پس از آنکه سازمان محیط زیست به دو هتل در شمال تهران اخطار داد برای آلودگی محیط زیست از آنها شکایت می کند، یک عضو شورای شهر تهران نیز به این مسئله واکنش نشان داد و گفت باید دادگاه جلوی بهره برداری از این مکانها را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از اعتراض مردم به آلودگی فاضلاب در شمال تهران، سازمان محیط زیست تهران اعلام کرد: علیه هتل اوین و آزادی به خاطر رهاسازی فاضلاب در رودخانه درکه شکایت می کنیم . رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد: دادگاه باید بهره برداری از واحدهای آلاینده را متوقف کند.
محمد حقانی به خبرآنلاین گفت: موضوع فاضلاب تهران و آلایندگی آن، به همه سازمانها و نهادهایی که در این کلانشهر فعالیت می کند ربط دارد، به خصوص به شهرداری تهران و سازمان محیط زیست. از این رو، چون شورای شهر، وظیفه نظارت بر شهرداری تهران و سایر جنبه های زندگی شهری را دارد، آلایندگی فاضلاب به شورای شهر نیز مربوط است. واقعیت این است که شبکه فاضلاب در بیش از نیمی از تهران، احداث شده، ولی کمتر از این میزان، اماکن مسکونی و خدماتی تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارد، لذا می بینیم موضوعاتی مانند آلایندگی فاضلاب در شمال تهران به چشم می خورد.
او در ادامه گفت: شهرداری تهران، برابر قانون باید این موضوع را بررسی کند و به واحدهای آلاینده تذکر بدهد. سازمان محیط زیست نیز باید در صورتی که آلایندگی فاضلاب ادامه داشت از دادگاه بخواهد با حکم قضایی، بهره برداری از واحدهای آلاینده را متوقف کند.
حقانی با اشاره به اینکه "کسی حق ندارد پساب خانگی یا صنعتی خود را روانه محیط زیست و محل زندگی مردم کند، گفت: سه شنبه آینده درباره رهاسازی فاضلاب دو هتل اوین و آزادی و همچنین مجتمع های پیرامونی این دو واحد به شهرداری تذکر می دهم تا هر چه زودتر، مجوز حفاری فاضلاب در منطقه را صادر کنند."

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =