بخشدار چهارباغ در البرز: دست دلالان و متجاوزان به منابع طبیعی باید کوتاه شود

بخشدار چهارباغ از توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز گفت: با توجه به توصیه و تاکید مقام معظم رهبری، اعضای هیات دولت و رییس جمهوری مبنی بر حفظ منابع طبیعی، باید با قاطعیت در این زمینه اقدام و دست دلالان و متجاوزان به عرصه های ملی را کوتاه کنیم.

محمدرضا شعبانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین البرز، با تاکید براینکه یکی از وظایف بخشداری و تشکیلات وزارت کشور، نظارت و کنترل ساخت و سازهاست، افزود: البته این وظیفه جنبه نظارتی دارد و بخشداری نمی تواند در مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کند و چنین اقدامی نیازمند حکم قضایی است که انصافا دستگاه قضایی نیز در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و احساس ناامنی، دلهره و ترس را به جان متخلفان و دست اندازان به منابع طبیعی انداخته است.
وی ادامه داد: با تلاش همکاران در بخشداری کنترل و نظارت کافی بر ساخت و سازهای در بخش چهارباغ وجود دارد تا جایی که حتی یک دیوارکشی ساده را به بخش های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی اطلاع می دهند و متاسفانه آنها نیز بخاطر کمبود نیرو و امکانات آنگونه که باید نمی توانند موضوع را پیگیری کنند و کار به جایی می رسد که همان دیوارکشی به ویلا تبدیل می شود و برغم آثار منفی تخریب در افکار عمومی، ناگزیر از اجرای حکم تخریب می شویم.
وی همچنین از همدلی و همکاری امام جمعه چهارباغ قدردانی کرد و گفت: حضور و همکاری امام جمعه غنیمتی است که ما در حفظ زمین های کشاورزی و منابع طبیعی یاری کرده است چراکه حفظ همین منابع ارزشمند خدادادی که متاسفانه در سالهای قبل مورد بی توجهی و سهل انگاری قرار گرفته، کار و اقدامی ماندگار خواهد بود تا آیندگان هم بتوانند از این منابع استفاده کنند.

نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها

بخشدار چهارباغ گفت: بعد از انتخابات 24 خرداد که مردم جانانه در پای صندوق های رای حاضر شدند و دکتر روحانی را به عنوان رییس جمهوری و رییس دولت یازدهم انتخاب کردند، این دولت برغم تمام دشواری ها و کمبودها، نگاه ویژه ای به روستاها و حمایت از روستاییان داشته است.

وی افزود: در بدو شروع کار به عنوان بخشدار نگاهی به آمارها درباره این بخش داشتم که نشان می داد بخش چهارباغ شهدا، جانبازان و ایثارگران بسیاری تقدیم انقلاب کرده است و اکثر قریب به اتفاق واجدان رای دادن از جمعیت 72 هزار نفری این بخش در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و آرا خود را در صندوق ها ریخته اند.
وی تاکید کرد: بنابراین با توجه به حمایت های ویژه دولت تدبیر و امید از روستاییان، ما به عنوان خدمتگزاران مردم وظیفه داریم به تک تک خواسته های آنها رسیدگی کرده و از هیچ کوششی برای عمران و آبادانی روستاها دریغ نکنیم.

اشکال در اجرای طرح های هادی روستاها

بخشدار چهارباغ به ایرادهای وارد بر طرح های هادی اشاره کرد و گفت: اغلب روستاهای این بخش دارای طرح هادی هستند و این طرح به آنها ابلاغ شده اما این طرح های هادی دارای ایراد و اشکالاتی است که روستاییان را دچار مشکل کرده است.
وی گفت: پیگیری های زیادی برای ابلاغ نشدن طرح های هادی قبل از رفع اشکال انجام داده ایم که تشکیل اکیپی متشکل از کارشناس بخشداری، کارشناس فنی فرمانداری و کارشناس فنی بنیاد مسکن در روستاها حضور یافته و طرح های هادی روستاها را دوباره مورد بررسی قرار می دهند که اگر به نتیجه برسد بخش عمده ای از مشکلات و نگرانی روستاییان برطرف خواهد شد.
شعبانی افزود: آنچه ما نیاز داریم این است که بنیاد مسکن فضا را برای قانونمند شدن ساخت و سازها در روستاها مهیا کرده و از جمله روند اداری برای گرفتن جواز ساخت و ساز را تسهیل کند، اینگونه نباشد که این روند انقدر طولانی و خسته کننده شود و در مواردی یک روستایی برای دریافت 15 میلیون تومان تسهیلات 10 میلیون تومان باید هزینه کند.

راه، آب، خشک سالی و حفر چاه غیرمجاز

بخشدار چهارباغ به مشکلات و کاستی راه های روستایی و بحث خشکسالی و حفر چاههای عمیق غیرمجاز در این بخش اشاره کرد و افزود: راه اصلی این بخش که از جمله راههای قدیمی و پرتردد محسوب می شود و در مواردی باعث تصادف های توام با تلفات جانی بوده که به بهسازی و آسفالت و تعریض نیاز دارد.
وی در مورد کمبود آب و خشکسالی و حفر چاههای غیرمجاز نیز گفت: باید با اراده ای قوی و قاطع مانع حفر چاههای غیرمجاز شد و با حفر کنندگان چاههای قبلی نیز برخورذد کرد، اما بحث کمبود آب و خشکسالی جنبه فراگیر و عمومی دارد و باید با فرهنگ سازی و استفاده از روشهای جدید آبیاری آثار منفی این مشکل را در حد امکان کاهش داد.

اهمیت انتخابات اسفندماه امسال

بخشدار چهارباغ به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی، دولت و ملت اشاره کرد و گفت: اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست و با تمام قوا آمادگی داریم که شرایط را برای برگزاری یک انتخابات پرشور و گسترده در اسفندماه امسال آماده کنیم.
شعبانی تاکید کرد: در واقع برگزار کننده اصلی انتخابات خود مردم هستند و وظیفه ما این است که شرایط و زمینه را برای انتخابات خوب و سالم فراهم کنیم و امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم و عموم روستاییان این بخش در انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفندماه امسال باشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =