اقتصادنیوز نوشت:

مدیران رنو خبر از مذاکره با یکی از خودروسازان بزرگ ایرانی برای تولید محصول جدید رنو با نام کوئید داده‌اند.

 قیمت این خودرو پنج هزار دلار است و به گفته یکی از مدیران رنو قرار است در ایران با قیمت 25 میلیون تومان عرضه شود تا بتوان این خودرو را جایگزین پراید کرد. 

البته اگر قیمت خودرو را پنج هزار دلار در نظر بگیریم این خودرو را می‌توان با ساخت داخل مناسب با قیمت 20 میلیون تومان هم در ایران عرضه کرد. اتفاقی که به احتمال زیاد نخواهد افتاد.

البته تندر 90 هم که روزگاری ال 90 نام داشت قرار بود در سال 83 که قیمت یورو نزدیک هزار تومان بود با قیمت شش هزار 700 یورو جایگزین پیکان شود. اتفاقی که دست خوش تاخیر فراوان شد تا آنکه این خودرو با قیمت 11 تا 14 میلیون تومان در سال 86 که قیمت پراید هفت میلیون تومان بود وارد بازار شود. برای همین عملا پراید بود که جایگزین پیکان شد. حالا هم شبهه‌های فراوانی وجود دارد که کوئید جایگزین پراید شود.

با این همه برخی امیدوارند پراید هم مانندپیکان در چهار سال آینده تولیدش متوقف شود.اما رنو کوئید چگونه خودرویی است. این خودرو توسط رنو در هند معرفی شده و قرار است در این کشور برای اولین بار با درصد ساخت بالا و در حدود 98 درصد تولید شود. این محصول بر روی پلت فرم جدید CMF-A رنو طراحی شده است.پلت فرمی که یک کلاس کوچک تر از پلت فرم تندر 90 و هم اندازه با پلت فرم پراید است.

کارلوس گون در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی هند درباره این پلت فرم گفته است که این محصول با تجربه مشترک رنو در فرانسه و نیسان در ژاپن به صورت محلی در هند و برای این بازار توسعه پیدا کرده است .وی البته سهم تجربه لوگان یا تندر 90 را در این پروژه بسیار بالا می‌داند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اولین محصول روی این پلت فرم ، یک مینی شاسی بلند است اینگونه پاسخ می‌دهد نیاز بازار هند اینگونه طلب می‌کرد، البته در آینده بر رو این پلت فرم خودرو ها هاچ بک و صندوقدار هم طراحی خواهد شد.

شاید در صورتی که چنین خودرویی طراحی شود بتواند گزینه مناسبی برای جایگزینی محصولات کلاس پراید در ایران باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که رنو کوئید فعلی یک خودرو مینی کراس اوور است. خودروهای کراس اوور معمولا خودروهای شبه شاسی بلندی هستند که روی پلت فرم خودروهای هاچ بک یا سدان توسعه پیدا می‌کنند.

از نظر طراحی داخلی خودرو کوئید طراحی بسیار ساده‌ای دارد ولی با توجه به پنل میانی و قرار گرفتن یک ال سی بزرگ و سیستم مرکزی چند رسانه ای می توان این خودرو را پرچم دار خودرو های ارزان قیمت که نیم نگاهی هم به دیجیتالی شدن خودرو ها دارند دانست .مواد به‌کار رفته در داخل این خودرو از پلاستیک ارزان قیمت مانند خودرو تیبا و پراید در ایران است .

موتور این خودرو هم همانند خودرو ماتیز سه سیلندر و دارای حجم 800 سی سی یعنی نصف خودرو تندر 90 است . این موتور 58 اسب بخار قدرت تولید می کند . که 50 اسب بخار کمتر از تندر 90 است .

به اشتباه برخی در بازار ایران گمان می کنند این خودرو در ایران جایگزین تندر 90 خواهد شد اما کوئید با موتوری با 50 اسب بخار قدرت ضعیف تر و یک سایز کوچک تر بدنه، رقیب جدی برای جایگزینی پراید و تیبا است.

رنو با این خودرو می‌خواهد سبد محصولات خود را در بازار ایران تکمیل کند. این شرکت با کوئید بازار خودروهای زیر 30 میلیون تومان و با محصولات خانواده تندر 90 بازار خودرهای 30 تا 50 میلیون تومانی در ایران را هدف قرار گرفته است . خودروی جدید رنو برای بازار 30 تا 50 میلیون تومانی رنو ساندرو است که بر روی پلت فرم تندر 90 طراحی شده و یک خودرو هاچ بک در کلاس پژو 206 با قدرت 110 اسب بخار است . فیس لیفت و وانت تندر 90 هم در ایران خودرو تولید می شودژ. 

ژرار دوتوربه، نایب رئیس رنو نیسان الیانس که معماری مدل ارزان قیمت جدید Kwid را طراحی کرده است، گفته است : رنو کوئید علاقه شرکای ایرانی این شرکت را جلب کرده است.

دوتوربه توضیح داده که این نوع خودرو می تواند مناسب بازار ایران باشد. ما این خودرو را به شرکای ایرانی خود معرفی کرده‌ایم و با علاقه آنها روبرو شدیم با اینهمه بین علاقه تا تصمیم برای عرضه این خودرو اندکی زمان خواهد برد.

دوتوربه تاکید کرده که هنوز تصمیمی درباره مدلهای جدید برای ایران یا مکان مونتاژ آنها گرفته نشده است و احتمالا ظرف یک تا دو ماه آینده تصمیماتی در این باره گرفته خواهد شد.

هنوز شرکت ایرانی که قرار است این خودرو درآن تولید شود مشخص نشده ولی به احتمال زیاد سایپا خواهان این خودرو است.

سایپا در چند سال گذشته با اصلاح پلت فرم پراید و توسعه پلت فرم ایکس 100 و معرفی خودروهای پراید جدید با نام های سایپا 131 سایپا 132 و اسم های مشابه سعی در نگه داشتن فروشش در این بخش از بازار خودرو ایران را داشته است اما با افزایش فشار ها و ایمنی پایین پراید سایپا می داند که محبور به خداحافظی با این محصول که عده ای در ایران آنرا تابوت متحرک می دانند است. 

 به همین دلیل کوئید می تواند این محصول جایگزین باشد . اما بزرگترین سوال چگونگی ادامه تولید تیباست به احتمال زیاد اگر این خودرو با 25 میلیون تومان تولید شود کسی دیگر تیبا نمی خرد . به همین دلیل برخی معتقدند قیمت کوئید افزایش خواهد یافت و پراید هم همچنان تولید می شود و پراید با قیمت 18 تا 20 ، تیبا با قیمت 25 و کویئد با قیمت حدود 30 میلیون تومان عرضه خواهند شد .

گذشته از این حدس و گمان ها، شرکت ایران خودرو هم در حال مذاکره جدی با فیات برای تولید خودرو ارزان قیمت است .مذاکره ای که مدیر عامل ایران خودرو هم آن را تایید کرده است .

فیات پاندا احتمالا موضوع مذاکرات است ارزان قیمت ترین خودرو فیات که البته قیمت تمام شده اش 1500 یورو از کوئید گران تر است .

این خودرو که هم اندازه پراید است می تواند رقیب جدی برای کوئید باشد. پلت فرم این خودرو هم می تواند به ایران خودرو این امکان را دهد تا در کلاسی ارزان تر از خودرو رانا محصول جدیدی را با نشان شرکت خود روانه بازار کند .

این خودرو هم اکنون از چندین موتور بنزینی و دیزلی استفاده می کند. در نمونه های بنزینی موتور 1.2 لیتری توانای تولید 60اسب بخار و موتور 1.4 لیتری تونایی تولید 100 اسب بخار را دارد . این خودرو در دو نمونه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل تولید می شود . نمونه دو دیفرانسیل این خودرو گزینه مناسبی برای مناطق کوهستانی ایران محسوب می شود.

از نظر ایمنی هم این خودرو وضعیت مناسبی دارد و دارای 4 ستاره در اروپا از 5 ستاره ایمنی است . نزدیک ترین رقیب احتمالی این خودرو در بازار ایران را اگر خودرو تیبا فرض کنیم هم از نظر فنی و هم از نظر ایمنی این خودرو بسیار جلوتر از تیبا است .

با اینکه احتمالا اگر پاندا در ایران تولید شود پنج میلیون تومان از کوئید گران‌تر تمام خواهد شد اما موتور قوی تر ، ایمنی بیشتر و کیفیت قطعات داخلی بهتر ازمزیت های این خودرو نسبت به خودرو کوئید است.

البته اگر فیات با ایران خودرو به نتیجه نرسد و رنو هم با سایپا بر سر کوئید به توافق نرسد و این خودرو سهم ایران خودرو شود داستان کاملا متفاوت خواهد بود. آنگاه ایران خودرو است که بازاری که روزگاری از آن پیکان بود و سایپا با پراید آنرا به چنگ آورد را این بار تا حدودی پس خواهد گرفت. 

3939

کد خبر 449026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 94
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    اين عكس از داشبورد نشان مي ده كه فرمان ماشين سمت راسته.
    • امیر A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      750 7
      باز معلوم نیست این ایرانخودرو و سایپا چه خوابی برای این مردم مظلوم دیده اند خدا بخیر کند
    • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      111 3
      اين براي هند بوده، تو هند و پاكستان فرمئن ماشينها سمت راسته....
    • سرخ A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      89 5
      جسارتا، ماشين در هند است و مدل انگلستان فرمان سمت راسته قرار نيست اينطوري بيارنش ايران كه ..... استااااااااد......
    • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      46 7
      خب عزیزم گفته تو هند تولید میشه
    • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      15 60
      ال 90 پارس خودرویی نشانگر کیفیت بالای کارخانه رنو...
    • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      165 6
      این خودرو 4000 دلار است و محصولی است که برای مردم فقیر هند تولید می شود با توجه به قیمت ارز در ایران باید 12 میلیون تومان تمام شود حالا چه جوری شده 25 میلیون، البته این در صورتی است که صرفا وارد کنیم در صورت مونتاز باید از 12 میلیون تومان هم ارزان تر باشد.
  • علی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    453 4
    قيمت اين ماشين پنج هزار دلاره كه به نرخ آزاد دلار ميشه چيزي حدود 16 هفده ميليون تومان بقيه اش تا 25 ميليون واسه چيه؟
    • آریـــا A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      123 4
      تعرفه 32 واسه مونتاژ
    • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      101 3
      حق ...
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      106 2
      تازه قیمتی که اعلام کردند قیمت بازار آزاد هستش،قیمت واگذاری خودرو از شرکت به نماینده ازین مبلغ پایین تر خواهد بود
    • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      235 2
      سود آقایان از ما بهترون
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      216 2
      بقیش برای تلاش شبانه روزی طراحان خلاقمونه
    • علي IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      41 1
      اقاي تعرفه 32 ماشين مونتاژ شده 5000 دلاره اخوي قطعاتش مجزا باشه كه بايد كمتر بشه با احتساب ساير هزينه ها هم حساب كني 25 نبايد باشه و تازه اين اعلام اوليه هست اولين پيش فروشو ميذارن 30 ميليون اصولا خودروسازان داخلي نمي تونن خودروي ارزان قيمت عرضه كنن چون در اين رنج قيمتي مشتري زياده و چون تقتضت بالا مي ره بلافاصله گرون مي كنن. اينجوري و اصولا عادت كردن و ما هم با خريد مداوم عادتشون داديم
    • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      4 163
      بگو ببینم پس پول عوارض مونتاژ رنگ بدنه و قیمت کارگر و انرژی و هزاران هزینه دیگه رو همراه با درصد سود قانونی این قدر نمیارزد . خواهشا اینگونه اظهار نظرهای فیلسوفانه هم وطنان رو منتشر نکنید.
  • احسان IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    222 4
    باز چه خوابی برای مردم دیدند خدا عالمه. شهرزاد قصه گو هر شب قصه تعریف میکرد اما اینا هر ساعت یه قصه برا مردم تعریف میکنن اونم قصه های تخیلی ولی انجامش میدن
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    158 4
    تیبا دارای موتور 4 سیلندر، 1500 سی سی با قدرت 80 اسب بخار است. رنو کوئید، 3 سیلندر، 800 سی سی با 58 اسب بخار.
  • اسماعیل RO ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    339 6
    یه ارابه مرگ دیگه ... "تحریم خرید خودروی صفر از ایران خودرو و سایپا" ... بازم بگم؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      16 83
      پس ماشین چینی بخریم نکند شما از کارکنان مدیران خود رو هستید
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    238 3
    ارزش این ماشین 14میلیون هست بقیه پول کجا میره گول نخورید.
  • سیدغریب A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    117 2
    روزی پراید در موطن اصلی خود اتومبیلی بود در حد خودش تا اینکه ما ایرانیان ان را از نوع وطنی تولید کردیم و شد آنچه که می بینی و حالا نوبت می رسد به .......رنو........ده سال بعد از تولیدش در ایران بلایی بر سرش می آوریم که کشور فرانسه قید این اتومبیل را برای همیشه خواهد زد و ان را از لیست تولیدات خود خارج خواهد نمود
  • محمد A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    211 4
    حالا ببینید ماشین 5 هزار یوریی رو اگر 60 میلیون نفروختن
    • محمد ابرا هیمی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      22 1
      از ماست که بر ماست
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    266 5
    ما خودرو نمی خریم
  • علی A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    166 3
    حاضرم شرط ببندم که این خودرو سرش از33میلیون بالاتر میره اوایل که پیکان میخواست بره قرار شد که ال90بعنوان ارزانترین خودروی داخل لقب بگیره که مشاهده کردیم با شیب ملایم سرش رفتا40میلیون.این سناریو برای اینم تکرار خواهد شد
  • جاویدان IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    106 4
    این ماشین خیلی خیلی ضعیفه.
  • بی نام DE ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    قطعات سری اول خودروهای پروتون از جنرال موتورز به شکل غیرمستقیم خریداری می شد و کیفیت عالی داشت. بعد که جنرال موتورز فهمید به خاطر تحریم ها راه خرید ایران را بست و ایران مجبور به خرید قطعات از مالزی شد. به نظرم با برداشته شدن تحریم ها کیفیت خودروهای داخلی به شکل قابل توجه ای بالا می رود. پس کمی صبور باشیم تا صنعت داخلی پس از تحریم ها پا بگیرد. مطمئن باشید اگر مهندسی در ایران کار پیدا کند به خارج از کشور نمی رود.
  • بی نام EU ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    104 2
    یادتونه قرار بود تندر ۷میلیون بدست مردم برسه
  • مهدی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    105 4
    نخرید ارزون شه
    • بی نام RO ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
      70 0
      منم نمیخرم .دیگه این خودروهای بی کیفیت و الکی گرون رو نمیخرم .
  • ایرانی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    70 4
    1 باز هم رنو و باز هم طراحی داخل مانند ال 90 که انگار از اوایل دهه ی هشتاد میلادی مستقیم به زمان حال آمده. واقعا این ماشین ها طراحی رنو و متعلق به الان است؟ یک ال سی دی که چیزی را عوض نمیکند. 2 محاسبه قیمت جالب است. چرا پنج هزار دلار مبشود 25 میلیون تومان؟ مگر هر دلار چقدر است؟ بعد هم میگه با ساخت داخل مناسب میشه 20 میلیون که اتفاق هم نخواهد افتاد. واقعا مردم را چی فرض میکنید؟ ضمناً وقتی میخواهیم از هند الگو بگیریم و درصد بالایی را تولبد داخل کنیم, چرا همه قیمت ماشین را در بهای دلار ضرب میکنید؟
  • saeed IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    135 4
    نمیخریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم
  • دانشجوی دکترای مدیریت A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    17 0
    این ماشین محصول طراحی شده توسط رنو است که برای بازار هند تولید می‌شه که در عکس هم می‌بینیم که فرمون سمت راسته هند به عنوان مستعمره سابق انگلیس سمت راست هست . این ماشین از سپتامبر 2015 تقریبا 23 هفته دیگه در بازار هند عرضه خواهد شد که قیمت پیش‌بینی شده اون 300 تا 400 هزار روپیه معادل 4500 تا 6000 دلار است.
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    20 0
    باشه
  • علي A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    59 0
    ما كه قراره فعلا ماشين صفر نخريم...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    61 0
    حساب کن یکی با مدرک ارشد تو فرانسه ماهانه به طور متوسط ۴۰۰۰ یورو درامد داره، و قیمت این ماشین هم ۴۰۰۰۴۵۰۰ یورو. یعنی تو با حقوق نهایتا دو ماهت این ماشینو میخری. تو ایران با همون مدرک درامدت به طور متوسط ۱.۵ میلیون هم باشه، باید حقوق ۱۳۱۴ ماهتو کامل بدی تا اینو بخری...
  • ببو IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    6 0
    جدا ضراید میخاد تولید نشه
  • ایرانی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    32 1
    به ایران خودرو وسایپا اعتماد نکنید لااقل صبر کنید تا آدمهای مسولیت پذیر سکان مدیریت این شرکتها را به عهده بگیرند که قطعا درصد مرگ ومیر بشدت پایین خواهد آمد.البته جوردیگر هم میشه فکر کرد وجود این مدیران شاید لازم باشد از این نظر که باعث میشوند ما مردم همیشه بیاد مرگ باشیم و شاید ازنزدیکتر آن را لمس و درک کنیم این کار درصد انجام گناه را پایین می آورد تازه پاداششان را هم در این دنیا بشدت میگیرند هم در روز قیامت جزا.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    4 33
    کیفیت بالای ال 90 نشان از کیفیت کارخانه رنو است
  • علی A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    45 0
    گرونه ما دیگه گول نمیخوریم 14 حداکثر بیشتر پاش پول نمیدم.... خیالتون راحت اون م م لولوه خوردبرد
  • رضا IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    27 2
    خدایا اینا چی میگن سه سیلندر/ شرط میبندم صدتا بیشتر نمیره تو هخمین مسیرم چند بار داغ کنه خخخخخخ..... صد رحمت به تیبا
  • ملت A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    46 0
    تا کی باید بخاطرمنافع یک عده خاص ملت فنا بشه تا کی خودرو و وسایل بی کیفیت
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    28 0
    معمای پرش قیمتها در ایرانی را یکی حل کند بالاترین ثواب را برده است چرا که ملتی را از سردرگمی نجات خواهد داد وگرنه 5000ضربدر 3400 تومان که دست بالا گرفتم میشود 17 میلیون تومان ارقام دیگر برای چیست ؟ مردم هم قیمت اضافی ارز را پرداخت کنند هم الاف و اولف اقایان را .
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    1 8
    کولیوس چی پس ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    38 1
    سه سیلندر و 58 اسب بخار، تمام آن چیزی که قرار است جوانی من را در بر گیرد...البته در حالت "خوشبینانه" 25 میلیون هم باید پول داد...به خدا اون دنیا ازتون نمیگذرم.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    32 0
    باز هم یه اشغال دیگه از سایپا خودروسازا عادت کردن هرچی اشغاله بیارن مونتاژ کنن
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    14 1
    عکس واسه رنو سیمبل هستش که برای هندوستانه
  • شهاب A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    46 0
    ازتولیدبهترین ماشینهای دهه70امریکایی رسیدیم به تولیددرجه3ترین ماشینهای اروپائی وچینی. صنعت خودروی ماشده حیاط خلوت فرانسویها.جای بسی تاسف.
  • محمد A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    48 0
    این سایپا و ایران خودرو خون ملت رو تو شیشه کردن بدون هیچ زحمتی ماشینای ارزون خارجی رو میخرن و ده برابر میارن به ما میفروشن و سرکیسه میکنن مردمو نظارتم مثل همیشه وجود خارجی نداره
    • مجید A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      0 0
      نظارت وجود داره ولی نظارت به خریدار آقای لاریجانی مگه نگفت تعرفه گمرکی را زیاد کردیم که کسی نتونه ماشین وارد کنه و همه برن از داخلی ها بخرن.ولی این تو بمیری ازون تو بمیریا نیست، نمیخریم.
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    6 19
    فقط پراید، پراید سرتر از این هستش
  • علی A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    77 2
    انشاءالله این خودروسازهای ما ورشکسته بشن تا ما یک نفس راحت بکشیم.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    10 0
    خر که همون خره پالونشو عوض کردن
  • چنگیزخان مغول A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    4 0
    برای ورشکستگی ایرانخودرو و سایپا و پیروزی خودروسازان خارجی صلوات.
  • بهمن A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    3 0
    بابا اینکه اینقدر حساب کتاب نداره نخرین تمام ی سال دوام بیارین ببینین اگه با 25 تومن بنز ندادن بهمون فعلا صبر کنین حالشون گرفته شه
  • بهمن A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    به به شرکتها امدن طرح انصراف رو لقو کردن اگه به من چنین جسارتی بشه کارخونشون رو اتیش میکشم چون برای خودم شخصیت قایل میشم مردمو مسخره کردن ولی نمیدونن با این کاره احمقانشون صد برابر بیشتر از محبوبیتشون کاسته شده و خاک بر سر خودشون کردن
  • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    4 0
    اقاخداوکیلی متحدوهمدل شین نخرین این اسباب بازیارا.خودتون نتیجشوتاچندماه دیگ میبینین.یکی ازنتایجی که صددرصدمیبینین اینه که چندماه بیشترزنده میمونین.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    4 0
    ما که راحتیم ، نمیخریم ..................................
  • حمید A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    2 2
    رنو شرکت خوبی در ساخت خودرو نیست و یا ماشین هایی که در ایران آورده است مشکل دارد مثل رنو 5 شما هنوز پیکان را در شهر ها میبینید ولی رنو 21 که بسیار زیاد تولید شد تقریبا به صفر رسیده است به شرکت رنو نباید اعتماد کرد هدف رنو تخریب سیستم حمل و نقل ایران است به نظر میرسد شرکای اسراییلی داشته باشد
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    1 3
    "البته اگر قیمت خودرو را پنج هزار دلار در نظر بگیریم این خودرو را می‌توان با ساخت داخل مناسب با قیمت 20 میلیون تومان هم در ایران عرضه کرد" قیمت این ماشین با دلار آزاد میشه 16 میلیون تومن، بعد تولید داخل با قطعات افتضاح ایرانی 20 میلیون تومن؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    آقای رشتی ملت متوهم نیستند جنابعالی توهم گرانفروشی داری بدان که ابن کمپین عدم خرید کار خواهد کرد
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    4 0
    خیلی جالبه قیمتش 5 هزار دلاره یعنی تو کشور های اروپایی یا آمریکایی تقریبا یه کارگر هم میتونه با یک یا دوما حقوقش اینو بخره بعد تو ایران مثلا یه کارگر باید 20 ماه کار کنه هیچی هم خرج نکنه تا بتونه اینو بخره تازه این قراره ارزون ترین خودرو باشه.ما چقدر بدبختیم خدا
  • بروایه A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    4 0
    اگر قیمت این خودرو 5000 دلار باشد و دلاری 3300 تومان در نظر بگیریم قیمت آن 16 میلیون تومان خواهد شد. چرا 9 میلیون تومان روز روشن بابت هر خودرو از جیب این ملت نجیب و انقلابی دوزی میکنند ؟ انشاء الله این بار ملت آگاه و فهیم گول حرف های این شیادان را نمیخورند و این ماشین کم قدرت و گران را نمیخرند./
  • راستگو A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    17 2
    اگه مردم خودرو سفر شرکتهای ایران خودرو و سایپا یا بعضا خودروهای لوکس آشغال چینی و غیره... رو خریداری نکنند ، باور کنید دیری نخواهد پایید که در ازائ خرید یک خودرو ، یک خودرو هم جایزه بدهند .
  • amir IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    7 0
    با یک نگاه به قیمت دلار 3370 تومان وقیمت ماشین که اعلام شده 5000 دلار قیمت تمام شده می شود 16850000 تومان این وسط 8150000 چی می شود . پیدا کن پرتغال فروش را ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    5 0
    آقا همه این حرفا به کنار .. شما فقـــــــــــــــط نخــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــررررر یـــــــــــــــــــــدددد
  • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    24 0
    ال 90 رو هم اولش قرار بود 6 میلیون بفروشین . الان بالای40 به ملت قالب میکنین
  • matiin IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    26 0
    خودرو گران بی کیفیت و زوری نمی خریم فقط کمپین
  • جواد IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    12 0
    احتمالا گنجشک رو میخوان رنگش ککن جای قناری قالب کنن به ملت ملت مواظب باشن
  • بی نام RO ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    18 0
    خدا لعنت خدا ایران خودرو و سایپا .................... بلند بگو آمین
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    1 0
    من نمی فهم این بازرسی ، استاندارد هزار جو اداره و سازمان حمایت کجایند فقط به فکر پست و مقام یا اینکه فکر سهام خودشان در این شرکتها هستند پس مرم کجایند همش شده شعار , عدالت و .......
  • بی نام US ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    6 0
    800سی سی 25 میلیون تومان؟
  • محمد A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    4 0
    قرار بود ال 90 هم به جای پراید تولید بشه و به قیمت 7 میلیون تومان به مردم عرضه بشه.
  • من A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    5 0
    تندر 90 هم قرار بود 7 میلیون جایگزین پیکان شود. الان تندر توی بازار چنده؟
  • هادی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    2 0
    ایران خودرو و سایپا با این کار مردم ورشکست میشن تنها راه مبارزه با اشغال ساز ها همینه خودروی صفر نخرید بخاطر خودمون
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    6 0
    خرید خودرو صفر ممنوع
  • علی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    2 0
    حتی اگر 25 تومن هم عرضه شد خام نشین و نخرین. ارزش این ماشین در حد 10 میلیون تومنه اونم با ارفاق. به نخریدن باید ادامه بدیم. افق های روشنی در انتظارمونه.
  • حمید EE ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    3 0
    تندر هم قرار بود با قیمت ۸ میلیون وارد بازار بشه ۲۰۶ در ابتدای ورودش قیمتش کمتر از ۴۰۵ بود ولی سریعا وارد سیکل مهندسی قیمت ها شد تا دیگر رنج قیمت های چیده شده رو به هم نزنه. در سیستم بسته انحصاری هیچ ذینفعی تیشه به ریشه خودش نمیزنه و امکان نداره خودرو با همجین قیمتی به فروش بره
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    ال90یه زمانی میگفتن جایگزین پیکان با قیمت 13 میلیون اینم حتما 25تومن میدن به مشتری
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    1 0
    آقایون ما ماشین با کیفیت میخواهم .کی رو باید ببینیم؟
  • مرتضی A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    2 0
    باید این همه ایرانی بمیرن بعد سودشو یه سری دیگه ببرن چرا از غرامت گرفته شده از شرکت بنز چیزی عاید کسایی که عزیزانشو تو این خودروهای بی کیفیت از دست داده بودن نشد
  • علی A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    2 0
    آخه ما چی مون از بقیه کشورها کمتر ه که نباید به ماشین خوب و ارزون قیمت سوار باشیم انحصار تاکی
  • محمود IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
    1 0
    مردم عزیز ایران نشون دادن که هر چی دولت یعنی ایرانخودرو و سایپا بده بیرون مردم شریف ما میخرن . حتی اگه پراید قیمت لامبرگینی داشته باشه باز میخرن بس که ما مردم ساده هستیم خخخخ. اقا جان مادرتون نخرین خودروی بیکیفیت گران نخرین ممنون
  • بی نام A1 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    2 0
    حالا کی قراره به ایران بیاد
  • کوروش A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    ما که هی میگیم نخرید ولی بعضی از دوستان همون لحظه اول میرن میخرن به خاطر همین دوستان هست که ما وضعمون اینه.دیگه خودتون حساب کنید 58 اسب بخار اسب خودش خجالت میکشه خخخخ
  • کوروش A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    2 0
    ما که هی میگیم نخرید ولی بعضی از دوستان همون لحظه اول میرن میخرن به خاطر همین دوستان هست که ما وضعمون اینه.دیگه خودتون حساب کنید 58 اسب بخار اسب خودش خجالت میکشه خخخخ
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    نه این قیمت ها واقعی نیست قاتل جدید به بازار ایران می آید
  • موسی شمس A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    0 0
    سلام انشاالله بتوانیم با۱۰میلیون بخریم و همه کس ماشین داشته باشد
  • بی نام RO ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    آهن پاره کیلو چنده
  • نادر RO ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    آهن پاره کیلو چنده
  • نادر RO ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    اگر استانداردهای آن را دستکاری نکنند و با قطعات اصلی وارد بازار بکنند همان 12 تومان ارزش داره نه بیشتر وگر نه با سود 25 میلیون بدون هزینه به اصطحلاک و خرید خودرو با آژانس همه جا میشد رفت حتی مسافرت تازه راننده در اختیارته.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
    0 0
    این خودرو حتی یه ستاره هم کسب نکرده، چرا از همین الان 30 میلیون براش قیمت گذاشتن مردم آگاه باشید
  • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
    0 0
    قیمت واقعی این خودرو حداکثر 18 میلیون هست
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    0 0
    در حالیکه در ژاپن خط تولید اینقدر پیشرفته است که در یک لحطه از خودروی هوندا میتواند تبدیل به تولید موتور سیکلت هوندا گردد در ایران خودرواگر خط تولید ان روز بخواهد خودروی سفید بیرون دهد دیگر نمیتواند در ان روز رنگ دیگری تولید نماید تازه این اختلاف جدای از کیفیت و دانش متالوروژی قطعات است که در بحث کیفیت که اصلا ایران خودرو در برابر خودروسازهای جهانی حرفی برای گفتن ندارد تمام اولویت ایران خودرو بر افزایش تعداد خودروی تولیدی اشغال و خالی کردن جیب ملت است