یکی از خوانندگان خبرگزاری درباره بی کیفیت بودن خودرویی که نمایندگی های شرکت خودروسازی سایپا در سرویس محصولات استفاده می کنند، مطالبی را بیان کرد و سایپا یدک نیز در پاسخ اعلام کرد روغن با کیفیت پلمب شده در اختیار نمایندگی هایش می گذارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همین هفته پیش بود که سایپا یدک به عنوان شرکت برگزیده خدمات پس از فروش در جشنواره خودروی کشور معرفی شد. 

ولی همین هفته هم چند شکایت از سوی مخاطبان سرویس مشکلات مردم درباره خدمات پس از فروش شرکت سایپا اعلام شد. یکی از مخاطبان در این باره می گوید: من تیبا ۲ خریداری کرده ام. پس از ۳۵۰۰ کیلومتر، برای سرویس خودرو به نمایندگی مجاز سایپا یدک مراجعه کردم و پس از پرداخت ۵۵ هزار تومان، روغن خودرو و فیلترهای هوا و روغن، تعویض شد. ولی پس از طی کردن ۱۰۰۰ کیلومتر متوجه شدم حجم روغن موتور خودرو، نصف شده است.
با توجه به اینکه موتور خودرو روغن سوزی ندارد و روغن ریزی هم ندارد، به تعمیرکاران خارج از شبکه خدمات پس از فروش مراجعه کردم و آنها با تعویض روغن خودرو با روغن کیفیت بالا، اظهار کردند روغنی که در موتور خودروی شما ریخته شده، کیفیت لازم را نداشته و تبخیر شده است. جالب اینجاست پس از استفاده از روغن باکیفیت، مشکل مشابهی برای خودروی من پیش نیامده. چرا سایپا یدک از روغن بی کیفیت و بعضا تصفیه شده برای خدمات پس از فروش استفاده می کند؟


جهت بررسی این مسئله با شاملو، از مسئولان امور مشتریان سایپا یدک گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

برای مشکل این مشتری سایپا یدک چه پاسخی وجود دارد؟
چنین چیزی صحت ندارد. در خط تولید، مسایل واضح است و روغنهایی که در خودرو ریخته می شود تماما روغن با کیفیت و پلمب شده است.

این مشتری از روغن بی کیفیت در نمایندگی شما و زمان سرویس انتقاد دارد؟
نمایندگی ها، آنچه شرکت می دهد را مصرف می کند و ما روغن بشکه ای به کسی نمی دهیم. همه روغن ها به صورت باکیفیت و قوطی پلمب شده است. شاید این را نشود زیاد وارد شد. چون مشتری امکان دارد ماشین را ببرد بیرون از شبکه روغن را عوض کرده باشد. آن تعمیرکار هم یک روغن بی کیفیت ریخته. بعد ببیند ایراد دارد و چون دستش به جایی بند نیست، ربطش می دهد به خدمات سایپا و نمایندگی آن.


فرض بگیریم به صحت گفتار این مخاطب، اطمینان داریم. آیا احتمال استفاده از روغن بی کیفیت در مراکز سرویس خودروی شما وجود ندارد؟
برای کم شدن روغن خودرو، سه فرض داریم. اول اینکه روغن توسط موتور سوخته می شود و موتور روغن سوزی دارد. دوم اینکه موتور روغن ریزی دارد که باید تعمیر شود. فرض سوم این است که اگر روغن کیفیت نداشته باشد بخار شدن روغن است. اگر کیفیت روغن و غلظت آن ضعیف باشد یا استاندارد نباشد، قطع به یقین گزینه سوم در اثر گرمای موتور باعث تبخیر روغن می شود.
قاعده شرکت این است که روغن مصرفی برای خودروها در شبکه خدمات پس از فروش، همگی به صورت قوطی پلمب و باکیفیت استفاده می شود. مشتری هر چه می گوید متین، ولی روغنی که ما در شبکه خدمات پس از فروش خود استفاده می کنیم باکیفیت است و تبخیر نمی شود.

 


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    47 0
    مخلص کلام ایشون : مشتری هر چی میگه درسته ولی دروغ میگه .
  • بدون نام ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    52 1
    اره بابا تو صداقت و راستگويي شما كسي شك نداره. همه دروغ ميگن به جز شما
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    26 0
    این طوری که ایشون گفته هیچ نقصی در کارشون نیست. پس صف ماشین ها در نمایندگی ها برای چیه ؟ اگر اینقدر به کارتون اعتماد دارید چرا پراید رو مثل ماشین های خارجی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی نمی کنید ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    16 11
    اینجاست که باید گفت روغن فرد اعلا این روزا یعنی اویلا
  • بهلول A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    25 2
    اين بنده خدا كه ميگه : رفتم خارج از نمايندگي روغن ريختم، همه چي درست شده و موتور ماشين ايرادي نداره اين آقاي مسئول چي داره ميگه
  • مجتبی A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    19 0
    عذر بدتر از گناه ، برای کم شدن روغن خودرو، سه فرض داریم. اول اینکه روغن توسط موتور سوخته می شود و موتور روغن سوزی دارد. ماشین نو آخه چرا باید روغن سوزی داشته باشه دوم اینکه موتور روغن ریزی دارد که باید تعمیر شود. آخه کجای دنیا ماشین نو موتورش باید تعمیر بشه سوم این است که اگر روغن کیفیت نداشته باشد بخار شدن روغن است. اگر کیفیت روغن و غلظت آن ضعیف باشد یا استاندارد نباشد، قطع به یقین گزینه سوم در اثر گرمای موتور باعث تبخیر روغن می شود. اگه ماشین هیچ عیبی نداره پس روغن موتورتون تقلبیه دیگه.
  • پيام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    19 0
    سلام ميخواستم سوال كنم كه چرا از مديران سايپا نمي پرسيد چرا ماشيني كه هنوز پنج هزار كيلومتر راه نرفته بايد ديسك وصفحه عوض كنه يا استپر موتور خراب كنه و نمايندگي توي شهراهواز بخاطر همين قطعه مشتري هارو دوماه تمام سركار ميذاره ميگه كه ما قطعه نداريم سفارش داديم تهران نفرستاده يا اينكه چرا لاستيك خودرو هنوز ده هزارتا نرفته باد ميكنه و بايد تعويض بشه از همه مهمتر چرا خودرويي كه هنوز كيلومترش به بيست هزار تا نرسيده گيربكسش هزار جور صدا افتاده توش وبايد تعمير بشه خدا وكيلي خبر انلاين اينارو پرسوجو كن لطفا
  • بی نام RO ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    17 1
    تاکید شده که روغن و واسکازین و حتی آب رادیاتور باید بعد از هزارتا کارکرد تعویض شه چطور من واسکازین تیبا رو خارجی جنس اصل با کیفیت ریختم عملکرد گیربکس حداقل سی درصد بهتر شده منم لابد دروغ میگم... توهم زدم
  • ابی IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
    10 1
    خدا پیغمبری دقیقا همین اتفاق برای من افتاد روغن موتور داخل نمایندگی عوض کردم پس از۲۰۰۰ کیلومتر سطح رووغن روی گیج نداشتم کاملا ۲ لیتر روغن کم کرده بود