خودروسازان آلمانی دوشنبه به ایران می آیند / معاون آنگلا مرکل در ایران مهمان چه کسی است؟

با پایان یافتن تعطیلات عید فطر، 5 وزارتخانه ایران میزبان اولین گروه از صنایع برتر آلمان خواهند بود.

هفته گذشته حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت از سفر هیئت آلمانی به تهران خبرداده و گفت: «این نخستین سفر یک هیئت بلند پایه اروپایی بعد از توافق ایران و ١+٥ به تهران است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وی با بیان این که در این سفر، ١٠ شرکت از بزرگترین شرکتهای آلمانی به همراه تعداد زیادی از شرکتهای کوچک حضور دارند، افزود: «توانمندی این شرکتها در زمینه تکنولوژی و تامین تجهیزات بسیار بالاست.»

بر اساس این گزارش روز دوشنبه هفته جاری سیگمار گابریل معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به عنوان اولین هیات عالی رتبه انرژی جهان، دوشنبه هفته آینده به تهران می‌آید تا با وزیر نیروی ایران دیدار و گفتگو کند.

بعد از پایان تعطیلات عید فطر، حمید چیت چیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و سیگمار گابریل معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در روز دوشنبه مذاکرات برق و انرژی تهران و برلین را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است به گزارش آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ضمن استقبال از توافق جامع هسته‌ای وین، تلاش همه طرف‌های مذاکره کننده را برای تسریع در اجرایی شدن این توافق خواستار شده و در بیانیه‌ای با اشاره به این که توافق جامع هسته ای وین به تضمین وضع امنیت کل منطقه کمک حیاتی می کند، اعلام کرده است: «من از همه طرف‌های حاضر در مذاکرات هسته ای درخواست می کنم برای اجرایی شدن هر چه سریعتر این توافق، همه تلاش خود را به کار گیرند.»

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    به نظر من باید فرانسه رو کنار بذاریم و به سمت المانها بریم... اونها به مراتب در زمینه علمی و صنعتی از المانها جلوترند و محصولات و کالاها و خدماتی با کیفیت بالاتر ، نسبت به فرانسوی ها دارن.
  • بی نام RU ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 1
    آنجلا عزیزم آنجلا. انگلا چیه دیگه همش میگین همون فرشته بهش بگین سنگین ترین تا بگین انگلا
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    1 0
    چه عالی امیدوارم به جای همکاری با چین و کره و فرانسه با آلمان برای خودرو های خوب توافق بشه که هم هزینه مردم پایین بیاد هم آلودگی کمتر بشه
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    1 0
    اگر تمام آلمان بیایید به ایران باز هم بدبختی و گرانی و بیبندوباری از لحاظ عدم از مدیریت و نظارت بر قیمتها در بازار بازم درست بشو نیست این تورم و گرانی در این مملکت.این را بدانید چون اختلاص گر زیاده در این مملکت.
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    1 0
    خدایا یعنی میشه از دست ماشین های بی کیفیت و بی حرمتی های خودروسازان داخلی راحت شد.
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    1 0
    به امید روزهای بهتر، همه منتظریم.
  • حمید IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    16 5
    خودرو ساز المانی برای مایه دار ها و مرفح های بی درد می ایند تا لیست انها را رنگین تر کنند .هر وقت انها بجای پراید و پژو ،خودروهای المانی تولید کردند و کم در امد ها را هم تأمین کردند انوقت است که به درد مردم کل ایران می خورند.
  • 303 US ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    درود بر گفتگو و صبر با عزت و لبخند با سياست درست و سالم و تفاهم و دوستي با دنيا مرگ بر كج انديشي و دودوزه بازي و دروغ و تهمت و ريا و اختلاس و توهين و توهم و خصومت و دشمني و حسادت و پاك ترين دولت . . .
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    ای جونم
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    1 0
    بنظر من با ایتالیا قرارداد ببندید وفیات را به ایران بیاورید برای تا کسی خیلی بهتر هست از پراید وسمند
  • بابک IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    1 0
    احتمالاً برنامه اینا به این شکله که یه موتور جدید و با امکانات جدید میسازن و سوار میکنن رو همین پرایدو پژو ۴۰۵ و سمند واینا. چون سمند تازه شده خودرو ملی و هیچوقت کنار گذاشته نمیشه. مثلاً خودرو های جدید با این اسم ها وارد بازار میشن : سمند با قلب تپنده بنز. پراید با موتور جدید ۱۴۰ اسب بخار. دنا با موتور ۲۰۰۰ سی سی توربو شارژر. یا مثلاً میان کارخانه ایرانخودرو رو مدرن تر میکنن که به جای جوشکاری دستی یا رنگکاری دستی از ربات استفاده بشه.