انکار مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی/ چه کسی نمی گذارد درختان کوی صفاری آبیاری شوند؟!

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی که مالکیت کوی صفاری تبریز بر عهده این مجموعه است از تخریب فضای سبز محوطه ی 10 هکتاری آن ابراز بی اطلاعی کرد!

به گزارش خبرآنلاین، "توحید اخلاقی" در گفتگو با خبرنگار نصرنیوز با ابراز بی اطلاعی نسبت به وضعیت درختان کهنسال کوی صفاری نصف راه تبریز که متعلق به این اداره کل است، در پاسخ به چرایی ممانعت این اداره کل از آبیاری درختان این محوطه بزرگ مشجر، گفت: چه کسی نمی گذارد درختان آبیاری شوند؟

وی در خصوص اعلام آمادگی سازمان پارک ها و فضای سبز برای آبیاری و نگهداری از این محوطه، با اعلام اینکه این اداره کل از این امر استقبال می کند، گفت: ما مخالفتی با این امر نداریم و از آن استقبال می کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در خصوص تملک کوی صفاری توسط شهردرای تبریز و تبدیل آن به پارک محله ای نیز گفت اطلاعات دقیق در این خصوص ندارد و باید مسئله را پیگیری کند.

به نظر می رسد عدم پاسخگویی و فرار از سئوال مختص مدیران دولت پیشین نیست و در دولت تدبیر و امید نیز برخلاف دستور و سفارش اکید رئیس جمهوری و نیز استاندار آذربایجان شرقی، برخی مدیران ارائه پاسخ های گنگ و مبهم را برای فرار از زیر بار مسئولیت در پیش گرفته اند.

روند خشک کردن پوشش گیاهی محوطه ی 10 هکتاری کوی صفاری تبریز باوجود دستور اکید استاندار آذربایجان شرقی در خصوص ممنوعیت هرگونه تخریب فضای سبز در استان صورت می گیرد اما تاکنون عکس العملی از سوی وی در این مورد صورت نگرفته است.

عدم عکس العمل فوری و قاطع استاندار این شائبه را ایجاد کرده که ظاهرا دستور اسماعیل جبارزاده در خصوص ممنوعیت تخریب فضای سبز در تبریز فقط ناظر بر شهرداری بوده و در قبال عملکرد نهادهای دولتی چنین قاطعیتی صورت نمی گیرد!

گفتنی است درختان کهنسال محوطه چندین هزار متری کوی صفاری در منطقه نصف راه تبریز با بی توجهی های اداره کل راه و شهرسازی با بی آبی دست و پنجه نرم می کند، در حالی که متولیان امر اجازه ورود سازمان پارک ها برای آبیاری درختان را نمی دهند.

پیش از این رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز در گفتگو با رسانه های محلی از شکایت قضایی از اداره کل راه و شهرسازی استان به دلیل تلاش برای خشک کردن و تغییر کاربری فضای سبز کوی صفاری نصف راه تبریز خبر داده است.

 

«محمدحسین حسن زاده» گفت: «اداره کل راه و شهرسازی مسئول وضعیت درختان کهنسال کوی صفاری نصف راه است؛ آن ها می خواهند با خشک کردن درختان کهنسال کوی صفاری، زمین آن را برای کاربری تجاری تغییر دهند، اما ما اجازه چنین کاری نخواهیم داد.»

وی با بیان اینکه هدف ما تملک محل و تبدیل آن به پارک محله ای است، خاطرنشان کرد: «خوشبختانه درختان کوی صفاری به دلیل بالا بودن سطح آب های زیر زمینی منطقه هنوز خشک نشده اند و تا کنون مقاومت کرده اند.»

حسن زاده گفت: «ما تمام سعی خود را می کنیم تا فضای سبز منطقه را حفظ کنیم؛ با استانداری هم هماهنگ شده ایم و اگر اعتبارات تامین شود، با کمک دولت پارک محله ای نصف راه را با تملک منطقه مشجر کوی صفاری ایجاد می کنیم.»

رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز با اعلام اینکه مسئولان اداره کل راه و شهرسازی اجازه ورود به مکان را نمی دهند، گفت: «ما اجازه ورود و آبیاری درختان را نداریم. اگر مجوز ورود ما داده شود، هر چقدر لازم باشد تانکرهای آب رسانی را به محل اعزام می کنیم.»

حسن زاده با ذکر اینکه خواست مردم بسیار مهمتر از اراده دیگران است، تاکید کرد: «انشاالله با اراده مردم و کمک رسانه ها از تغییر کاربری منطقه جلوگیری کرده و با تملک آن، پارک محله ای نصف راه را ایجاد خواهیم نمود.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =