اقتصادنیوز نوشت:

کارشناسان بازار خودرو معتقدند که اینک بهترین زمان برای خرید خودروهای ساخت داخل است و کاهش قیمت دیگر امکان پذیر نیست.

در حالی که بسیاری از متقاضیان برای خرید خودرو به انتظار کاهش قیمت ها نشسته اند، برخی کارشناسان معتقدند که قیمت خودروهای ساخت داخل به کف خود رسیده و بیش از این ظرفیت کاهش قیمت را ندارد.
بازار خودرو کشور که از ابتدای سال جاری در رکودی معنا دار به سر می برد با توافق وین رکود آن شدت یافته چرا که متقاضیان خودرو به این امید که قیمت خودرو کاهش خواهد یافت، اقدامی برای خرید خودرو مورد نظرشان نکرده اند و بر این باورند که با اجرایی شدن توافق وین، قیمت خودرو کاهش محسوسی خواهد داشت. از این رو میزان تقاضا برای خودروهای ساخت داخل شدیدا کاهش یافته به طوری که حتی در چهار ماه نخست امسال برای خودروی ارزانی چون پراید تقاضای بالایی وجود نداشته و گاو شیرده سایپا پس از مدت ها که در اوج تولید خود قرار گرفته بود، در پایان تیر ماه به رده دوم تولید خودرو در کشور سقوط کرده است.
این موضوع سبب شده تا سایپا که این روزها از نظر مالی در وضع مناسبی به سر نمی برد با کاهش میزان فروش پراید، در بحران جدیدتری به لحاظ مالی قرار گیرد.
نبود تقاضای کافی برای پراید سبب شده تا تولید پژو پارس در ایران خودرو شتاب گیرد و این خودرو که از آن به عنوان قلک ایران خودرو نام برده می شود و حاشیه سود 20 درصدی را برای این شرکت ایجاد کرده، در رده نخست تولید خودروهای سواری کشور طی چهار ماه نخست امسال قرار گیرد.
کارشناسان بازار خودرو بر این باورند که با توجه به کاهش سطح درآمد مردم از سال 90 به بعد، احیای قدرت خرید مردم در خوشبینانه ترین حالت تا سال 98 به طول خواهد انجامید از این رو سیاست خودروسازان بر آن است تا از طریق افزایش وام خودرو بتوانند تقاضا را تحریک کرده و با در نظر گرفتن برخی مشوق ها مشتریان حقیقی را به سمت خرید خودرو دعوت کنند.
نبود تقاضا سبب شده تا خودروسازان از تعداد تولید خود بکاهند که این موضوع به ثبات قیمت‌ها کمک کرده و باعث خواهد شد تا قیمت خودرو بیش از این در بازار نشکند.
خودروسازان هم اکنون با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و بالا رفتن برخی هزینه های تولید، قادر نیستند که بیش از این قیمت محصولات خود را کاهش دهند و اگر متقاضیان خودرو در چنین شرایطی اقدام به خرید خودرو کنند، شاید یکی از بهترین فرصت ها را انتخاب کرده باشند چون ممکن است با کاهش تولید و درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت برخی محصولات خود، قیمت خودرو طی ماه‌های آینده درصدی افزایش داشته باشد.

نقش شرکای جدید اروپایی خودروسازان
با حصول توافق وین و رفت و آمد شرکت های بزرگ تولید کننده خودرو به ایران، این تصور به وجود آمده که عن قریب تولید مشارکتی برخی از برندهای مطرح دنیا در ایران آغاز خواهد شد در حالیکه کارشناسان معتقدند تا به ثمر رسیدن نتیجه این برو بیاها و اجرایی شدن تفاهم نامه ها و قراردادها حداقل به دو سال زمان نیاز است تا محصولی تولید شود و تاثیری بر بازار داشته باشد.

در این میان حتی ممکن است که خودروسازی نظیر ایران خودرو با توجه به مذاکرات پنهانی که با پژو داشته، تولید خودرویی مانند پژو 405 را متوقف کرده و محصول جدیدی در همان رنج قیمتی وارد بازار کند. بر اساس اظهارات غیر رسمی برخی مدیران خودرو کشور، شرکت خودروسازی رنو که سرمایه گذاری عظیمی را طی سال های گذشته برای تولید ال 90 در ایران انجام داده، قصد دارد تا تولید این خودرو را در کشورمان افزایش دهد و با کاهش قیمت آن تقاضای بیشتری برای این خودرو که هم اکنون با کمبود عرضه نیز مواجه است ایجاد کند. ال 90 که هشت سالی است در ایران به تولید می رسد هنوز نتوانسته به تولید اقتصادی خود برسد از این رو رنو در نظر دارد تا با تمرکز بر روی تولید این محصول و عرضه مدل‌های جدیدتر آن، بازار خود را در ایران حفظ کرده و حتی گسترش دهد.

رنو در کنار تولید این محصول نیز، محصولات دیگری را وارد بازار خواهد کرد تا با خودروهای ژاپنی و چینی موجود در بازار بتواند رقابت داشته باشد. عرضه رنو داستر با قیمتی در حدود 100 میلیون و رنو سیمبول که از آن به عنوان نسل سوم ال 90 یاد می شود در رنج قیمی 70 میلیون تومانی موید این مطلب است تا هم بازار سوزوکی و هم بازار خودروهای چینی را از آن خود کند.

