شهرداری منطقه یک تهران پاسخی به یکی از خبرهای منتشر شده در خبرآنلاین درباره تغییر کاربری باغ های تهران داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در متن این جوابیه آمده است؛ 

با توجه به درج مطلب "کهرم: قرار بود شهرداری باغ‌های تجریش و دربند را حفظ کند، اما اکنون باغی باقی نمانده است" در تاریخ 28/5/94 در آن سایت وزین جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند:

در سال های اخیر 13 باغ به مساحت 226 هزار و 853 متر مربع که پتانسیل بالایی به منظور تبدیل شدن به فضای سبز عمومی داشتند به عنوان تفرجگاه عمومی برای استفاده شهروندان در منطقه یک تملک و به بهره برداری رسید.

باغ ملک 1 و 2، وزیری، امیر سلیمانی، خسروشاهی، سوهانک، زمین های لشگری، انجیری، آصف و بابک از باغ های تملک شده می باشد و در سال جاری نیز تملک 6 باغ تجریشی، فیروزگر، سید میرزا، فرمانفرما، مسیح تهرانی و نعمتی در برنامه کاری قرار داردد که با تملک آنها، بیش از 24 هزار و 315 متر مربع به فضاهای سبز عمومی شمال تهران افزوده می شود.

گفتنی است مشارکت مالکین در توسعه و ساخت بوستان ها از دیگر طرح های اجرایی در منطقه یک است و مديريت شهري اين طرح را براي حفظ و نگهداري باغات و درختان و نيز توسعه فضاي سبز شهري درنظر گرفته تا با ايجاد فضاي سبز عمومي در باغات باقي مانده از طريق ارائه امتياز تشويقي به مالکان اين زمين‌ها، انگيزه تازه اي براي مشارکت بخش خصوصي در توسعه و نگهداري فضاي سبز ايجاد کند. به منظور حفظ و نگهداری درختان و حفظ باغات، 63 هزار متر مربع فضای سبز خصوصی در شمال تهران با مشارکت مالکین در طرح ساخت بوستان قرار گرفته است.

با قرار گرفتن 5 باغ در طرح مشارکتی، 30 درصد ملک به مالک و 70 درصد تحویل شهرداری شد که بلافاصله این مقدار تحویل گرفته شده توسط شهرداری به بوستان عمومی تبدیل شد تا تغییر کاربری در آن انجام نشود و در 30 درصد واگذار شده به مالک نیز طبق ضوابط و قوانین شهرسازی تا حداکثر 30 درصد آن مجوز ساخت بنا داده خواهد شد و شهرداری منطقه یک آماده ارائه امتیازات تشویقی بر اساس ضوابط و مقررات، به مالکینی است که علاقمند به مشارکت در حفظ و نگهداری باغات هستند.

ضمنا باغ آقا بزرگی به مساحت 15 هزار و 500 متر مربع در الهیه ، ملک ثابت(محلوجی) به مساحت بیش از 20 هزار و 400 متر مربع در زعفرانیه، آقا عباسی به مساحت 9 هزار و 600 متر مربع در ازگل ، سازمان اوقاف به مساحت 3 هزار و 222 متر مربع در باغ فردوس و حاجی شیخ به مساحت بیش از 7 هزار متر مربع املاک واقع شده در طرح مشارکتی بوده اند و 5 بوستان فرامنطقه ای شامل بوستان های گلابدره، آبک، روح ا...، مهرگان، نیلوفر و ... از جمله بوستان هایی هستند که از دل باغات شمیران احداث شده اند که بوستان گلابدره یکی از قطب های آتی گردشگری منطقه است که با اتصال آن به جنگل کاری های آبک و ادامه آن تا باغ وزیری و ملک منطقه گردشگری به مساحت بیش از 45 هکتار به صورت فضای سبز در ارتفاعات شمالی تهران شکل می گیرد که افزون بر کارکرد تفریحی و فراغتی، کارکردهای اجتماعی و فرهنگی خواهند داشت و پیش بینی شده است که بخشی از برنامه های اجتماعی نیز در این فضاها اجرا شوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    4 0
    آین امار مال چند سال هست؟ مال 2 یا 3 سال اخیر یا مال 20 سال اخیر؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    4 0
    باشه
  • پرنیان IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    6 0
    اقای شهردار مزاح فرمودند، بر اثر سو مدیریت و عدم شناخت از منطقه، با کیفیت ترین منطقه تهران به بدترین فضای شهری تبدیل شده، اقایون از تو اتاق خوابشون از وسط جنگلهای لویزان نگاه میکنن، همه جارو خوب میبینن.. اگه فکر میکنی میدونی راجب چی صحبت میکنی، یک مناظره زنده بگذار بدونی تو این منطقه چه خبره.. خبر جان اونقدر نظراتمو پست نمیکنی که امیدی به پست اینم نیست
  • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    10 0
    والا من در منطقه یک زندگی می کنم خود در ده سال گذشته شاهد تبدیل ده ها باغ به برج بودم
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    6 0
    همین باغ آقابزرگی که اینجا نوشته 15000 مترش را شهرداری خریده مقابل خانه ماست و کذب محض است چون این زمین از دیرباز فضای سبز عمومی بوده و حالا نیمی از آن را به بابک زنجانی فروختند برای احداث برج 40 طبقه و در قسمت دیگر زمین تاب و سرسره گذاشتند. هرروز هم میبنیم باغات بزرگ این محله نابود میشود مثل پروژه برج های دوقلوی هفت آسمان مقابل قنادی شیرین و پروژه فرشته پالاس که در یک باغ چنار قدیمی که قبل از مصادره وقف پارک بوده احداث میشوند. شهرداری با چه رویی پاسخ میدهد؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 1
    باید برای این کارها اطلاع رسانی بیشتر میکردید که متهم نشوید