کارشناس برنامه پایش علت ناراحتی مردم از خودروهای داخلی را توضیح داد: ناراحتی مردم مربوط به قیمت و تعرفه است که مردم اشتباه میکنند، تعرفه خودرو در ایران مناسب است و مقایسه قیمت خودروهای خارجی با خودروهای تولید داخل درست نیست.
مقایسه خودروهای داخلی با خودروهای خارجی درست نیست؟؟چطوریه که تا اسم بنزین میاد با قیمت بنزین در کشورهای خارجی مقایسه میشه تا اسم مالیات میاد با مالیات کشورهای دیگه مقایسه میشه ولی وقتی بحث درامد مردم و کیفیت محصولات میشه مقایسه با خارجیها ممنوعه؟
اگر قیمت خودرو مناسبه چطور تو منطقه آزاد اروند یه کیا اپتیما بهت میدن 60 تومن؟؟؟ تازه تو دبی همین ماشین 50 تومنهیعنی حسابشو بکش ما تو مناطق آزادمونم تعرفه هامون از بقیه کشورا بیشتره
همین اپتیما رو باید با قیمت بیش از دو برابر پلاک ملیشو بخری
آخه مگه داریم؟؟؟؟مگه میشه؟سنگ پا رو هم ده درجه رد کردن
من قبول دارم كه خودروهاي داخلي كيفيت ندارند ولي بايد اين رو هم قبول داشته باشيم كه نمي شود تمام تصادفات و تلفات جاده اي را پاي كيفيت ماشين گذاشت . ما مردم ايران فرهنگ خوب رانندگي كردن رو نداريم .
وقتي ماشين از روبروي مياد تو شكمت يا سبقتهاي غير مجاز يا سرعتهاي بالا اينها ناشي از فرهنگ بد رانندگيمون است نه كيفيت ماشين
اگه این خودرو با این قیمت 80 تولید داخل بود جای توجیح داشت میگفتیم کارگر ایرانی داره کتر میکنه اما وقطی قطعه سازا به علت واردات قطعات چینی ورشکست شدن یا خودشون از چین قطعه میارن به نظر من خرید این خودرو خیانت به مملکته
چرا دروغ تحویل مردم می دین؟ یه سر بزنید به این سایت که برای فروش ماشین در مالزی هست carbase.my خودتون قیمت ها رو مقایسه کنید با رینگت 825 تومان ، من حرفی نمی زنم، خودتون مقایسه کنید، فقط اینو می گم که مالزی به مردمش ماشین رو از دم قسط می ده با بهره بسیار بسیار بسیار کم اون هم هر ماشینی که بخوان نه مجبورشون کنه که ماشین های خودشون رو بگیرن که پروتون هست..
پس چرا قيمت خودرو داخلي با خارجي بايد قابل مقايسه باشه؟؟ تا كي بايد مردم تاوان سو مديريت و بهره وري پايين خودرو سازها رو بدن؟؟
ضمنا چطور اين ماشين ها به كشورهاي همسايه به نصف اين قيمت ها و يا كمتر فروخته مي شود؟؟
تعرفه بابت قطعه یا کالا ساخته شده حالا آنها قطعه یا کالا را از کدام کشور با چه کیفتی وارد می کنند ما از چه کشوری و چه گروهی یا شرکتی آنجا وارد می کنند در ایران چه گروهی یا شرکتی حالا کیفیت کالای آنها کجا و کیفیت کالای ما کجا یک مقایسه ساده یک ماشین تولیدی مالزی وارد ایران کنیم ببینید مردم چه استقابلی می کنند و یک ماشین در همان سطح اگر تولید داخلی داشته باشیم مردم انجا چه استقبالی می کنند
من الان اصفهان در سفر هستم خودرو داخلي كه مثلا با كيفيت ترين است و كمترين نمره منفي داره در ١٤٠٠٠ كيلومتر تسمه تايمينگ پاره كرده و بردنش تعميرگاه براي تعويض ميل سوپاپ و تراشكاري توصيه كارخونه تعويض تسمه در ٥٠٠٠٠ كيلومتر است زن و بچه در هتل و سفرم خراب شد پشت دستمو داغ كردم كه ديگه توليد داخل بخرم
چرا همیشه باید خودمون رو بد تر از خودمون مقایسه کنیم؟ چرا نباید با بهتیرنها مقایسه کنیم؟
تازه آیا کشورهایی نامبرده مثل مالزی و تایلند منابع طبیعی مثل ایران دارند که بتوانند اقتصادشون رو از اون طریق بچرخونند؟ مجبور هستند مالیات زیاد بگیرند وگرنه کلا اقتصادشون می خوابه.
تازه این آقا بع هیچ عنوان به کیفیت و قدرت خرید اشاره نکرد که هر دو از مهمترین دلایل برای خرید هستند.
واقعا واسه این سوال رفتن کارشناس آوردن ؟ کدوم خوانواده ای رو میشناسین که عزیزی رو تو یک تصادف معمولی از دست نداده باشه ، یا آسیب جدی ندیده باشه ؟ کسی هست که تو جاده ها یا خیابونای شهر یه پراید له شده کنارش هم یک یا چند جسد با ملافه سفید خونی ندیده باشه ؟ واقعا آقای مثلا کارشناس مردم اشتباه میکنن یا شما که اجیر شده مافیای خودروساز هستید ؟
برای حضرت عالی که قبل از ورود به برنامه جیبت پر پول شده بله باید هم از خودروهای بی کیفیت که با جان مردم بازی می کنند تعریف کنی و با پولی که دریافت کرده ایی بهترین خودرو خارجی بخریت
کلا دو تا کشور پیدا کرده با تعرفه بالا اگه درست باشه بعد هم راجع به قیمت و کیفیت خودروهای ساخت خودشون تو کشورشون هیچ صحبتی نکرد ، کلا اینا مردم ... فرض کردن ، چطور موقع بحث صنایع نظامی دم از نابودی آمریکا میزنن بعد تو صنایع تجاری که به مراتب پیش پا افتاده تر از نظامیه حتی خودشونو قابل مقایسه با آمریکا هم نمیدونن ، خبر بذار لطفا .
ای بابا منم یه نوت بوک بردارم برم اونجا بشینم الکی برای خودم عدد و رقم بگم که نشد حرف. اخه این صنعت خودروی که میگن نفعش برای مردم چیه؟ ما فقط کیفیت پایین و قیمت بالا نصیبمون میشه . قرار نیست تو همه زمینه ها خود کفا باشیم که. بریم سرمایه گذاری تو صنایعی بکنیم که توانمندیم. قضیه مثل فوتبالمونه. این پولی که داره تو فوتبال هزینه میشه خرج والیبال و بسکتبال و کشتی بکنن همش جام میگیریم. این صنعت خودرو رو هم تعطیل کنن ماشین وارد کنن مردم راحت زندگی کنن. الان امارات صنعت خودرو نداره مگه مشکلی داره؟ مردمشم بهترین ماشینارو سوارن.
جناب کارشناس برنامه پایش، خودت تنهایی گفتی؟
دوست عزیز تو کشورای دیگه قیمت خورو بر اساس قدرت، کیفیت و ایمنی اونها مشخص میشه اما من از شما میپرسم آیا قدرت، کیفیت و ایمنی پراید در حد 20 میلیون هست؟ البته با وجود شرایطی که حقوق وزارت کار با اضافه کاری 800.000 تومنه و یه کارمند باید چند ماه کار کنه تا بتونه این ماشین بی کیفیت و غیر ایمن رو بخره؟
کارشناس عزیز واقعیت رو نمیشه انکار کرد، پس قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای داخل رو انکار نکن، خواهشا.
تصمیم گیرهای اصلی خودرو سازان تجار هستند و برای اینکه بتوانند خودرو بیشتری وارد کنند عمدی تولید داخلی را نامرغوب درست میکنند و یا لوازم نامرغوب چینی را روی خودرو های داخلی میگذارند
من کاری به نظرات این کارشناس ندارم. از تعرفه در دیگر کشورها هم خیلی سر در نمی آرم. ولی با سالها زندگی و سفر به چند کشور دیگر این را می دونم که واقعاً داره به مردم ایران ظلم می شه. دیگه در هیچ کشوری داشتن یه خودروی با کیفیت برای کسی آرزو نیست. حتی یه کارگر ساده می تونه بهترین و جدید ترین خودروها را از دم قسط بدون هیچ سودی و با قسط بسیار کم بخره. بهترین ماشین دست دوم با قیمت های حدود 45 هزار دلار در دسترس هستند. کمپانی های خودور سازی از نیمه سال میلادی که رد می شه عزا می گیرند که چطور تا نیامدن مدل های سال بعد، ماشین های امسال شون را بفروشند و کلی منت مشتری را می کشند. واقعاً این اصرار مسئولان ایران برای سر پا نگه داشتن صنعت بر شکسته و نا موفق خودرو سازی به قیمت عذاب مردم را نمی فهمم
واقعا نمیدونید ؟؟ یا خودتون رو میزنید به اون راه؟؟ بازار خوردرو را در انحصار گرفتید و هر چی تولید میکنید و میدید به خورد ملت ...کیفیت پایین قیمت بالا.....واقعن که ....شرم آوره ...
