اعتیاد در کمین همه‌ی خانواده‌هاست و پایین آمدن سن اعتیاد در جامعه بسیار نگران‌کننده است. مطلب فوق گفته‌ی شهلا عطایی نماینده‌ی شورای اسلامی شهر قزوین در ستاد مبارزه با موادمخدر استان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان قزوین به نقل از روزنامه ولایت  وی با بیان این مطلب گفت: گاهی اوقات مصرف سیگار و انواع موادمخدر در بین بانوان به ژست و کلاس تبدیل شده و همین دلیل باعث می‌شود تا فرد یک عمر درگیر معضل بزرگی همانند اعتیاد شود.

عطایی با بیان اینکه ستاد مبارزه با موادمخدر استان همواره در موضوع پیشگیری و مبارزه با موادمخدر فعالیت داشته، افزود:‌ با وجود فعالیت‌های گسترده متاسفانه آمار و ارقام نشان‌دهنده‌ی افزایش تعداد واردکنندگان و توزیع‌کنندگان موادمخدر و معتادان است.
وی خاطرنشان کرد: پیشگیری بهترین روشی است که می‌تواند تمایل جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان به موادمخدر را کاهش دهد.
به گفته‌ی عطایی، با ایجاد فضاهای تفریحی، فرهنگی، ورزشی، رفاهی و آموزشی سالم می‌توانیم یکی از راه‌های بزرگ، ماندگار و کم‌هزینه را در حوزه پیشگیری طی کنیم.
این عضو شورای شهر قزوین تنها دولت و مسئولان را در حوزه مبارزه و پیشگیری مسئول ندانست و گفت: در اولین قدم، فرد و خانواده در این موضوع دخیل هستند.
وی آشنایی خانواده‌ها با تاثیرات مخرب انواع موادمخدر بر مصرف‌کنندگان آن و بازدید از اردوگاه‌های بازپروری جوانان و نوجوانان را در آگاهی هر چه بیشتر خانواده‌ها موثر دانست و در این راه نقش‌آفرینی وزارت آموزش و پرورش را نیز بسیار پررنگ برشمرد.
عطایی اعتیاد را در کمین همه‌ی خانواده‌ها اعلام کرد و ثروتمند و یا فقیر بودن آنها را نیز موثر ندانست و گفت: دلایل مبتلا شدن افراد از خانواده‌های مختلف به اعتیاد متفاوت است که باید این دلایل را شناخت و در راستای مقابله با آنها اقدام کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =