مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: منطقه یاس زیدشت در شهرستان طالقان جزو مناطق نمونه گردشگری قرار گرفت.

به گزارش فارس در کرج ،عبدالناصر میرچی اظهار داشت: استان البرز دارای مناطق گردشگری بسیاری است که باید با توسعه زیرساخت‌ها مسیر خدمات رسانی به مسافران و گردشگران را ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: البته برای ارتقای زیرساخت‌های گردشگری در این استان نیازمند اختصاص اعتبارات هستیم که باید مسئولان این مهم را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.
این مسئول با بیان اینکه هم اکنون گردشگران و مسافران بسیاری به این استان سفر می‌کنند افزود: برای اینکه بتوانیم این میزان گردشگر را در استان البرز با توسعه همراه کنیم لازم است تا مسیر ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی را به سرعت طی کنیم.
میرچی خاطرنشان کرد: استان البرز در حوزه زیرساخت‌های گردشگری با کمبودها و محدودیت‌هایی مواجه است که باید هر چه سریع‌تر این کمبودها در این حوزه مرتفع شود.
وی در ادامه سخنان خود به معرفی مناطق گردشگری در این استان اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه و افزایش گردشگران، معرفی مناطق گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: در این راستا یکی از مناطقی که به تازگی در حوزه مناطق گردشگری این استان تأیید شده است،‌ منطقه یاس زیدشت در شهرستان طالقان می‌باشد.
به گفته میرچی هم اکنون مطالعات لازم در این زمینه صورت گرفته است و با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم باید اقدامات مناسب به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه و به منظور جذب گردشگر انجام شود.
وی یکی از مهمترین اقدامات برای تحقق اهداف مورد نظر را جلب و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اعلام کرد و افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این مناطق گردشگری به عنوان قطب‌های گردشگری در کشور محسوب شده و بتواند در ایجاد اشتغال نیز موثر واقع شود.
به گفته این مسئول طی سال‌های گذشته 17 منطقه نمونه در استان البرز توسط هیئت دولت مورد تصویب قرار گرفته بود.
میرچی عنوان کرد: منطقه نمونه گردشگری یاس زیدشت در شهرستان طالقان بوده دارای اراضی سرسبز و در اطراف شهر طالقان و مجاور سد واقع شده است که دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در حوزه گردشگری است.
وی ادامه داد: در این راستا این منطقه در کنار جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی با دسترسی مناسب، دارای زمینه فعالیت بسیار گسترده‌ای در سطح ملی و بین‌المللی است که در صورت راه‌اندازی بسترهای گردشگری می‌تواند در رونق اقتصادی و اشتغال بالا و در سطح پایدار در منطقه تأثیرات بسیار بالایی را داشته باشد.
این مسئول بیان داشت: دراین راستا و برای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه گردشگری و به منظور پایش، ساماندهی و فعال‌سازی کل مناطق نمونه از جمله منطقه نمونه گردشگری یاس زیدشت، به صورت سرجمع اعتباری به میزان 400 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به این طرح مطالعاتی اختصاص داده شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 449124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =