معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گفت: سفر رئیس جمهور به کرمانشاه می تواند به روند رفع معضل بیکاری در استان شتاب بیشتری ببخشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر هدایت حاتمی که در حاشیه نشست بررسی پروژه ها و طرح های پیشنهادی سفر رئیس جمهور سخن می گفت در ادامه اظهار کرد: این سفر از اهمیت بسیاری برای کرمانشاه برخوردار است و می تواند استعداد ها و پتانسیل های استان در عرصه های متنوعی همچون کشاورزی، صنعتی، تجاری، گردشگری و به ویژه آی تی را شکوفا کند.

سفرهای استانی رئیس جمهور مبتنی بر نظرات کارشناسی است

سرپرست معاونت امور هماهنگی و توسعه منطقه ای با اشاره به اینکه سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید مبتنی بر نظرات کارشناسی است در ادامه عنوان کرد: اعضای هیئت دولت اصرار دارند قبل از انجام سفر مطالعات جامعی با استفاده از ظرفیت های کارشناسی مراکز استان ها انجام شود و هماهنگی های لازم با نهاد ریاست جمهوری به عمل آید.

وی در دنباله سخنانش گفت: توجه ویژه هیئت دولت می تواند فضای مناسبی را برای رفع مشکلات موجود و همچنین بستر مطلوبی را برای سرمایه گذاری های آینده به وجود بیاورد.

دکتر هدایت حاتمی افزود: مدیریت ارشد استان از قبل ماه ها قبل پتانسیل ها و نیازهای استان را مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار داده و خلاءهای موجود شناسایی شده اند. پروژه ها و پیشنهادات ارایه شده نیز مبتنی بر استعدادهای کرمانشاه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همچنین اظهار کرد: بخش عمده ای از درخواست های این سفر مربوط به ایجاد زیرساخت های مناسب و رفع موانعی است که سر راه فعالیت واحدهای تولیدی، تجاری و کشاورزی استان قرار گرفته و در این راستا تلاش می کنیم با برداشتن موانع موجود زمینه ای را فراهم کنیم تا این مجموعه ها بتوانند از وضعیت دشوار کنونی رهایی یابند.

زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران بزرگ

وی ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری های تازه را یکی دیگر مسایل طرح شده در سفر اخیر رئیس جمهور دانست و گفت: امیدواریم با ایجاد یک فضای مناسب زمینه حضور سرمایه گذاران بزرگ در استان کرمانشاه را فراهم کنیم.

دکتر هدایت حاتمی در ادامه به معرفی پروژه های شاخص استان پرداخت و گفت: تبدیل منطقه ویژه قصرشیرین به منطقه آزاد یکی از مطالبات جدی استان دانست. علاوه بر این موضوع زیرساخت های ارتباطی مانند راه آهن و قطار شهری نیز با جدیت دنبال می شود.

وی ایجاد مجتمع های کشاورزی را یکی دیگر از مطالبات استان در سفر آتی رئیس جمهور عنوان کرد و بیان نمود: خوشبختانه رویکرد دولت به این حوزه بسیار جدی و مثبت است. در حال حاضر 8 مجتمع کشاورزی در کرمانشاه طراحی شده اند و بر اساس توافق نامه ای که آقای استاندار با معاون وزیر جهاد امضا کرده اند این تعداد به 10 عدد خواهد رسید.

به دنبال تبدیل شدن به قطب کشاورزی هستیم

سرپرست معاونت امور هماهنگی و توسعه منطقه ای در دنباله سخنانش عنوان کرد: استان دارای شرایط خوب و ویژه ای در عرصه کشاورزی است و امیدواریم بتوانیم در این سفر موضوع تبدیل شدن کرمانشاه به قطب کشاورزی را مصوب کنیم تا در آینده زمینه توجه ویژه دولت به این حوزه فراهم شود.

دکتر حاتمی همچنین اظهار کرد: در بخش صنعت به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی هستیم و امیدواریم برای تسهیل در سرمایه گذاری های آتی موافقت های لازم در زمینه اعطای مشوق جدی را از هیئت محترم دولت دریافت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ایجاد اشتغال عادلانه در سطح استان را یکی از برنامه های جدی دانست و گفت: به همین منظور اجرای برخی پروژه های جدی در شهرستان ها در دستور کار است که امیدواریم این پیشنهادات در سفر اخیر مورد توجه کاروان تدبیر و امید قرار گیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =