رییس قوه قضاییه در پیامی به مناسبت وقوع حادثه منا و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از زایران بیت الله الحرام تاکید کرد: دولت سعودی باید مسوولیت مدیریت غلط خود را که موجب بروز این فاجعه شد بپذیرد و پاسخگوی آن باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، در پیام روز جمعه آیت الله صادق آملی لاریجانی آمده است: اندوه مصیبت منا که موجب جان باختن بسیاری از مومنان و ضیوف الرحمن در سرزمین وحی شد موجب تاسف و تاثر شد.

در این پیام افزوده شده است: اینجانب این فاجعه بزرگ را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری مدظله العالی و خانواده های این عزیزان تسلیت عرض کرده و ضمن همدردی از مسوولان مربوطه می خواهم تا با ادامه پیگیری ها واقدامات خود در شناسایی و انتقال پیکرها وهمچنین رسیدگی به امور مجروحان اقدام شایسته معمول دارند.
رییس دستگاه قضا با تاکید بر این که دولت سعودی باید مسوولیت مدیریت غلط خود را که موجب بروز این فاجعه شد را بپذیرد و پاسخگوی آن باشد، اظهار کرده است: بار دیگر ضمن تسلیت این فاجعه مصیبت بار، از درگاه احدیت برای درگذشتگان آرزوی لطف و مرحمت داشته و شفای عاجل مجروحان و مصدومان را نیز مسالت دارم.
به گزارش ایرنا، درحادثه مرگباری که صبح پنجشنبه دوم مهرماه جاری در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد، صدها نفر از حجاج جان خود را از دست دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی فاجعه مصیبت بار در منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی جان خود را از دست دادند با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان این حادثه اندوهبار و تسلیت به بازماندگان آنان تاکید کردند: دولت سعودی موظف است مسوولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ پذیرفته و به لوازم و قاعده حق و انصاف عمل کند، ضمن اینکه مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته ای که عامل این فاجعه بوده است نیز نباید از نظر دور بماند.
4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی US ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    6 0
    در تصادفات جاده ای هفته گذشته صد نفر از هموطنان به دیار حق شتافتند. آیا مسئولان و مقامات ایران مسئولیتی در قبال تولید و تحمیل خودروهای بی کیفیت و جاده های غیر استاندارد ندارند؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    5 0
    بپذیرد که چه شوددددددددددددددددددددددد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