لاریجانی: وزیر دفاع‌ آمریکا هر روز صبح پس از بیدارشدن‌ پنجره را باز کرده و ‌علیه ایران فریاد می زند

رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رادیو سراسری آمریکا گفت: این روزها قرار است زمینه را برای تایید و اجرای توافق فراهم کنیم اما هر روز به نظر می رسد وزیر دفاع شما صبح که بیدار می شود ، پنجره را باز می کند و هر چه می تواند ضد ایران فریاد می زند و می گوید گزینه نظامی هنوز روی میز است.

به گزارش خانه ملت،علي لاریجانی افزود: اگر واقعا آنها دنبال جنگ هستند ، خوب دست به کار شوند. چرا همش دارید حرف می زنید؟"

لاریجانی درباره این پرسش که آیا ایران توافق هسته ای را می پذیرد یا خیر نیز گفت:" به عقیده من ، حتی در طول گفتگوها هم آمریکایی ها تلاش کردند به ما زور بگویند و چندین مورد را به ما تحمیل کردند. از نگاه شخصی باید بگویم این توافق پذیرفتنی است. به نظر من می توان از این توافق برای حرکت به جلو بهره گرفت. اما بدون نقص هم نیست."

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که اگر آمریکا تحریم های تازه ای به علت حمایت ایران از گروه مبارز اسلامی حزب الله ضد این کشور تحمیل کند ، ایران چگونه پاسخ خواهد داد هم گفت:" اگر احساس کنیم طرف مقابل دارد توافق را نقض می کند خوب ما هم مقابله به مثل می کنیم .... فکر می کنم افرادی هستند که می خواهند توافق را به شکست بکشانند، از این رو آنها در پی یافتن راه های تازه ای هستند تا به توافق خدشه وارد کنند. اگر کسی به این توافق رخنه کند و به هر شکلی آن را به شکست بکشاند ، آنگاه می دانیم چگونه پاسخ بدهیم."

وی در پاسخ به این سوال که دوست دارد در سایه توافق هسته ای چه اصلاحات سیاسی ، اقتصادی یا اجتماعی را در ایران شاهد باشد؟ گفت:" فکر می کنم نباید انرژی خود را در بخش هایی هزینه کنیم که نمی تواند تغییرات ملموس یا عینی در زندگی مردم ایجاد کند. باید تلاش کنیم تمرکز خود را متوجه بخش اقتصادی کرده و آن بخش را تکان بدهیم."

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که آیا راهی عملی سراغ دارد که دولت ایران جیسون رضائیان ، خبرنگار واشنگتن پست و دیگر آمریکایی های دربند در ایران را آزاد کند ، گفت:" البته که راه عملی وجود دارد. برای مثال ، چندین ایرانی اینجا در آمریکا زندانی هستند. قطعا در چنین مواردی ، می توان به راه حل رسید. فکر می کنم سیاستمداران شما این راه ها را بشناسند."

29214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =