خانم ناعومی کلاین نویسنده کانادایی در کتاب معروف خود « دکترین شوک» تاکید می کند، حزب الله لبنان در جریان و بعد از جنگ تابستان سال 2006 (جنگ 33 روزه) با رژیم اسراییل به راهبرد آمریکایی - اسراییلی در جهان ضربه ای سخت و قوی وارد کرده است.

این راهبرد آمریکایی - اسراییلی مبتنی برنابود کردن جوامع بشری از طریق جنگ ها و سپس ایجاد تغییرات سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی بر روی ویرانه ها است.

جنگ تابستان سال 2006 تحمیل شده بر لبنان نیز براساس همین راهبرد شکل گرفت وهدف آن ازبین بردن مقاومت اسلامی لبنان و نابود کردن زیرساخت ها و تغییر اصول و ارزش های حاکم بر جامعه آن بود.
تنها این کتاب نیست، ده ها تحقیق و بررسی در جهان تاکید دارند که جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت آن برای تغییر معادلات نظامی و سیاسی در منطقه و لبنان بود اما معادلاتی جدید بر مبنای دکترین مقاومت شکل گرفته است.
براین اساس دیگر شکی باقی نمی ماند که مقاومت و حامیان آن از سال 2006 تاکنون بدون وقفه برای مقابله با روندی که جنگ تابستان سال 2006 ترسیم کرده است، مورد حمله و هجوم قرار دارند.
به کارگیری روش هایی مانند جنگ های سخت نظامی و نرم مانند رسانه ای و تبلیغاتی همه تلاش هایی هستند تا اهدافی را محقق سازند که راهبرد آمریکایی - اسراییلی در جنگ سال 2006 موفق به تحقق آنها نشد.
ناصر قندیل سردبیر روزنامه لبنانی البناء از جمله کسانی است که از همان شروع جنگ تابستان 2006 این حقیقت را دریافته است و با اعتقادی راسخ می گوید که جنگ سیاسی و رسانه ای برخی گروه ها و احزاب لبنانی علیه مقاومت و جنگ نظامی علیه سوریه و حملات تروریستی علیه جامعه مقاومت در چارچوب تجاوز مستمر علیه محور مقاومت قرار دارد.
قندیل در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: رویارویی با محور مقاومت امروز در سطح منطقه ادامه دارد و معنای آن ادامه راهبرد آمریکایی - اسراییلی در جنگ تابستان سال 2006 است.
وی خاطرنشان کرد: درست است که گفته می شود جنگ 33 روزه علیه لبنان واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات مقاومت و تحقق تمایل دیرین این رژیم و حامیان آن برای از بین بردن مقاومت لبنان بوده اما مهمترین و بارزترین دیدگاه این است که هدف این جنگ فراهم ساختن زمینه تحمیل پرونده های آمریکایی و اسراییلی بر منطقه علیه محور مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران و سوریه بود.
شکی وجود ندارد که تغییرات گسترده و بزرگ در منطقه از سال 2006 میلادی تاکنون ایجاد شده است، حکومت ها و نظام هایی تغییر کرده اند و بازی با نقشه ها و مرزها کلید خورده است.
قندیل این تغییرات و تحولات را جدای از جنگ تابستان سال 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان و اهداف آن نمی داند و می گوید که جنگ علیه سوریه و تجاوز علیه یمن ادامه همین جنگ است.
براساس یک ارزیابی ، دلیل ادامه جنگ تابستان 2006 به شکل ها و روش های مختلف ، ترس و نگرانی مهاجمان از نتایج این جنگ بود زیرا پیروزی مقاومت موجب تحکیم خط دفاعی از سرزمین های محور مقاومت مانند سوریه و ایران شد.
ناصر قندیل با این رویکرد موافق است و تاکید کرد که در آن نه تنها مبالغه نشده بلکه به یک واقعیت اعتراف شده است.
وی خاطرنشان کرد: هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا بعداز پایان جنگ تابستان 2006 همه ارکان نهضت بولیواری در آمریکای لاتین را دورهم جمع کرد و گفت که پیروزی مقاومت در این جنگ باید الگوی همه ملت ها و آزادگان جهان برای تحقق اهدافشان قرار گیرد و بدانند که آنها هم قادر هستند ظالمان را شکست دهند.
سردبیر روزنامه البناء تصریح کرد: بعداز جنگ تابستان 2006 معادله ای جدید در منطقه حاکم شد و آن که عوامل و قدرت های مادی خالق پیروزی و یا شکست نیستند بلکه همه چیز به اراده ملت ها و ایمان آنها به حق و مقاومت بستگی دارد.
وی گفت: جنگ تابستان 2006 در حقیقت تکمیل پیروزی مقاومت در سال 2000 میلادی بود با این تفاوت که جنگ آزادسازی جنوب لبنان ترسیم دکترین آزادسازی سرزمین های اشغال شده از چنگ دشمن صهیونیستی بود اما با جنگ تابستان سال 2006 دکترینی جدید متولد شد که قبل از آن باورش سخت و مشکل بود و آن اینکه شکست اسراییل در جنگ نظامی با مقاومت امکان پذیر است و ارتش آن پوشالی است و نه افسانه ای.
تردیدی وجود ندارد که جنگ تابستان سال 2006 دشمن صهیونیستی علیه لبنان با نقشه و تحریک و برنامه ریزی آمریکا کلید خورد.
قندیل به نشست سران هشت کشور بزرگ جهان در استراسبورگ و در سومین روز تجاوز دشمن صهیونیستی علیه لبنان اشاره کرد و گفت که همه حاضران در این نشست به نوعی از رژِیم صهیونیستی حمایت کردند.
با وجود همه حمایت های جهانی از دشمن صهیونیستی ، جنگ تابستان سال 2006 همه معیارهای جنگ نظامی را تغییر دارد و ثابت کرد که مقاومت مردمی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای عربی از جمله سوریه قادر است حتی استکبار جهانی را شکست دهد.
ساید فرنجیه نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی هم در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: پیروزی مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی ، آمریکا و برخی حکومت های عربی حوزه خلیج فارس در جنگ تابستان سال 2006، آنها را مجبور کرد تا برای ضربه زدن به مقاومت و از بین بردن آن دست به هر کاری بزنند.
فرنجیه اظهار داشت: آنچه امروز در صحنه عربی مشاهده می کنیم ، ورود به مرحله دوم برنامه نابود و تکه تکه کردن کشورهای عربی توسط ابزاری به نام تروریسم تکفیری است.
وی خاطرنشان کرد: تنها جای خوشحالی و امیدواری حضور قدرتمندانه و با اقتدار محور مقاومت است.
یرهمین چارچوب مقاومت لبنان به یک قدرت منطقه ای در رویارویی با تروریست های تکفیری و صهیونیستی تبدیل و اندیشه مقاومت در منطقه تعمیق شده و ریشه دوانیده است.
فرنجیه براین اساس تاکید کرد که که امروز هم پیروزی مقاومت حتمی است به ویژه اینکه معادله و دکترین مقاومت علیه تروریسم صهیونیستی و تکفیری و در یک کلام راهبرد آمریکایی - اسراییلی شکل گرفته است.
در بامداد 12 ژوئیه سال 2006 مصادف با 21 تیر ماه سال 1385، نیروهای رزمنده مقاومت لبنان در عملیاتی با نام « وعده صادق» به نظامیان ارتش صهیونیستی در «خله ورده» شهرک « عیتا الشعب» در جنوب لبنان حمله کردند.
در جریان این عملیات موفق، 3 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و 2 تن نیز به اسارت نیروهای مقاومت لبنان درآمدند.
ارتش رژیم صهیونیستی با بهانه قرار دادن این عملیات ، جنگ همه جانبه ای را علیه لبنان شروع کردند که به جنگ 33 روزه معروف شد.
دشمن صهیونیستی بدون دستیابی به اهدافی که تعیین کرده بود مجبوربه برقراری آتش بس شد.
صهیونیست ها از زمین ، دریا و هوا به شهرها و روستاهای لبنان حمله ور شدند و بیشتر تاسیسات زیربنایی از جمله پل ها ، راه ها ، خانه های مردم و ساختمان سازمان های دولتی و خصوصی را ویران کردند.
نیروهای مقاومت لبنان هم با پاسخی غافلگیرکننده، شمال فلسطین اشغالی را زیر آتش سنگین قرار دادند.
« سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان هدف از به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیست را فراهم کردن زمینه تبادل اسرا اعلام کرد.
دبیرکل حزب الله عصر امروز (جمعه) قرار است در نهمین سالگرد جنگ تابستان 2006 در مراسمی که در « وادی الحجر - السلوقی» محل نابودی و دفن 54 تانک مرکاوای ارتش صهیونیستی به دست نیروهای مقاومت لبنان سخنرانی کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =