ایسنا نوشت:

در جریان یکصد و هفتادو هفتمین جلسه شورای شهر تهران اعضای این شورا با تغیر نام 11 معبر موافقت کردند.

11 معبردر شهر تهران در جریان بررسی طرح نامگذاری و تغییرنام معابر و اماکن تغییر نام داده شدند و با تغییر نام دو معبر توسط اعضای شورای شهر تهران موافقت شد تا پس از بررسی‌های بیشتر در خصوص تغیر نام این معابر تصمیم گیری شود.

شاکری در جریان این نامگذاری‌ها در خصوص تغییر نام کوچه سعید واقع در منطقه سه شهرداری تهران به نام سلامت گفت: در این کوچه بنیاد بیماری‌های خاص واقع شده است که این بنیاد درخواست کرده بود نام کوچه به نام خاص نامگذاری شود ولی پیشنهاد ما نام سلامت بود.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران این پیشنهاد شاکری را قبول نکردند و قرار شد تغییر نام این کوچه پس از بررسی‌های بیشتر انجام شود.

دنیا مالی نیز در خصوص نامگذاری بوستان فاقد نام واقع در محدوده منطقه 18 به نام امام رضا گفت: با توجه به اینکه نباید برای مکان‌هایی که شاخص نیستند از نام ائمه اطهار استفاده کنیم با این نامگذاری مخالف هستیم. اعضای شورای شهر تهران پس از بحث و گفت‌وگو با این نامگذاری مخالفت کردند.

ناصری رئیس کمیسیون فرهنگی نیز در خصوص نامگذاری هفت بوستان فاقد نام در منطقه 18 گفت: بعید است منطقه 18 با این عظمت این همه مکان فاقد نام داشته باشد. برهمین اساس پیشنهاد می‌کنم که نامگذاری این بوستان‌های فاقد نام با بررسی بیشتری انجام شود که با مخالفت سایر اعضای شورای شهر تهران مواجه شد.

به گزارش ایسنا در نهایت و پس از تصویب نام خیابان بهنام واقع در محدوده منطقه 6 به نام دکتر علی‌اکبر فرهنگی، کوچه مهربان در منطقه 13 به نام شهید علی شمس و بوستان‌های فاقد نام در منطقه 18 به نام‌های تسنیم، هفت آسمان، سلام، شاپرک، علامه محمدتقی جعفری، هفت اقلیم و صلح و دوستی و کوچه پنجم واقع در منطقه 19 به نام بایرام حمیدی ایرنجی و کوچه فاقد نام در منطقه 20 به نام شهید عباسعلی زارع تغییر نام پیدا کردند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =