ایسنا نوشت:

«ماریو بارگاس یوسا» نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات در سخنرانی اخیر خود از مسلمانان میانه‌رو دفاع و افراط‌گرایان تروریست را محکوم کرد.

نویسنده رمان «سور بز» در کنفرانس خبری که در بلگراد داشت‌، گفت: باید با تهدیدات تروریست‌هایی که در اسلام‌گرایی افراطی ریشه دارند، مبارزه شود. این خطری است که بر کل جهان اسلام تاثیر می‌گذارد. فراموش نکنید اکثر قربانیان ترور این افراطی‌ها، مسلمانان میانه‌رو، اقلیت‌های مذهبی و افراد سکولار هستند.

این نویسنده پرویی سپس در خلال صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: باید با افرادی که در جهان اسلام در برابر افراط‌گرایی مقاومت می‌کنند‌، همکاری و از آن‌ها حمایت کرد.

به گزارش هرالد تریبون‌، او همچنین افزود: این‌ها دقیقا آسیب‌پذیرترین قشری هستند که نمی‌توانند علیه تروریست‌ها از خود دفاع کنند.

یوسای 79 ساله به دعوت انتشارت «لاگونا» راهی بلگراد شده است. این انتشارات از سال 2008 تاکنون 12 رمان از این نویسنده برنده نوبل را به چاپ رسانده است.

ماریو بارگاس یوسا متولد 1936 از مطرح‌ترین چهره‌های ادبیات آمریکای لاتین به شمار می‌رود. او طی پنج دهه گذشته آثاری چون «سور بز‌»، «خانه سبز‌»، «گفت‌وگو در کاتدرال» و «شهر سگ‌ها» را خلق کرده است. این نویسنده در عرصه‌ سیاست و مقاله‌نویسی هم دست توانایی دارد و آثارش در روزنامه‌های معتبر اسپانیولی‌زبان به چاپ می‌رسد. یوسا در سال 2010 موفق به کسب جایزه‌ نوبل ادبیات شد.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    7 0
    خیلی قشنگ و چکیده گفته
  • کارن IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    1 0
    از برنده جایزنه نوبل ادبی چیی غیر از این انتظار نمیره .... دمش گرم .. منطقی و درست و دقیق