البته قیمت خودروی دسته دوم خوب و سالم را بنده چهار تا پنج هزار دلار نوشته بودم که در متن منتشر شده، 45 هزار دلار آمده. ضمن آنکه قیمت خودروهای نو از برندهای پرفروش هم بسیار پایین تر از ایران و با شرایط خرید عالی است.
تعرفه 80 درصدی در مالزی و تایلند در صورتی داره از مردمشون دریافت میشه که حقوق یه کارمند ساده تو مالزی 3000 دلار آمریکاس یعنی حدود 10میلیون تومن ما.
پس وقتی یه ماشین 10000دلاری رو میفروشن 18000دلار فقط حقوق 6ماهشون رو باید هزینه کنن ولی اینجا یه کارمند نهایتن به دلار 600دلار دریافتی داره و برا خرید یه ماشین 10هزار دلاری با تعرفه 100درصد که میشه 20هزار دلار باید 34 ماه هیچی نخوره تا بتونه بخره.
من به تعرفه خارج از ايران كاري ندارم.ولي اين كارشناس عزيز كه اومدن نظر دادن ايا متوجه اين موضوع هستند كه هيچ كجاي اين مره خاكي خودرو با اين كيفيت دست مردم نميدن.اين اعلاوه بر بي احترامي يه خيانت بزرگه.وقتي شما حمايت از توليد داخل ميفرماييد آيا اين خودرو با هم قيمت خودش تو بازار جهاني برابره؟؟؟؟مثلا پرشيايي كه ما داريم ١٣٠٠٠ دلار ميخريم با هيونداي النتراي ١٥٠٠٠ دلاري برابرند؟؟؟؟شما يك دليل قانع كننده يراي كيفيت و آپشنهاي خودروهاي داخلي با توجه به قيمتشون بيارين قبول...به خدا حتي توي افغانستانم اينطوري نيست.يكم براي ايراني ارزش قايل بشيد
اقا رضا چرا نمیفهمی سود کلانی که اینا از تولید یک ماشین میبرن دلیل اینهمه پافشاریشونه سودی در حد صنعت پتروشیمی پس توقع داری همینجوری مفت این سودو بنفغ مردم ول کنن اختیار دارین .
دقيقاً زدي به هدف ظلم تا چه حد؟ دولت حمايت از توليد داخل را چگونه انجام مي دهد ؟آيا روزي مي آيد كه بخش خصوصي فعال در اينكشور واقعي شكل بگبرد و در يك فضاي آزاد رقابتي و با عرضه وتقاضا قدرت انتخاب به مردم داده شود؟ افسوس كه عمر ما نيز بگذشت.خودرو سازان چه كساني هستند ؟كجا سرمايه گذاري ميكنند ؟كجا ويلا دارند؟ و......
آقای عزیز، در تایلندی که شما مثال می زنید، شرکت تویوتا کارخانه بزرگی داره و داره تویوتااااا تولید می کنه... نه اون پرایدی که شما جای خودرو به مردم می دهید در مالزی هم جهت اطلاع شما، پروتن تولید میشه که کیفیتش از محصولات ما حد اقل بالاتره، و همچنین شرایط خرید در مالزی بسیار ساده است. خریدار می تونه ماشین رو با حدود 90 در صد وام بدون بهره بخره.
شما فقط می تونی ایران رو با خودش مقایسه کنی
قيمت پرايد وقتي اوضاع روبه راه بود همون 6.5 يا 7 ميليون بود تا زماني كه به علت تحريم ها و تعطيل شدن قطعه سازان داخلي شركتهاي خودروساز مجبور شدن قطعات و مواد اوليه خودشون را چند برابر از چين و ... وارد كنند به همين علت قيمت بالا رفت و همچنين كيفيت پايين ، چون بنده خدا كارگران كه كارشون را درست انجام ميدن مشكل جاي ديگه س يه زماني يادم مياد براي خيليا با يك پرايد كره اي چه پزي ميدادن
فقط ميخوام بگم يه زماني داشتن يه ماشين براي اكثريت مردم مثل بك رويا بود ولي ببين خودروسازهاي داخلي همينايي اينقدر بهشون بد و بيراه ميگيد كاري كردند كه اكثريت مردم به جاي استفاده از دوچرخه ماشين داشته باشن حالا كيفيت و مسائل ديگش جاي بحث داره اگه كمي فكر كنيم علت اونها رو هم مي فهميم.فقط آدم قبل از اينكه حرف بزنه بايد كمي فكر كنه.
نظر شما