۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵

در ادامۀ ناآرامی ها در ترکیه، شهر جیزره در جنوب این کشور روز یکشنبه صحنۀ درگیری میان پلیس و مخالفان دولت بود.

 

 

 

به گزارش منابع خبری ترکیه، این درگیری زمانی آغاز شد که معترضان با استفاده از بولدوزر قصد کندن حفره هایی در معابر این شهر برای جلوگیری از ورود نیروهای پلیس داشتند.

پلیس برای مقابله با این افراد از گاز اشک آور استفاده کرده است. منابع پلیس این شهر می گویند تظاهرات کنندگان در واکنش به سمت پلیس بمب های آتش زا پرتاب کرده اند که در نتیجۀ آن یک بولدوزر آتش گرفته است.

مقامات ترکیه تظاهرات کنندگان را تروریست و از طرفداران حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک معرفی می کنند. ارتش این کشور همزمان با این ناآرامی ها، طی چند نوبت مواضع این گروه در جنوب ترکیه و همچنین ارتفاعات عراق را بمباران کرده است. جنگجویان این گروه نیز در پاسخ به این اقدام دولت ترکیه دست به حملاتی زده اند که در نتیجۀ آن و به گفتۀ مقامات ترکیه از آغاز ماه ژوییه تاکنون دست کم ۳۸ نفر کشته شده اند که ۱۲ نفر از آنها غیرنظامی بوده اند.

به گزارش خبرگزاری دوغان و همزمان با این درگیری ها در شهر جیزره، یک ادارۀ پلیس در شهر استانبول نیز هدف یک بمب قرار گرفته که در نتیجۀ آن ۱۰ نفر از جمله سه افسر پلیس مجروح شده اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

همزمان و به فاصلۀ سه هفته از انفجار بمب در شهر سروچ در جنوب ترکیه به جنگنده های آمریکا اجازۀ استفاده از نیروگاههای این کشور واقع در شهر دیاربکر در نزدیکی مرزهای شمالی سوریه را برای بمباران مواضع داعش داده است. ترکیه که عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو نیز هست تاکنون از مداخله در ائتلاف سرکوب داعش خودداری کرده بود.

داعش مسئولیت انفجار انتحاری در مرکز فرهنگی سروچ در جنوب ترکیه را که منجر به کشته شدن ۳۲ نفر از اهالی این شهر شد، بعهده گرفته است.

منبع: یورونیوز

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیدار A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    70 97
    اردوغان زرنگ باشه هر کی داخل ترکیه برای حمایت پ ک ک تظاهرات میکنه بگیره سرشو زیر آب کنه دیگه کسی جرات نمیکنه راه بیوفته تو خیابان لات بازی دربیاره اردوغان به خاطر اتحادیه اروپا زیاد فشار نمیاره اما بهتره بدونه تا قیامت نمیزارن ترکیه به اتحادیه اروپا بره چون کشور مسلمان با جمعیت زیادیه پس بهتره اتحادیه اروپا رو ول کنه خونه به خونه پ ک ک رو پاک کنه
    • بابک IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
      81 60
      کاملا درست میفرمائید.پ.ک.ک نشون داده هر وقت باهاش مماشات بشه پررو تر و ادمکش تر میشه.اگه اردوغان از اول باهاشون مثل خودشون رفتار میکرد جرات این خرابکاری و وحشیگری ها رو نداشتن.
    • یوسف IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
      25 45
      درباره انسان داری حرف میزنی سرش رو بگیره زیره آب یعنی چی؟؟؟ هیتلری؟؟؟
    • رضا IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
      21 37
      ترکیه خودش تروریست ها رو ساپورت میکنه... خنده داره حالا برگشته به خودش.... اینده خوبی نداره ترکیه...
  • ناشناس ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    36 71
    با اينكه پ ك ك گروه تروريستى است ولى خيلى بهتر از داعش است
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    66 50
    ترکیه با حمایت از داعش روزگار مردم عراق و سوریه را سیاه کرده حالا خودش در معرض ترویست قرار گرفت
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    88 24
    مرگ بر پ ک ک و پژاک ملعون . آه مادران شهدای مطلوم مرزبانی دامان این تروریستها رو دیر یا زود خواهد گرفت به فضل الهی
  • احسان A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    16 33
    از قدیم گفتن چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی اردوغان و ترکیه باید تاوان خراب کاریا و حمایتشون از تروریسم رو بدن هنوز اولشه ترکیه و عربستان تو بد باتلاقی گرفتار میشن در نهایت هم باید دست به دامن ایران بشن واسه نجات
    • بابک IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      19 4
      اقای احسان یادت باشه حمایت از تروریستها روزی دامن حامیانش رو هم میگیره و این درمورد امثال تو هم صدق میکنه.تنها داعش گروه تروریستی نیست .پ.ک.ک از داعش هم بدتره فقط فعلا داره خودشون برای جهانیان خود شیرین نشون میده.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    29 40
    اه مردم مظلوم سوریه بالاخره دامن اردوغان جنایتکار را گرفت
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    33 46
    یهمین راحتی به یک گروه تروریست نگویید و خود را قاضی مهلکه ندانید؛ کردها در ترکیه نیم قرن تحت آسیمیله کردن و ممنوعیت استفاده از زبان و فرهنگ خودشان بودند؛ شاید اگر این گروههای به قول شما تروریستی نبودند ترکهای عثمانی مشابه ارمنیها دست به نسل کشی کردها هم می زدند که این خیال هرگز براورده نشد.
  • پرویز IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    41 39
    جناب بیدار ایده شما جقدر مبتکرانه و حساب شده است. فکر میکنی اردوغان اینا رو نمی دونه و منتظر راهنماییه ایده شماست؟ ترکیه 40 ساله داره با پ ک ک جنگ میکنه کل اتش بس از 2011 بوده چی شد پ ک ک ریشه کن شد؟ شدید ترین کشتار و حمله به پ ک ک دهه 90 اتفاق افتاد . راه کار شما خیلی وقت پیش توسط پانترک ها امتحان شد و جواب نداد. پ ک ک ریشه در بطن جامعه شرق ترکیه داره والا ارتش ترکیه جز قدرتمندترین هاست و اگر مشکل پ ک ک بود 30 سال پیش پروندش و بسته بود. شما که چوب اردوغان تروریست حامی داعش رو به سینه میزنی حتما میدانی فاصله شرق تا غرب ترکیه اندازه فاصله افغانستان تا کشوری مثل سویس شده
  • بی نام DE ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    41 43
    حمله به پ ک ک تلاش ترکیه برای نجات داعش وحشی است
  • مهدی A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    33 10
    این پ ک ک داشت شکست میخورد که صلح رو قبول کرد.والا اینا اهل صلح نبودند.سال 2011 و 2012 سال تلفات پ ک ک بود.چرا چون فناوریهای نو وارد قضیه شدند پهپادآمار لحظه ای تروریستها دست ارتشه.تازه بمبهای سنگر شکن هم اضافه شده و دیگه غارهای قندیل هم نمیتونه جای امنی باشه.این عدم موفقیت در مبارزه با تروریسم همه جای دنیا هست.آمریکا و روسیه و ایران و .....همه درگیر هستند.خوب اگه برحق هستند این چند میلیون کردی که میگید حمله کنند دیگه.معطل چی هستند.بیشتر کشته ها از خود کردهاست.کسانی که با پ ک ک موافق نیستند.عملیات انتحاری چندروز پیش دو سرباز کرد را شهید کرد.
  • مهدی A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    30 34
    همین پ ک ک کردهایی را که مخالفش بودند از کوبانی اخراج کرد.کردهایی که عضو شورای مخالفین هستند.فکر کردی سوریه سروسامان پیدا کنه افکار مارکسیستی پ ک ک میتونه دوام بیاره.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    6 32
    خوبه دیگه خدا ظالمین رو به ظالمین مشغول کرده . شاید مردم سوریه و عراق یه نفسی بکشن . دولت اسلام گرای ترکیه بدترازدولت های لائیک قبلیه .این ترکیه اگه مجال پیدا کنه به ایران هم حمله می کنه هنوز تو کلشون اینه که امپراطوری عثمانی رو زنده کنند .
  • احمد IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    18 26
    یاد اون روزهایی می افتم که همین دولت به اصطلاح اسلام گرای ترکیه مجروحین جنایت پیشه، دشمن اهل بیت ع و وحشی داعش رو توی بیمارستان های خودش بستری می کرد. اگر پ ک ک تفکرات صهیونیستی و نژاد پرستانه نداشته باشه خیلی بهتر از داعش ملعون هست. به هرصورت بخشی از هم وطنان عزیز ما کرد هستند که حتی اهل تسنن آن ها همیشه احترام ائمه معصومینع را داشته اند و در کنار سایر قومیت ها در ایران اسلامی زندگی کرده اند و پشتیبان کشور و انقلاب و خون شهدا بوده اند.