیدپاشی در کشور وجود دارد؟ گفت: «استفاده مجرمانه از اسید در کشور زیاد نیست و موارد نادری پیش می‌آید اما از نظر قانونی مجازات سنگینی می‌تواند داشته باشد هرچند که ما در این زمینه خلاء قانونی نداریم.»

نماینده کوهدشت درباره اینکه برای پیشگیری از چنین حوادثی چه کارهایی می‌توان انجام داد، گفت: «وقتی کسی از نظر روانی مشکل داشته باشد نمی‌توان از اقداماتش پیشگیری کرد.»

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «تاکنون با قوه قضاییه در رابطه با اصلاح قوانین مکاتباتی انجام داده بودیم که چنانچه خلاء قانونی در زمینه اسیدپاشی وجود داشته باشد به صورت لایحه اصلاحی در قوانین پیشنهاد دهیم اما به نظرم خلاء قانونی در این زمینه وجود ندارد.»

ملکشاهی ادامه داد: «اگر کسی از اسیدپاشی به عنوان حربه‌ای برای رعب و وحشت مردم استفاده کند قاضی می‌تواند شدیدترین مجازات را برای وی در نظر بگیرد اما اگر به صورت عادی رخ دهد نیز مجازات و دیه و ارش دارد و قوانین در این زمینه نقصی ندارد.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    106 2
    این مرد باید قصاص شود
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    96 2
    ای خدااااااا .... باز شروع شد
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    1 0
    چرا واقعا استانه تحملمون اینقدر پایین امده که باید در هر ساعت 66 پرونده در پزشکی قانونی تشکیل بشه؟؟؟؟ این واقعا جای بسی فکر و کار روانشناسی دارد
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    42 0
    امنيت در جامعه واقعا جاي تحسين داره قبلش بايد رو صورتش اسيد بپاشن اما تو چشماش نه كه خودش رو ببينه و بعدش قصاص
  • بدون نام ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    2 0
    اون قبلي ها كه هنوز پس از چهار سال بنا به دلايلي محاكمه نشدن و تنبيه نشدن حتي سراغيم ازشون نيست انتظار دارين مثلا كسي از عواقب اين كار بترسه و ديگه از اين جور جرايم نبينيم قران گفته همانا در قصاص حيات براي شما هست و معني اين جمله اين ميشه كه همانا در عدم قصاص حيات براي شما نيست
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    2 0
    فقط اعدام
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    2 0
    در اين زمينه خلا قانوني نداريم؟ واقعا؟
  • پای ثابت IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    1 1
    گفت: «استفاده مجرمانه از اسید در کشور زیاد نیست و موارد نادری پیش می‌آیداینقدر شنیدیم که دیگه قبحش از بین رفته ملکشاهی ادامه داد: «اگر کسی از اسیدپاشی به عنوان حربه‌ای برای رعب و وحشت مردم استفاده کند قاضی می‌تواند شدیدترین مجازات را برای وی در نظر بگیرد اما اگر به صورت عادی رخ دهد نیز مجازات و دیه و ارش دارد و قوانین در این زمینه نقصی ندارد.» دست گلتون درد نکنه که اسید پاشا رو تو هر شهری پیدا میکنید و به مجازات میرسونید.
  • پرهام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    1 0
    پس این نماینده ها نشستن چی کار دارن میکنن خب در مورد این کار یه قانونی مصوب بشه اسید رو از همه مناطق جمع اوری کنن تو دسترس مردم نباشه