بازیگر درام تاریخی «طرفدار حق رای زنان»، در جشنواره فیلم تلوراید از بازخورد ناامید‌کننده نامه‌اش به سیاست‌مداران آمریکایی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مریل استریپ اعلام کرد که تنها پنج نفر از 535 نماینده کنگره پاسخ نامه او برای تدوین قوانین جدید برای برابری حقوق زنان با مردان را داده‌اند.

بازیگر برنده سه جایزه اسکار به تماشاگران جشنواره فیلم تلوراید گفت که درخواست او عملا توسط 435 نفر از نمایندگان کنگره  و 100 نفر از سناتورهای آمریکایی نادیده گرفته شده است. استریپ برای نمایش فیلم تازه‌اش «طرفدار حق رای زنان» به جشنواره فیلم تلوراید رفته است.

او به تماشاگران در جشنواره تلوراید گفت : «من برای تک تک آنها یک نسخه از کتاب «برابر یعنی برابر» نوشته جسیکا نوویرث را همراه با نامه فرستادم. این کتاب درباره پیگیری و احیای تلاش برای اصلاحیه قانون برابری حقوق زنان با مردان است، که می‌تواند منجر به تدوین قانونی شود که طبق آن دیگر نمی‌توان میان زنان و مردان تبعیض قائل شد. تنها پنج تن از اعضای کنگره به نامه من پاسخ دادند.» استریپ در ماه ژوئن اعلام کرده بود که این نامه را برای اعضای کنگره فرستاده است(اینجا).

ستاره فیلم «زن آهنین» با اشاره به این‌که در طی یک سال گذشته تنها یک درصد از کارگردان‌های فیلم‌های هالیوود زن بوده‌اند، گفت : «این موضوع نشان‌دهنده ناراحتی ما از دیدن زنان در جایگاه رهبری یک اثر است. زنان کارگردان وجود دارند، آن‌ها تحصیل‌کرده‌اند و در کار خود مهارت دارند، اما استخدام نمی‌شوند، چرا؟»

«طرفدار حق رای زنان» با بازی مریل استریپ، کری مولیگان، هلنا بونهام‌کارتر، بن ویشاو و برندن گلیسون بر اساس فیلم‌نامه‌ای به قلم نویسنده فیلم‌نامه «زن آهنین»، ابی مورگان ساخته شده است. در حالی که استریپ حضور بسیار کوتاهی در این فیلم دارد، کار اداره بسیاری از کنفرانس‌های خبری این فیلم را برعهده داشته است.

منبع : گاردین / 7 سپتامبر

57241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    72 12
    بیا تو ایران بعد میفهمی حقوق زنان یعنی چی
  • آرش IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    4 17
    بیخود قضیه رو جناهی کرده اینو دیگه همه می دونند به طور عام مردان تبحر بیشتری در انجام امور حرفه ای دارند . و کمتر پیش میاد که یک تهیه کننده ریسک کنه و کار رو به دست کارگردان زن بسپره . البته همه اینهایی که گفتم به طور عام هست .
  • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    12 9
    دوستی داریم خارج از ایرانه. می‌گه اونجا اول حق باز زنهاست. بعد بچه ها بعد سگ‌ها و گربه ها و بعد مردها. ما از این ور پشت بام افتادیم اونها هم از اونور. باز جالبه حق بیشتر هم می‌خوان. به نظرم اگر به برابری باشه باید حقوقی برای حمایت از مردها در بعضی کشورها تصویب بشه.
    • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
      3 3
      تو چرا ناراحتی حالا
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    3 5
    فک کرده کیه که همه باید جواب این یه نفر رو بدن؟ خودبزرگبینی که میگن همینه