هراس از دامپینگ چینی‌ها
به گزارش اقتصادنیوز، حال در چنین شرایطی خودروسازان چینی چه سیاستی را در پیش خواهند گرفت و آیا قادر خواهند بود که در بازار خودرو کشور سهم خود را حفظ کنند؟ کارشناسان بر این باورند که چینی‌ها با توجه به ورود خودروسازان اروپایی قیمت های خود را خواهند شکست تا از این طریق بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند. به عنوان مثال شرکت جیلی که خودرویی به همین نام را در کشور عرضه می کند طی دو ماه اخیر حدود 26 میلیون تومان قیمت خود را کاهش داده است.
«راین خودرو» نیز که محصولات شرکت «گریت وال» را به نام «ولیکس» به تولید می رساند حدود دو میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. از این رو به نظر می‌رسد که خودروسازان چینی که حدود 24 میلیون دستگاه خودرو را به تولید می رسانند قصد دارند برای ماندن در بازار ایران از طریق شکستن قیمت‌ها امیدوار باشند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 126
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    44 3
    دامپینگ از لحاظ قوانین سازمان تجارت جهانی ممنوعه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    132 1
    راه حل ارزان شدن خودرو " نخریدن " است و بس
  • پای ثابت IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    497 8
    عمراً که بخریم ..وقتشهههه. کی گفته وقتشه؟وقتشو مردم تعیین میکنن نه خودرو سازا
    • نظري IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      88 1
      اگه فكر ميكنيد با توافق و پايان تحريم ها ، تحريم نخريدن خودرو و ارابه هاي داخلي از طرف مردم هم به پايان مي پذيره ، بهتره بدونيد كه كور خونديد و بهتره فكر ديگه اي براي آب كردن اين بنجل ها بكنيد كه خودروهاي روز و قيمت مناسب دنيا حق پايداري و ايستادگي اين مردمه
    • بی نام RU ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      124 6
      مسكن هم نخريم
    • آریـــا A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      6 90
      با نخریدن اونا عمرا ماشینیو ارزون کنند، بهتر بگید کیفیت ماشین هارو بالا ببرند... مخصوصا حالا که با عقد قرارداد بنز و فولکس و فورد سود خوبی بدست میارن
    • عربلو IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      130 2
      در حاليكه بازار خودروهاي دست دوم هم اشباح شده و كيفيت و كميت و قيمت خودروهاي داخلي در سطح نرمالي قرار نداره و در حاليكه قدرت خريد مردم هم پائين تر داره مياد ، چه اصراري است كه به اسم اشتغال و تكنولوژي و حمايت از صنعت ، دائم به مردم فشار ميارين كه اين ارابه هاي مرگ و به اصطلاح ماشين رو بخرند
    • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      61 1
      قانون تولید و فروش و واردات خودرو کاملا استبدادی هست مردم از درجه دهم اهمیت هم برخوردار نیستن. مهم خودرو سازا و دولت هستن که مثل زالو دارن خون مردم را میمکن ودر این وسط کاری از دست مردم بر نمیاد غیر از نخریدن
    • امیر A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      52 1
      وقتشه الان اتفاقا بهترین زمان نخریدنه باید نخرید تا ایران خودرو سایپا و بهمن و ... کاملا ادب بشن چی چیو بخرید خیلی بنفع خودروسازا تابلو تیتر زدینا
    • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
      35 2
      در پاسخ به یکی از دوستان بگم که مسکن هم اگر میشد همینکار رو میکردیم ولی مسکن واجبترین چیز تو زندگی هر فرد. بدون مسکن که نمیشه زندگی کرد ولی بدون ماشین میشه یکسال سختی مترو و اتوبوس رو تحمل میکنم تا به حقم برسم. اگر قراره ماشین گرون بدن پس باید دستمزد من کارمند همترازش بشه باید کیفیت ماشینم به روز باشه اگر فول آپشن نیست حداقل ایمنی داشته باشه و ایربگ آپشنش نشه.ماشین آشغال سی سال پیش رو با این قیمت نمیخرم. چینی بخرم این آشغالارو نمیخرم
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    32 1
    کاهش قیمت یک مسئله هست و کیفیت تولید یک مسئله دیگر. مردم از دو جهت دست نگه داشته اند . یکی قیمت بالا و دیگری کیفیت پایین. بنابر این نظر کارشناسان مربوطه بدرد خودشون میخوره . اطمینان داشته باشید نهضت ادامه دازد.
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    11 0
    بيخود با حرفاتون مردم خام نكنين وقتي نخرن مبجبور ميشن قيمت بيارن پايين يا در كارخونه ببندن
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    اگ مردم انقدر باهوش باشن که بازم دست نگه دارن و خودرو نخرن، بازم ارزون تر میشه
    • amir A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      42 1
      دقیقا و به نظر می رسه مدیران خودروساز دست و پا میزنن که فروش رو بیشتر بکنن . یکی از نشونه های دست و پا زدن هم این گزارش و این قبیل گزارشات هست . اگر مردم طاقت بیارن و همین طور ادامه بدن قیمت ها واقعی میشه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      289 6
      من کلا خودرو داخلی نمیخرم اگر هم بخرم 34 سال کار کرده میخرم که کمکی خودروسازان پول پرست نکرده باشم
    • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      270 6
      شما یک نفرکه خودرو صفر خریده باشه و ازش راضی باشه به من نیشان بده. مردم خواهشا خودرو صفر نخرید. جدا از بحث گرونیش واقعا بی کیفیت شدند. بازار انحصاری همینه دیگه. هر آشغالی رو که تولید می کنند مردم مجبورند بخرند. اگه مجبورید دست دو بخرید.
    • بی نام GB ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      168 5
      می خواهند با این حرفها اتحاد مردم را بشکنند
    • مسعود A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      28 2
      هزارتا لایک
  • بی نام RO ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    144 6
    چینیها میتونن چون به سود خیلی کم و فروش زیاد واقعاً معتقدن
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    174 4
    فهم مردم بالاتر رفته. دیگه سخته بخواهید ماشین مرگ رو بیست میلیون بفروشید. اگه خریداری هم وجود داره از سر ناچاریه
  • محمد IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    321 4
    واقعیت اینه که مردم خسته شدن از این ماشی های بی کیفیت و تکراری و گرون قیمت. مدیران سایپا و ایران خودرو هم بهتره به جای بازارسازی و تهییج کلامی بازار به فکر بهبود محصولاتشون باشن
  • بی نام GB ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    238 4
    این شگرد خودرو سازان یا اصول بازار انحصاری است که زمانی که قیمت باب دل آنان نیست با دست کاری کردن عرضه با عث جلوگیری از سقوط قیمتها شوند اگر بازار به مفهوم واقعی بود خودرو ساز به دلیل از دست دادن بازار جرعت دپو محصول یا کاهش آنرا نداشت شما مدلهای خودروهای خارجی را ملاحظه بفرمایید هر سال قیافه و شکل خودرو عوض می شودذ ولی خودرو سازان ما یک قالپاق عوض می کنند یا یک کیسه هوا هم پولش را دولا سه لا می گیرند هم آپشن می شود و هم مدل جدید . خودرو سازان طوری در برنامه های تلویزیونی و ..... صحبت می کنند که انگاری برنده جایزه نوبل یا مخترع اتومبیل هستند مگر ما با کره شروع نکردیم مدلها قیمتها و بازار یابی خودروهای کیا ،هایویندا و ...... را نگاه کنید باید این آقایان مورد باز خواست قرار گیرند
  • امیرارسلان IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    341 4
    کارشناسان واسه خودشون گفتن... صنعت خودروی ایران تا فرو نریزه و دوباره بنا نشه هیچ اتفاقی مثبتی نمیفته.. و ما تا شاهد انقلاب در صنعت خودروسازی کشور نباشیم اقدام به خرید نخواهیم کرد. فققط همین..
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    306 6
    نخرید آقا نخرید این لگن ها رو حتی اگر ارزون بشه
  • خریدار A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    پراید ۹ میلیون پژو ۱۴ میلیون آخرین قیمتی که مردم ایران خریدارند
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      224 4
      دلیلی نداره حتی همین پول رو هم واسه ماشین بی کیفیت بدیم بحث مردم فقط قیمت نیست، کیفیت هم مهمه
    • آریـــا A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      2 31
      جدا فکر کردی این قیمتی میشه؟؟؟ خوش بحالت....
  • بی نام US ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    252 6
    نمي خريم.
  • حامد AE ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    160 3
    زباله ای که شما بهش میگید خودرو اگر بیش از اینها هم ارزان بشه باز هم ارزش خرید نداره.
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    125 3
    بشینید تا بخریم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    148 2
    ای آقا دو یا سه ماه پیش کارشناسان خودرو پیش بینی کردند بهترین زمان برای خرید خودرو است و قیمت خودروهای وارداتی افزایش پیدا می کند اما برعکس شد این مطالبی که منتشر میکنید رو بیشتر دلالان خودرو ایجاد می کنند تا سودشون رو تضمین کنند مگر ایران خودرو نمی گفت دنا رو اگر کمتر از 48 میلیون بده ضرر می کنه چرا الان با 43 میلیون داره منت خریدار رو میکشه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    144 3
    عزیز جان تبلیغ الکی نکن نمیخریم هی تیتر بزن تا قیمت ها رو اصلاح نکنید خبری از خریدار نیست
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    12 1
    عجبخيلي ارزون شده واقعااحتمالا خودرو ساز هاي وطني درخواست دادن كه به مردم بگين ماشين بخرنقوطي حلبي ها رو دستشون مونده
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    72 4
    قربانتون برم اصلا نمیخواهید درک کنید دست مردم پول و درامد نیست ؟ آنقدر وضع کارمندای سطح مدیریت دولت خوبه که خبر از بازار و رکود و درآمد کم کسبه و حقوق پایین غیر متناسب با هزینه ها ندارند این موضوعات و حرفهای تکراری که مردم تحریم کردن و منتظر قیمت پایین هستند بخاطر همینه و اونی که پول داره چه صنف شغل آزاد وچه حقوق بگیر مشکلی نداشته تا حالا و هرچی خواسته خریده اونم دو تا دوتا
  • علیزاده A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    97 3
    اگه نخریم باز هم ارزان میشود
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    95 4
    ما ایرانی ها باید دست به دست هم بدیم و خودرو مثل پارید نخریم تا قیمتش به نرخ واقعیش برسه
  • yasna IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    21 1
    با سلام خودروسازان ایرانی یادشون رفته یهو چه سودهای کلانی رو 3 ،4 سال پیش تابحال بجیب خودشون زدند.حال با برداشتن تحریمها میگن تحریمها نقشی در افزایش قیمتها نداشت مثل چی دروغ میگن بمردم.بشعور مردم توهین میکنن.گیرم کاهش قیمت ندن من نوعی منتظر میمونم تا با مثلا 50 میلیون تومنم یه خودروی خارجی بخرم تا محصول بی کیفیت اینهارو
  • مصطفی A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    19 1
    به نظر من اگه مردم دست نگه دارن و خرید نکنن بازهم ارزون میشه. مردم نخرید. بذارید خودروسازا قیمتهای کذایی را کم کنن
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    16 1
    متاسفم.باید ارزونتر بشه
  • علی A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    238 8
    از خودروسازان چمد گرفتید تا این مقاله رو بنویسید؟ مردم ما عاقل تر از این حرفا هستند. اونقدر نمی خرند که خودروسازان از مقدار سودشون کمتر کنند و بازم قیمت را پایین بیارن.
  • بی نام RO ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    161 3
    مگر اینا رو یک خودرو جیلی که زیر صد تومنه چقدر سود میبردن تا حالا که در عرض دو ماه پس از توافق ۲۶ میلیون کم کردن از قیمت؟ بیچاره مردم که یه عمر باید زحمت بکشن ذره ذره جمع کنند بعد یه بیگانه بیاد زندگیشون بار کنه و ببره. سر اخر یه خودرو بی کیفیت چینی تحویل مردم میدن و جیب مردم خالی میکنن
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      13 1
      والا من از مقدار سود جیلی خبر ندارم ولی به این کار میگن دامپینگ، خودروساز حاضر میشه ضرر بکنه ولی بازار خودش رو حفظ کنه و رقباشو از دور خارج کنه
  • شهاب GB ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    208 5
    بهترین روش برای کاهش قیمت خودروهای داخلی ، عدم استقبال از خرید خودروی صفر است . تا میشه باید خودروی صفر نخرید .
  • بی نام RO ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    185 4
    خب چه ایرادی دارد که باز هم مردم نخرند تا سایپا و ایران خودرو ورشکست شوند؟ من یک پراید 111 دارم و در مقایسه با پراید هاچ بک مدل 86 حال من را بهم میزند. به جد عرض کنم هیچ شرکت تولیدی ایرانی توان رقابت در جهان را ندارد و فقط برای بلعیدن درامد نفت از داخل برنامه دارند. بروید فکری به حال نوسازی صنایع بکنید. مگر ادعا نمی کنید ایرانی‌ها مردمان باهوشی هستند؟ تا الان هم این شرکت‌ها فقط با دوپینگ عوارض گمرکی از خودروهای خارجی زنده مانده‌اند. چرا فقط به مردم فشار می‌آورید؟ با این همه منابع اولیه و دلار 3300 تومانی و نبود تحریم آیا قادر نیستید دو سه تا بازار خارجی پیدا کنید؟
  • بی نام RO ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    145 4
    کسی منتظر ارزون شدن این لگن های ایرانی نیست منتظر تعطیلی کامل کارخونه هاش هستن .
  • مخالف فرغون ساز A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    230 3
    این متن رو معلومه یکی از مدیران شرکت های فرغون سازی نوشته، جالبه واقعا با پر رویی تمام میگن قیمت ها پایین نمیاد و مردم بی پول بیان بخرن. بهترین کار همینه که اونا قیمت رو کاهش ندن و مردم هم نخرن بعد یکی دو سال کالا ورشکسته میشن و درشونو گل می گیرن انشالله. لطفا منتشر کن
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    172 3
    شما هم با خودروسازان هم دستید دیگه
  • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    113 3
    دو سال بی ماشینی میکشم ولی ایرانی نمیخرم
  • بی نام RO ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    100 3
    به امید روزی که خودرو ساز اینچنینی در کشور نداشته باشیم با همت مردم دور نیست چنین روزی
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    167 2
    یه رانتی هست به نام رانت خودرو سازی. یعنی یک بازاربسیار بزرگ به صورت انحصاری با گردش مالی بسیار عظیم با سودهای عجیب و غریب در اختیار دو تا کارخونه است و کل سودحاصل از فروش این محصولات بی کیفیت و با حاشیه سود بالا در اختیار دولت و این دو تا کارخونه است. حتی خودشون هم اذعان دارند که به هیچ وجه قدرت رقابت با محصولات خارجی رو در صورت ورود اونها ندارند. ولی کلا نه دولت و نه سایرین علاقه ای ندارند جهت از بین بردن این رانت تلاشی بکنند. چرا؟ الله اعلم
  • احسان IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    191 2
    نه اصلا هم وقتش نرسیده ، الان وقت اینه که بعد از این همه سال دزدی مردم درسی به خودروسازان بدن که هرگز فراموش نکنند
  • بی نام US ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    87 2
    لگن و آفتابه نمی خریم.
  • saeed A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    96 4
    تا پراید نشه 7 ملیون , همین آش و همین کاسه چه دست و پایی میزنن خودروسازان ملی
  • ارش IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    20 1
    چه ارزان بشود چه نشود نمیخریم نه تنها خودرو بلکه هر کالای گران را نمیخریم
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    4 0
    هرچقدر هم كه تلاش كنيد و جو بدهيد بازهم خودروهاي بي كيفيت و خيلي گراني ايراني توسط مردم تحريم خواهند بود. خودروي ايمن و با قيمت منصفانه حق مسلم ماست
  • ایرانی A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    3 1
    دقیقا الان زمان خرید بی کیفیت ترین خودروی دنیاست.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    5 0
    هر وقتقیمت پراید به قیمت بازار سوریه و عراق رسید؛ چشم؛ میخریم
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    79 3
    برای اقتصادنیوز متاسفم با این رپورتاژ آگهی که برای خودرو سازها نوشته به نظر من قیمت مهمه اما مهمتر از اون کیفیت هست. 50 میلیون میدی ماشینی سوار میشی که همون ماه اول باید بره نمایندگی برای تعویض قطعه. خودرو سازها با این روندی که پیش گرفته اند هیچ وقت نمیتونن خودرو با کیفیت دست مردم بدهند.
  • شهاب A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    6 0
    خبر جان خیلی تابلو داری تبلیغ این خودروسازای ظالمو میکنی ، آخه تا کی این ماشینای تکراری و بی امکانات و بی کیفیتو سوار بشیم ؟؟؟؟ ماشینای کره ای دنیارو گرفته اونوقت ما منتظریم رنو بیاد کمکمون کنه تا ال90بسازیم
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    83 3
    جدي مگه ارزون شد...؟ كي اروزن شد ما نفهميديم..؟ مثلا پرايد شد 15 ميليون و ديكه هم ارزون نميشه...؟ موقع گرون شدن يه ميليون يه ميليون گرون ميكنن ولي موقع ارزوني صد هزار تومي براشون كلي ارزوني حساب ميشه... مطمن باشيد حالا حالا كسي قصد خريد خودرو نداره تا هم قيمت و هم كيفيت درست و متناسب بشه...
  • ایران US ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    134 3
    به امید روزی که سایپا و ایران خودرو ورشکست کنند
  • زلفعلی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    140 3
    پراید 21 میلیون ؟؟؟؟؟؟ آخه وقتی سر و ته‌اش 5 میلیون هم نمی‌ارزه چرا باید مردم اینهمه براش پول بدن؟ اینقدر نمیخریم که یا ورشکست شن یا مجبور شن به اندازه‌ای که پول میگیرن کیفیت ماشینهاشون را افزایش بدن.
  • احمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    15 1
    رانت خودرو و مسکن. این دو مورد ملت رو چپو کردند نخرید بحمدالله در دکانشان تا چند سال تخته بشه
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    15 1
    این صحبتها برایتان فایده ای ندارد . ما تا رسیدن خودرو به قیمت واقعی ، خریدار نیستیم.
  • رامين A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    20 1
    يه خبر گذاشته خود خبر انلاين تفاوت قيمتهاي خودرو در امارات وايران هيوندا اكسنت اينجا 100تا110ميليون امارات 40ميليون چرا بايد ماشين 40 ميليوني رو بخريم 110 ميليون چون ميخواهيم از صنايع داخلي حمايت كنيم باشه ولي ايا اين صنايع داخلي قدر اين فداكاري مردم رو ميدونن ؟ هرگز بجاي ارتقاي كيفيت چند تا فرم چراغ ماشين رو عوض ميكنن ميشه يه مدل ديگه برين توي اينترنت سرچ كنيد سال 86 كه كره پرايد رو به ايران داد امروز هم كره هنوز پرايد توليد ميكنه ببنيد پرايدي كه امروز كره توليد ميكنه چه شكليه و پرايدي كه ايران توليد ميكنه چه جوريه .بهمين دليل مشخصه اين دو كارخانه تنها هدفشون كلاه گذاشتن سر مردمه . اگه نخرين مطمئن باشين تعطيل ميشه يا كيفيت رو ارتقا ميدن
  • jalal A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    20 1
    وقتی با کمال گستاخی خودروساز این مملکت میگه اگه مردم به این امید نشستن که میتونن بنز 20 میلیونی سوار شن و مردمو ابله فرض میکنه.................. باید بیاد بگه غلط کردم ................ هرچی بی احترامی شنیدیم دیگه بسه
  • امين اكتيو A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    2 0
    به نظر شما قيمت قلم وصاحب قلم يك نشريه دربازار امروز تهران چه قدر است؟ فكر نمي كنم خيلي گرون باشه ؟ بگذاريد برندهاي معتبر به ايران بيايند ورقابت واقعي ايجاد شود اونوقت معلوم مي شود قيمت واقعي خودرو در اين كشور چقدر است.
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    16 1
    فقط تحريم خودروي صفر داخلي
  • هادی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    20 2
    نظرات چقدر یک دست خواهان نابودی صنعت خودرو هستند. اگر همه مردم اینطوری فکر کنند و خودرو ایرانی حلبی رو نخرن که خیلی عالیه.
  • بی نام RU ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    11 2
    بهتره چنين اهتمامي براي نخريدن مسكن هم راه بيفته
  • said A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    22 1
    جالبه. یه خودروی چینی 26 م کاهش قیمت داده و هنوز حاشیه سود داره. یعنی دست به نقد 26 م اضافه گرفتن تا اینجای کار.
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    18 1
    ماشین ایرانی یک فرغون پر از آشغال
  • مهیار IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    42 3
    تا عنصر رقابت به صنایع ورود نکند،ما نمی توانیم شاهد رشد آنها و افزایش کیفیت محصولات باشیم.در حدود 30 سال است که دولت هم از طریق اخذ تعرفه های گمرکی بسیار بالا از ماشین های خارجی،و هم اجازه قیمت گذاری تصنعی و چند برابر قیمت بهای تمام شده برای محصولات دو خودروساز وطنی،آنها را حمایت کرده،با اینحال در حال حاضر حتی یک محصول آنها نمی تواند با گرد رقابت با خودروهای دست چندم خارجی برسد.من نمی دانم چه اصراری برای ادامه این وضع وجود دارد؟ وقتی خودروساز می داند همچنان از حمایت بی پایان دولتی برخوردار است،چطور به فکر افزایش کیفیت و افزایش بهره وری خواهد افتاد؟ چرا به جای حمایت اینها،در صنایعی که قدرت رقابت با دنیا را داریم سرمایه گذاری نمی کنند؟
  • فرامرز A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    6 7
    کی گفته مردم تحریم کردن؟؟؟ اونایی هم که نمیخرن پول ندارن....والا سایت ایران خودرو باز میشه دلال های محترم نیم ساعته همه را میخرن ....این مملکت درست بشو نیست که نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    12 1
    دمتون گرم مردم اینقدر نخرید و تو شبکه اجتماعی پخش کنین تا همه نخرن و انتقام چپاول مردم رو ازشون بگیریم
  • مجتبی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    7 1
    درود به ملت فهیم و غیور ایران که با تحریم کردن این لگنها دارن کم کم باعث ورشکستگی خوروهای داخلی میشن واقعا اگه ضروری و واجب نیست خودروی صفر داخلی نخرین تا یک بار برای همیشه به خودرو سازا یه درس درست حسابی بدیم .
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    15 1
    ایرانخوردرو از زور بی مشتری ای زده تو کار رپورتاژ آگهی :
  • سعید A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    16 1
    بهتره که این دوکارخانه به فضای سبز تبدیل بشوندتامردم ببینندچه تحولی درآب وهوای تهران رخ میده
  • کاوه افتخاری راد A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    2 0
    تا همینجا هم رکود باعث کاهش قیمت شده وگرنه خودروسازها که قیمت کارخونه رو کاهش ندادن و قصدی برای کاهش ندارن
  • بی نا م A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    5 0
    با عرض سلام خدمت مردم اگاه وهوشیار.بیایید نه خودروی داخلی بی کیفیت ونه خودروی جینی بخریم .تا صنعت خودرو بداند ارزش جان مردم ایران خیلی بالاست . خواهش می کنم توجه کنید.گول نخورید
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    14 1
    اینا همه شعاره میخوان مردم رو وسوسه کنن.اگر کسی خودرو نخره مجبورن که قیمت ماشین رو بیارن پایین یعنی حق انتخاب ندارن و اگه همین قیمتها باشه ورشکست میشن پس میاد پایین.تنها کار اینه که فعلا خودرو نخرید
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    16 1
    خودرو سازها تواین چند سال تحریم خون مردمو کردن تو شیشه حالا نوبت مردمه که اون را بجزونن مردم عزیز تا ورشکسته شدن ایران خودرو و سایپا و سایر خودرو سازهای وطنی از پا نمشینند
  • بی نام RO ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    45 3
    عیب نداره عوضش با اومدن خودروسازهای اروپایی کیفیتش بهتر میشه
  • محمد9 A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    13 1
    یا کیفیت در حد 21 میلیون یا.... قیمت در حد 9 میلیون اگه اینطوری شد ما ماشین می خریم
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    12 1
    نمايندگان محترم مجلس و خبرنگاران گرامي اگر شما واقعا حامي مردم هستيد تغيير رويكرد دهيد و از مديران نالايق خودرو سازي حمايت نكنيد و بياييد با مردم هم صدا شويد و خودرو ساز را مجبور كنيد تا بداند براي ادامه حيات خودش راهي جز تن دادن به خواسته مردم ندارد . و نشر پيام هاي كارشناسانه گزاف به پرهيزيد كه اين امر به خبرگزاري شما لطمه جبران ناپذيري وارد مي كند . و اعتماد مردم به شما سلب مي شود . باتشكر
  • اتریش AT ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    19 1
    جای تاسف داره که مسیولین سایت دست به انتشار چنین اخبار کودکانه ای میزنن
  • سعید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    14 1
    کارشناسان منظورتون همون اعضای انجمن قطعه سازان هستن که این روزا از هر راهی دنبال افزایش قیمتن؟؟ انصافا این ماشبنا به این قیمتا نمی ارزه
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    14 1
    چرا شما تلاش نمیکنید که تعرفه گمرکی رو بردارند که مجبور نباشیم معادل قیمت خودروی با کیفیت و ایمن خارجی هزینه گمرکی اون رو بدیم. هیوندای اکسنت 13000دلار و تویوتا یاریس 14000 دلار یعنی تو رنج 40 تا 50 میلیون ی ماشین اتوماتیک و با کیفیت میشه سوار شد هم قیمت با سورن، پارس، ال 90 یا دنا
  • حامد IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    49 3
    خیلیا میگن پراید 4 تومن تموم میشه، و سایپا میگه نه 16 تومن تموم میشه کاری نداریم چقد تموم میشه وقتی نمیتونن تولید کنن با کیفیت و قیمت مناسب، نکنن. قرار بود لپ تاپ تولید کنن تعرفه واردات رو بردن بالا، دیدن لپ تاپ معمولی i3 در میاد 3 تومن، نتونستن نکردن البته تعرفه بالا موند. حالا زوری که نمیشه ماشین تولید کرد.ما نمی توانیم بگید و خلاص.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    5 0
    یادمه وقتی تحریما اومد پراید هفت میلیون بود با شروع تحریم ها شد 21 .حالا که تحریما برداشته شده چرا باید قیمتش برنگرده ؟ چرا ماشین 7،تومنی رو با منت باید بدید 22 ؟ نمیخریم . چینی بخرم بهتره از اشغال های داخلی خصوصا سایپا و ایران فرغون
  • بهلول IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    10 2
    خبر، با کامنت های من مشکل داری ؟ خیلی یکطرف داری کار می کنی
  • کارشناس امنیت US ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    23 1
    من خودرو ندارم، الان هم می‌تونم یه ماشین ایرانی درحد 40 تومن بخرم اما این کارو انجام نمیدم محض اطلاع کسایی که میگن مردم پول ندارن. با اینکه فشار بهم میاد از بی ماشینی ولی تصمیم گرفتم که دست نگه دارم. چون زورم میاد پولی رو که به سختی جمع کردم بدم پای ماشینهایی که داره به مردم تحمیل میشه برای سود عده ای خاص.
  • قزلباش IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    16 1
    یادش بخیر یاد کلام ماندگار محمود افتادم ک میگفت غصه نخورید دلار هرگز3000 نمیشه..............
  • حسین A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    20 1
    لطفا به نظرسنجی بذارید ببینیم که چند درصد مردم از قیمت و کفییت این لگن های از رده خارج راضی هستن؟
  • سعید IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    14 1
    خداوکیلی مردم باید مرد باشند خرید نکنند . اگر مردم این رو بفهمند که تولید کنندگان باید خدمت گزاران مردم باشند . و مشتری مداری در تمام دنیا یک اصل است اینقدر فرصت های بی مورد در اختیار تولید کنندگانی مانند ایران خود رو قرار نمی دهند . شما تشریف ببرید ایران خود رو ببینید این شرکت عظیم چه وسعت و امکاناتی را به خود اختصاص داده . مردم نباید هزینه تجربه مدیران این شرکت را بدهند . همین شرکت را در اختیار یک شرکت اروپایی بدهند ببینید در صنعت خودرو و کیفیتش چه اتفاقی خواهد افتاد . شاید فرصتی فراهم شد مدیران ، کمی مدیرت و وجدان کاری از آنها بیاموزند و عرق شرم بریزند .
  • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    15 1
    اول به امید خدا و بعد با همکاری مردم عزیز کشورمان چند ماه آینده انشااله جشن ورشکستگی خودرو سازان میگیریم
  • محمدرضا US ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    11 1
    قراره کی وضع اقتصاد را بهتر کنه؟ :دولت انحصار بازار دست کیه؟ شرکت های دولتی شورای رقابت را کی تعیین می کنه؟ :دولت خوب معلومه اگر این شرکت ها خصوصی بودند و در یک بازار رقابتی فعالیت داشتند. یا باید جنس درجه اول در استاندارد و کیفیت بالای جهانی با قیمتی رقابتی تولید می کردند و یا تا حالا ورشکست شده بودند.اینا تا مدتها دوام میارن چون از بودجه دولتی و تسهیلات بانکی و مافیای قدرت برخوردارن و این ماشین های بی کیفیت را میتونن سالها در انبار نگه دارن و 4سال دیگه به اسم ماشین نو با چند برابر قیمت به ملت دست از همه جا کوتاه قالب کنند.تا شاید روزی برسد که دولتی شایسته بساط این رانت خواران را برای همیشه برچیند.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    19 1
    وقتی میگن آخرشه یعنی هنوز خیلی جا داره برا پایین اومدن .
  • reza RU ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    20 1
    مردم بی انصافی داریم خودرهای ایرانی نکاتی دارند که هیچ خودرویی در دنیا نداره ....3 سال پیش پراید خریدم دنده 2 نداشت حالم خیلی گرفته بود رفتم نمایندگی دیدم یکی اونجاست که دنده عقب نداشت خوشحال شدم و برگشتم خونه
  • مهرداد A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    17 1
    این یک نظرکارشناسی نیست اگرهم به فرض نظر کارشناسی باشه اون کارشناس بی غیرت خودشو به پول فروخته این نظرروداده . اگه کسی درک و فهم داشته باشه هیچ وقت فرغون نمیخره
  • میثم A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    12 2
    همه مردم همدل هم صدا باشیم پراید میشه 12
  • میثم A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    4 1
    خدا بهمون رحم کنه
  • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    16 1
    نمیخریم تا زرشکست بشوند
  • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    14 1
    این کارو باید خیلی وقت پیش میکردیم اما الانم میشه جبران کرد با نخریدن وپایین اومدن قیمت لگن ها
  • رضا A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    22 1
    هر کسی این لگن های سایپا وایران خودرو را بخرد علاوه بر این که پولش را هدر داده زندگی خودش وزن وبچه هاش هم رو بخطر انداخته.یه چیز دیگه هم بگم اگه کسی خودرو صفر داخلی بخره صاحب اول واخرش خودشه مگه اینکه ماشینش را با 50 درصد تخفیف بفروشه یعنی عملا نصف پولشو دور ریخته.اخه نهایتا دوساله دیگه بهترین خودروهای روز دنیا با کیفیت عالی که حداقل 5سال هیچ خرجی نداشته باشه تو بازار فراوان میشه.لطفا .خواهشا منتشر کنید.
  • علی A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    34 1
    سلام به هم وطنا . این خودرو سازان نسبتا محترم موقع تحریم تا تونستن سو استفاده کردن , الان باید مردم جوابشونو بدن .
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    17 3
    درود بر این انسجام ملت در عدم خرید خودروی داخلی.باحترامتان کلاه از سرم برمیدارم
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    5 0
    تا تعرفه واردات برداشته نشه یا خودروهای خارجی وارد بازار نشه کی این خودروهای به اصطلاح داخلی رو میخره تازه با این وضع خودروهاشون سود هم میخوان کنند همین که ورشکسته نشدن تا الان که بخاطر یه سری سیاستهای غلط بوده
  • هانیا IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    21 1
    ما خودرو صفر نمیخریم ما خودرو صفر نمیخریم ما خودرو صفر نمیخریم ما خودرو صفر نمیخریم ما خودرو صفر نمیخریم ما خودرو صفر نمیخریم ما خودرو صفر نمیخریم ما خودرو صفر نمیخریم
  • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    5 0
    اقا ارزون هم شد نخرید شما دارید یه سری تولید کننده رو با خریدتون تشویق می کنید که وسایلی بسازن که باعث مرگ هموطنان میشه و در مرگ افراد دیگه سهیم هستید. نکنید بخدا پیاده راه رفتن شرف داره به خرید این اتومبیلا.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    3 7
    من خودرو ایرانی میخرم
  • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    9 0
    سزای گرون فروش نخریدن است وبس
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    8 0
    برای فروش بیشتر خودروسازها و کسب درامد بیشتر باید سعی کنید با رسانه عمومی مغز افراد را تحلیل ببرید و با برنامه های پوچ و سازماندهی شده کودن کنید تا نفهمند موضوع چیه و هر چه بگویید را قبول کنند.
  • شنبه A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    7 0
    ما دهه شصتی ها به اندازه کافی ضربه خوردیم. از جنگ و کنکور تحریم و بیکاری و مجردی. ما دهه شصتی ها خودرو صفر نمیخریم
  • سعید A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    11 0
    5ملیون اهن ٢٠ میلیون میفروشن
    • سجاد IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
      6 0
      ای کاش آهن بود، یه مشت حلب روغنی رو به هم چسبوندن...
  • سمانه A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    13 0
    من پول دارم اما وقتی میبینم با 50 میلیون تو کشورهای دیگه بهترین ماشینارو سوار میشن،پول بابت آشغال دوزاری نمیدم.همین پرایدو من میتونم تو خونه با آهن قراضه ها درست کنمدوچرخه شرف داره به اون ماشینای آشغالی داخلی،.با اینکه ماشینتونو خودتون درست کردید اما اگه قطعا ای ازش خراب بشه قطعه تولید 90 به 87 نمیخوره،با اینکه اینهمه کشته میدن ماشینای آشغال غیر استانداردتون توی جاده ها،بعد از اینکه ماشیناتون خود به خود آتیش میگرفتن خیلی رو دارید که میایید و با مردم با لحن تحقیر آمیز صحبت میکنید.30 ساله زباله تولید میکنین نه از مصرف کننده حمایت میکنین و نه زباله هاتون ایمنی و استانداردهای لازمو دارن.وقاحت حدی داره.امیدوارم که ورشکسته بشین. اگه ارزونم بشه من زباله نمیخرم.مفت گرونه این فرغونا.
  • ناهید IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    8 1
    قصد خرید ماشین صفر داشتم . الان که پولم جور شده نمیخرم ، فعلا فقط کار کرده یکصدااااااااااااا
  • امیر A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    6 0
    پرایدبیش از8ملیون ارزش ندارد
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    7 0
    من 100 میلیون دارم بی ماشینی میکشم ولی این آهن قراضه ها رو نمیخرم.مردم یه کم سختی بکشید بحمدلله درست میشه
  • علی A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    4 0
    نبایدامیدمان را از دست بدیدیم .بلکه باید تمام تلاشمان را بکنیم تا یک وحدت ملی و منسجم ایجاد کنیم.باید با تحریم هرچه بیشتر عرصه را بر این زالو صفتان تنگ کنیم
  • حسین A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    5 0
    خدا وکیلی سمند خریدم بالا بر شیشه ها کار نمی کنند چطور مردم ماشینهای صفر بی کیفیت را بخرند
  • بهنام A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    4 0
    خداکنه این کمپین به هدفش برسه من که ارزومه خودرو به قیمته واقعیش برسه تا منم بتونم قدرت خرید خودرو راپیداکنم انشاالله
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    2 0
    خودرو هاشونه صادر کنند ، ببینند چند قیمت می خورند . ما زیر اون قیمت می خریم
  • بی نام A1 ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    2 0
    پراید مجانی بدن خوبه. واسه چهارشنبه آخر سال به درد میخوره .دیگه هر چی فکر کردم نمیشه باهاش کاری کرد.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    همینه که هست متاسفانه.انحصار یعنی این.بهترم نمیشه مگه جزیی.