۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت شعبه خوانسار بابیان اینکه عسل خوانسار به اروپا صادر می‌شود، گفت: خوانسار در صنایع غذایی به ویژه عسل و گردو، حرف نخست را در استان اصفهان می‌زند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، جواد ناشرالاحکامی اظهار داشت: صنایع غذایی به دلایلی مانند شهرت عسل خوانسار و نیز صنعت بسته‌بندی شهرستان، تا حدود 80 درصد محصولات کشاورزی و عسل شهرستان را پوشش می‌دهد.

وی صنایع غذایی، بسته‌بندی، سیم و کابل، نساجی، پلی‌اتیلن و انواع لوله‌ها را از جمله صنایع فعال در خوانسار دانست و افزود: کابل مفتول‌های پیش‌تنیده در کل کشور فقط در خوانسار تولید می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه خوانسار بیان کرد: حلواشکری و عسل منطقه به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و اروپا صادر می‌شود.

وی با اشاره به استاندارد محصولات عسل منطقه تصریح کرد: سازمان‌های متولی استاندارد و بهداشت، نظارت لازم را دارند، برندهای معتبر هم به طور کامل بهداشتی و بدون تقلب هستند، اما مارک‌های غیرمعروفی هم وجود دارند که ممکن است تقلبی باشند.

ناشرالاحکامی خاطرنشان کرد: با توجه به رکود اقتصادی کشور، حدود یک سوم واحدهای شهرستان فعال هستند و با 40 تا 50 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه واردات محصولات مشابه در حوزه نساجی، مواد‌غذایی و مفتول‌های پیش‌تنیده تهدیدی برای صنایع این منطقه بوده، گفت: نرخ بالای سود تسهیلات در کشور قدرت رقابت‌پذیری تولیدات داخل با کالای خارجی را کم می‌کند و قیمت نهائی را بالا می‌برد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه خوانسار با اشاره به وجود بروکراسی اداری در استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به دور بودن منطقه از مرکز استان، بسیاری اوقات برای پیگیری کاری به اصفهان مراجع شده اما کار انجام نمی‌گیرد و پیشنهاد داده‌ایم که کارها به صورت مجازی انجام شود و یا به اداره‌های شهرستانی تفویض اختیار صورت گیرد.

وی افزود: به دلیل نبود امکاناتی مانند امکانات مرکز استان اصفهان، امتیازاتی مانند تخفیف‌های مالیاتی برای این منطقه در نظر گرفته شود که این موضوع به اشتغال شهرستان‌ها کمک می‌کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =