ایرنا نوشت:

مربی بین المللی فدراسیون جهانی بدن سازی و تناسب اندام (IFBB) به برخی ورزشکاران که برای حجم آوردن عضلاتشان، انسولین تزریق می کنند، هشدار داد.
امیرعسگر میرزایی، اظهارداشت: این افراد به دلیل استفاده از انسولین در آینده به دیابت مبتلا می شوند.

وی گفت : ورزشکاران یاد شده برای افزایش حجم عضلاتشان از مربیان کم تجربه ، مشاوره اشتباه می گیرند که تزریق انسولین به توصیه این مربیان از جمله آن ها است.

مربی بین المللی فدراسیون جهانی بدن سازی و تناسب اندام (IFBB)، همچنین در رابطه با مکمل های ورزشکاران بدنسازی هم هشدارهایی داد؛ مبنی براینکه همه این مکمل ها مورد تایید نیستند و برخی از آن ها تقلبی اند.
میرزایی گفت : متاسفانه در این زمینه اطلاع رسانی ها بسیار کم است و شاهد مرگ و بیماری بسیاری از جوانان ناآگاه هستیم.
این مربی بین المللی بدنسازی از مصرف خودسرانه مکمل توسط ورزشکاران و مشاوره غلط برخی مربیان انتقاد کرد و افزود: مکمل باید توسط پزشک تغذیه و احیانا مربی بسیار آگاه و با تجربه به ورزشکار معرفی شود و یک ورزشکار نباید خودسرانه اقدام به مصرف مکمل کند.
وی ادامه داد: متاسفانه تعدادی از جوانان از جمله ورزشکاران به خاطر همین سهل انگاری جان خود را از دست داده اند یا به انواع بیماری ها دچار شده اند.
میرزایی، تصریح کرد: مکمل ها باید با گروه خونی افراد ورزشکار سازگاری داشته باشد و یک ورزشکار باید ابتدا توسط پزشک ویزیت شود و بعد با توجه به دستور پزشک مکمل تهیه کند.
وی تاکید کرد: تغذیه، تمرین و استراحت سه فاکتور اصلی و اساسی برای پیشرفت یک ورزشکار رشته بدنسازی است که به نتیجه مطلوب هم خواهد رسید.

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =