یک کارشناس حمل و نقل هواپیمایی می گوید:"با فعالیت ایرلاین‌های خارجی در کشور کاستی‌های ایرلاین‌های داخلی رو می‌شود."

یک کارشناس حمل و نقل هوایی اعطای مجوز پرواز به شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای پرواز در مسیرهای داخلی ایران طبق برنامه پنجم توسعه را گامی به سوی ارتقا ایرلاین‌های داخلی دانست و تاکید کرد:با ورود ایرلاین‌های خارجی کاستی‌های شرکت‌های هواپیمایی داخلی رو می‌شود و آنها برای رقابت‌پذیری مجبور به ارتقا کیفیت خدمات و ناوگان خود می‌شوند.

علیرضا بحیرائی در گفت‌وگو با ایسنا،گفت:این اقدام می‌تواند بین ایرلاین‌های داخلی و خارجی رقابت ایجاد کند.

وی افزود:باید با قانونمندی و توانمندی‌ دولتی و با استفاده از اهرم‌های فشار از تخلفات جلوگیری و شرکت‌ها به نحو مطلوبی هدایت شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایرلاین‌های خارجی ضوابط و استانداردها را به خوبی و به طور منظم رعایت می‌کنند که شرکت‌های داخلی تمایلی به ورود و فعالیت آنها در کشور ندارند، چراکه در چنین شرایطی فعالیت نامطلوب و خدمات بی‌کیفیت برخی شرکت‌های هواپیمایی داخلی بارز و مشخص می‌شود.

این کارشناس حمل و نقل هوایی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی سطح علمی کشور را ارتقا می‌بخشند،افزود:ایرلاین‌های خارجی به نحو مطلوب و با استانداردهای بالا فعالیت خواهد کرد اما شرکت‌های هواپیمایی داخلی که به طور شایسته وظایف خود را در قبال استانداردها و مسافران رعایت نمی‌کنند،وضعیت نامساعدشان آشکار می‌شود و به نوعی می‌توان گفت با ورود ایرلاین‌های خارجی کاستیی‌های شرکت‌های داخلی رو می‌شود.

بحیرائی با بیان اینکه این اقدام به نفع مسافران کشور است،گفت: این اقدام برای فضای فعلی کشور لازم است چراکه با حضور این ایرلاین‌ها، شرکت‌های داخلی هم مجبور به ارتقا کیفیت ناوگان و خدمات خود خواهند شد. البته ممکن است تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی توانایی ادامه فعالیت را نداشته باشند و از دور خارج شوند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام گامی به سوی ارتقا ایرلاین‌های داخلی است، اظهار کرد:دولت برای ارتقا کیفیت مجبور است این تصمیم را اتخاذ کند؛ همچون واردات محصولات کشاورزی که دولت برای حمایت از مصرف‌کننده و تعادل قیمت‌های بازار داخل و کمبود انجام می‌دهد.

گفتنی است؛ طبق ماده 145 لایحه برنامه پنجم توسعه دولت مجاز است نسبت به برقراری پرواز و جابه جایی کالا و مسافر از طریق شرکت‌های داخلی و خارجی، متناسب با میزان تقاضای حمل و نقل بین المللی و اعطای مجوز به شرکت‌های حمل و نقل هوایی خارجی برای پرواز در مسیرهای داخلی اقدام نماید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =