پرسپولیس از 9 مرداد، بازی‌هایش را در لیگ پانزدهم استارت می‌زند.

خبرورزشی نوشت: در این لیگ باید پرسپولیس را متحول‌شده ببینیم وگرنه مشکلاتش افزایش می‌یابد و همان چیزی می‌شود که فصل قبل تجربه کردیم. و البته چه تیم بدی بود پرسپولیسِ لیگ چهاردهم با دایی، درخشان و تا حدودی برانکو ایوانکوویچ اما برای برانکو نیز فصل بزرگی است. به برنامه لیگ کاری نداریم اما یک سوم مربیان لیگی، شاگرد برانکو بوده‌اند.
شاگردان سرشناس پروفسور
هر قدر با خودمان كلنجار مي‌رويم كه از لقب پروفسور براي برانكو استفاده نكنيم، نمي‌شود. حداقل اين بار كه ثابت شده شاگردانش در فوتبال ايران رشد كرده‌اند، بد نيست همان مدال پروفسور را بچسبانيم به سينه برانكو! سپاهان با حسين فركي، نفت تهران با عليرضا منصوريان و ذوب‌آهن با يحيي گل‌محمدي، سه تيم بزرگ و مدعي ايران براي قهرماني در ليگ پانزدهم هستند. سرمربي هر سه تيم، تجربه همكاري با برانكو را داشته‌اند.
فركي در تيم‌ملي، دستيارش بود و گل‌محمدي و منصوريان، مدافع و هافبك آن تيم. البته علي دايي كه سرمربي صبا شده به همراه رسول خطيبي كه هدايت سياه‌جامگان مشهد را برعهده دارد نيز دو شاگرد ديگر برانكو در تيم‌هاي متوسط ليگ هستند كه بايد منتظر تقابل‌شان با پروفسور باشيم. از جمع 15 تيم ليگ ‌برتري، اين 5 مربي براي سرمربي پرسپوليس كاملاً آشنا هستند.
برانكو‌؛ مأمور نبرد با آشنايان
اما يك سوم ديگر از مربيان ليگي، تجربه همكاري نزديك با برانكو نداشته‌اند اما سرمربي كروات پرسپوليس، آنها را به خاطر تجربه كار در ايران، به خوبي مي‌شناسد. مثلاً پرويز مظلومي كه زمان حضور برانكو روي نيمكت تيم‌ملي، دستيار منصور پورحيدري در استقلال بود. مجيد جلالي نيز از نگاه برانكو، يك مربي كاملاً آشناست. او حتي فرهاد كاظمي سرمربي راه‌آهن را نيز مي‌شناسد (به شرطي كه راه‌آهن در ليگ بماند) و عبدا... ويسي در استقلال صنعتي كه اواخر فوتبالش نيز يكي از گزينه‌هاي دعوت به تيم‌ملي بود. پنجمين نفر نيز امير قلعه‌نويي است كه پس از برانكو، سرمربي تيم‌ملي شد. برانكو از سوي پرسپوليسي‌ها، مأمور نبرد با مربياني است كه به خوبي آنها را مي‌شناسد.
مبارزه با غريبه‌هاي ليگي
يك سوم نهايي مربيان ليگ اما از نظر برانكو، يكسري غريبه هستند. مثلاً عليرضا مرزبان در پيكان (در صورتي كه ليگ ‌برتري شود)، محمدرضا مهاجري در پديده مشهد، سياوش بختياري‌‌زاده در استقلال اهواز و فراز كمالوند در گسترش فولاد تبريز. اينها، مربياني هستند كه برانكو را در فصل آينده به مبارزه مي‌طلبند در حالي كه مرد كروات، آنها را زياد نمي‌شناسد. نفر آخر نيز دراگان اسكوچيچ است كه گفته مي‌شود رابطه نزديكي با برانكو دارد ولي هيچ‌كس از اين رابطه تا قبل از بازگشت برانكو به تهران، خبر نداشت و نبرد فولاد- پرسپوليس را مي‌توانيم بازي غريبه‌هاي آشنا نامگذاري كنيم.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 437849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =