عضو تشخیص مصلحت نظام معتقد است: چون هیچ انتخاباتی در آینده نزدیک پیش رو نداریم از نظر زمانی مناسب است که سیاست های کلی انتخابات در برهه فعلی بررسی شود.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به ابهامات موجود در خصوص تدوین سیاست های کلی انتخابات و اینکه گفته می شود این طرح به دنبال آن است که نظارت شورای نگهبان را از چرخه انتخابات حذف کند اظهار داشت: ما به اظهار نظر دیگران کار نداریم. وقتی مقام معظم رهبری این موضوع را ارجاع می دهند اگر اتهامات این گونه ای باشد متوجه ما نیست. من قبول ندارم که چنین چیزی است. اما اینکه هر کسی اظهار نظر کرد ما موظف باشیم تحلیل کنیم و پاسخ دهیم ما به این موضوع کار نداریم.

 روزنامه کیهان روز شنبه در یاداشتی به قلم مدیر مسئول این روزنامه اعلام کرد طرحی که قصد بررسی آن در مجمع تشخیص وجود دارد همان کمیسیون ملی انتخابات است که به دنبال کم رنگ کردن نقش شورای نگهبان درچرخه انتخابات است.

 هاشمی با بیان اینکه مجمع بر اساس روال معمول خود این طرح را بررسی کرده است،ادامه داد: بحثی که در مجمع بررسی شد این بود که چون هیچ انتخاباتی در آینده نزدیک پیش رو نداریم از نظر زمانی هم مناسب است که این موضوع در زمان حاضربررسی شود تا هیچ شبهه ای هم به وجود نیاید.

وی با اشاره به حضور مصطفی پورمحمدی در جلسه مجمع و ارائه توضیحات وزیر سابق کشور، فضای مجمع تشخیص نسبت به این طرح را مناسب دانست و گفت: کلیت مجمع تشخیص نسبت به ضرورت بررسی موضوع تقریبا اتفاق نظر داشتند، البته چند نفری رای ندادند ولی اکثریت قاطع رای دادند که مجمع از جلسه بعد این موضوع را بررسی کند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =