ایسنا نوشت: استاندار کرمانشاه گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان در توجه به محیط زیست مسئولند و در این زمینه وظیفه مهمی بر عهده دارند.

مهندس ابراهیم رضایی بابادی در نشست شورای برنامه ریزی استان تمامی دستگاه های اجرایی استان را به توجه به حفظ محیط زیست و مدیریت سبز فراخواند.

وی اظهار کرد: همانگونه که همه دستگاه ها و مسئولین در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری وظیفه دارند، در زمینه حفظ محیط زیست نیز وظیفه مهمی به عهده دارند، زیرا این موضوع از دغدغه های اصلی کشور است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته شرایط نامطلوبی بر روند محیط زیست کشور حاکم بود و این بخش متحمل ضربات گسترده ای شد، اظهار کرد: این موضوع به قدری مهم و اثرگذار است که اگر برابر ایجاد اشتغال برای محیط زیست کار کنیم، بازهم کم و اندک است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: آب و هوای پاک آن قدر مهم است که این موضوع برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاجرا و یک ضرورت است.

وی گفت: حفظ محیط زیست و مدیریت سبز باید به دغدغه تمامی مدیران و مسئولین تبدیل شود و برای این موضوع برنامه و جدیت ویژه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه استان با سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ضرورت دارد که این تفاهم نامه سریعاً اجرایی و به یک عنوان یک راهبرد اساسی برای استان تعریف شود.

وی ادامه داد: دبیرخانه محیط زیست در استان باید منسجم و با تلاش و جدیت بدنبال اجرای برنامه ها باشد و وظایف دستگاه ها را در این زمینه مشخص کند.

استاندار کرمانشاه گفت: تمامی دستگاه ها باید در مصرف آب، برق، گاز و کاغذ صرفه جویی داشته باشند، زیرا مصرف بی رویه این منابع و امکانات ضربه زدن به محیط زیست را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: همه ارکان اجرایی استان در راستای حفظ محیط زیست باید تلاش و جدیت داشته باشند و ضرورت دارد که دستگاه های برتر و کم کار در این زمینه معرفی شوند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: شهرداری ها و دهیاری در اجرای سیستم مدیریت سبز وظیفه مهمی بر عهده دارند.

مهندس مجتبی نیک کردار افزود: صدمه نزدن به محیط زیست و توجه به حفظ محیط زیست به یک شعار جهانی تبدیل شده و این موضوع در کشور ما علاوه بر جنبه های قانونی، اخلاقی و عقلی از مباحث شرعی و توصیه های دینی نیز برخوردار است.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در استان طی چند مدت گذشته در راستای حفظ محیط زیست تصریح کرد: خوشبختانه استان در این زمینه به عنوان دوستدار محیط زیست معرفی شده، لذا باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم تا این موضوع به عنوان یک برند برای استان تبدیل شود.

نیک کردار خاطر نشان ساخت: با تبدیل استان کرمانشاه به برند در زمینه محیط زیست، روند جذب گردشگر به استان افزایش پیدا می کند که این موضوع بدن شک در افزایش درآمد و رونق اقتصادی برای استان موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر ادارات، شهرداری ها و دهیاری ها نیز در اجرای مدیریت سبز و حفظ محیط زیست نقش مهمی بر عهده دارند و چنانچه رویکرد شهرداری ها و دهیاری ها به این سمت گرایش پیدا کند، نتایج اثربخشی برای محیط زیست استان به همراه خواهد داشت.

وی گفت: شهرداری در انجام موضوعاتی مانند نظافت و بهداشت، درختکاری، جنگل کاری، استفاده از آب خام به جای آب شرب در پاکیزگی شهرها، حفظ رودخانه ها و دیگر موارد می توانند در راستای حفظ محیط زیست موثر واقع شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی و توسعه منطقه ای استانداری کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: در مدیریت سبز و پیشبرد برنامه های محیط زیست با فهم مشترک و کار جمعی به نتیجه می رسیم.

دکتر هدایت حاتمی افزود: همانطوری که با تلاش و کار جمعی در خصوص بعضی از موضوعات مانند جمع آوری خودروهای فرسوده در استان به نتیجه رسیدیم، در زمینه مدیریت سبز و انجام برنامه های محیط زیست نیز با تلاش، پیگیری، کار جمعی و فهم مشترک به نتیجه خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: مدیریت سبز با صرفه جویی، مدیریت صحیح، استفاده درست از امکانات و اجرای سیستم مکاتبات بدون کاغذ انجام می شود و در این راستا مدیران باید جدیت و برنامه مدون داشته باشند.

وی تصریح کرد: دبیرخانه محیط زیست استان باید با آگاهی، اطلاعات کامل و انجام درست وظایف به تلاش و پیگیری در راستای اجرای مدیریت سبز بپردازد و تا زمانی که این کار طبق برنامه صورت نگیرد به نتیجه نمی رسیم.

حاتمی افزود: ضرورت دارد دستگاه هایی که در زمینه اجرای مدیریت سبز موفق و با برنامه عمل می کنند، مورد تقدیر و با دستگاه های ناموفق نیز برخورد صورت گیرد.

وی گفت: با اجرای مدیریت سبز ضمن استفاده درست از امکانات، صرفه جویی در دستگاه ها نیز محقق می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 459375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =