ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد:‌ تلاش برای جلب حمایت پایداری‌ها نوعی آب در هاون کوبیدن است چراکه آنها در عمل و رفتار بر تفکراتی اصرار دارند که با الزامات چهره‌های معتدل اصولگرا همخوانی ندارد.

ابوالقاسم رئوفیان، با اشاره به نحوه ورود اصولگرایان به انتخابات عنوان کرد: به نظر می‌رسد آقای باهنر به همراه برخی از دوستانش به این جمع‌بندی رسیدند که سه ضلعی پایداری، موتلفه و ایثارگران جزیره‌ای می‌شود که به روند همگرایی اصولگرایان آسیب خواهد زد لذا طرح شورای هماهنگی اصولگرایان را پیش کشیدند.

وی با بیان اینکه بعید می‌دانم برخی طیف‌ها و شخصیت‌های سیاسی در جریان اصولگرا موافق حضور پایداری‌ها در این شورا باشند، ادامه داد: به نظر من سه ضلعی موتلفه، پایداری و ایثارگران خیلی شتاب‌زده اعلام شد و بدون درنظر گرفتن پیامد‌های آن خبری شد. بازخوردهای انتشار این خبر نشان داد این مسئله به همگرایی اصولگرایان آسیب می‌زند٬ لذا موضوع شورای هماهنگی اصولگرایان مطرح شد البته برای این شورا هم هنوز با بسیاری از طیف‌های جریان اصولگرا رایزنی نشده است.

وی افزود: در این میان برای حضور در شورای هماهنگی اصولگرایان با جبهه ایستادگی هم صحبتی نشده است. آنطور که اطلاع دارم طیف آقای لاریجانی و حتی برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی هم در آن حضور ندارند. در حالیکه تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان لوازم و ابزاری دارد از جمله اینکه همه طیف‌های اصولگرا دور هم جمع شوند و در نهایت به تصمیم‌گیری برسند.

وی ادامه داد: تلاش برای جلب حمایت پایداری‌ها نوعی آب در هاون کوبیدن است٬ چراکه آنها در عمل و رفتار بر تفکراتی اصرار دارند که با برخی الزامات چهره‌های معتدل اصولگرا هم‌خوانی ندارد و این نظرات همواره به عنوان وجوه افتراق پایداری‌ها با اصولگرایان سنتی شناخته می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی گفت: اگر هم وحدتی بین اصولگرایان و پایداری‌ها شکل بگیرد این وحدت شکلی خواهد بود؛ نه محتوایی و فکری. به نظر من دلیل این حمایت‌ها از پایداری تنها برای همگرایی بیشتر نسبت به گذشته برای به وجود آوردن یک جبهه قوی و کارآمد در رقابت انتخاباتی با جریان اصلاح‌طلب است٬ به نظرم این یک هدف بسیار خوب و ضروری است اما فرمول فعلی جواب نمی‌دهد و به نظر من اصولگرایان را تضعیف خواهد کرد.

در همين حال دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه مسیر وحدت در جبهه اصولگرایی به خوبی طی شده است، تاکید کرد: شرایط و روند وحدت در جبهه اصولگرایان بسیار امیدوار کننده است و ما تصور می‌کنیم این مسیر منتج به نتایج شایسته‌ای برای مردم شود.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه اصولگرایان تصمیم‌ گرفته‌اند فعالیت خود را ذیل هدایت فقها دنبال کنند، به تسنيم گفت: ما برای آنکه از اصول اخلاقی و شرعی دور نشویم و فعالیت سیاسی خود را ذیل قواعد اخلاقی و شرعی دنبال کنیم تصمیم گرفته‌ایم ذیل بزرگان دینی خود به وحدت برسیم تا خدای‌ناکرده هواهای نفسانی ما را به اشتباه نیاندازد.

وي همچنین با با بیان اینکه چتر وحدت در جبهه اصولگرایی گسترده خواهد بود، تاکید کرد: نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی با ایثار و از خودگذشتگی حتما به وحدت حداکثری خواهند رسید و این وحدت انشاالله با نتیجه مطلوب همراه خواهد شد؛ اصولگرایان به این باور رسیده‌اند که هیچ دلیل عقلی و شرعی برای عدم وحدت وجود ندارد و شرع و عقل حکم به اتحاد، همدلی و وحدت می‌کند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =