به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بنیاد ملی بازی های رایانه ای،محمدحسن انتظاری گفت: تحولات در عرصه فضای مجازی بسیار پرشتاب و عمیق است و باید با برنامه ریزی های لازم از این تحولات عقب نیفتیم و آن را مدیریت کنیم و همگام با آن پیش برویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراوانی بازیهای رایانهای گفت: حدود ۵.۵ میلیون نفر فقط مشغول یک بازی رایانهای به نام «نبرد قبایل» (Clash of Clans) هستند و بیش از ۹۰ درصد بازیهایی که در کشور انجام میشود خارجی است.
این آمار در حالی از سوی دبیر این شورا مطرح میشود که بازیهای آنلاین این چنینی در تمام کشورها طی قوانین مشخص نظارتی و مالیاتی به فعالیت میپردازند. این در حالی است که در کشور ما بازیهای اینچنینی آزادانه فعالیت اقتصادی میکنند و سالانه رقمهای هنگفتی ارز را از کشور ما خارج میکنند.
با توجه به جایگاه ویژه شورای عالی فضای مجازی و تاکید مقام معظم رهبری بر محوریت این شورا در زمینه فضای مجازی، انتظار میرود تا این شورا در قانونگذاری بازیهای رایانهای نقش پررنگتری را ایفا کند تا با قانون گذاری صحیح، چرخه اقتصادی بازی های این چنینی به سمت حمایت از تولید داخلی هدایت شود. همانگونه که این اتفاق در اغلب صنایع و کالاها رخ می دهد.
5656
نظر شما