۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴

چاپ دوم کتاب اقتصاد برای همه با اعمال تغییراتی نسبت به چاپ اول منتشر شد.

چاپ دوم کتاب اقتصاد برای همه با اعمال تغییراتی نسبت به چاپ اول منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین؛دکتر هیربد آسا، استاد مالی دانشگاه لیورپول در مورد کتاب "اقتصاد برای همه"  نوشته:" هر چند به هیچ وجه قصد مقایسه خود با ابن سینا را ندارم، ولی‌ خواندن کتاب "اقتصاد برای همه" نوشته دکتر سرزعیم من را به یاد داستانِ خواندن کتاب اغراض ما بعد الطبیعه فارابی توسط ابن سینا انداخت.

این کتاب توانست بسیاری از مسائل پیچیده اقتصاد کلان را به شیوه ای مناسب در ذهن من روشن کند. کتاب ''اقتصاد برای همه'' موفقیت بزرگی‌ در شرح ساده، و در عین حال متناسب با زبان تخصصی رشته اقتصاد بدست آورده است.

خواندن این کتاب نه تنها برای خواننده‌ غیر متخصص که برای متخصصین رشته اقتصاد هم توصیه میشود. از نکات جالب این کتاب، از دیدگاه یک متخصص، پشتوانه علمی نوشته‌ها است. کتاب حاضر در عین سادگی‌، وفاداری خود به مباحث علمی‌ ثابت شده ( مانند تعیین قیمت‌ها در یک مدل تعادلی عمومی‌) را در جنبه‌های مختلف خود حفظ کرده است. به عنوان مثال میتوانم به مبحث تعیین قیمت سرمایه و نرخ بهره اشاره کنم که با ذهنیتی بر اساس مدل تعادل عمومی‌ و به زبان ساده فساد‌های (بعضا قانونی) ناشی از دستکاری بی‌ مورد و مصنوعی‌ در نرخ بهره را بیان می‌کند.

نکته جالب دیگر این کتاب اشاره مناسب به اشتباهات در تصمیم گیری های اقتصادی سال‌های اخیر در اقتصاد ایران است، که کتاب را برای خواننده ایرانی‌ بسیار جالب تر و درک مفاهیم آن را ملموس تر می‌کند.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =